the-copy Skrivet 16 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2003 Datanördar - Datanördar är oerhört snälla människor som gärna löser problem och lånar ut pengar, dom har dock problem med verkligheten och tilltalar oftast sina likasinade med olika alias, tex "Öh, MindBender, har du nån JOLT™?" eller "Öh, OndHaXXor, det här scriptet buggar i Slackware". Dom gillar inte den riktiga världen utan skapar virtuella världar på Internet (för några år sen var det som som hade BBS:er och ringde gratis genom att utnyttja buggar i AXE -sytemet) där dom flyr från sina problem, Lunarstorm är ett prakt-exempel på en virtuell värld skapad av datanördar, dom gjorde dock misstaget att släppa in allmänheten, hade dom hållt den för sig själva hade dom varit lyckligare och hade sluppit göra ett grafiskt användar interface utan hade kunnat sköta allt från en textbaserad linux terminal. Datanördar har ofta ett förbannat välbetalt jobb hos Ericsson, Microsoft eller nån konsultfirma... dom riktigt seriösa datanördarna har inte tid för arbete utan tillbringar all sin vakna tid hemma i sina föräldrars källare med sina datorer, möjligtvis att dom kan tänkas driva ett webhotell i garaget, men det är oftast vänner och bekanta som använder det för riktiga datanördar tycker inte om att ta betalt och tjäna tonvis med pengar, dom ser mer status i att vara omtyckat och ha nöjda besökare på deras hemsida. Datanördar pratar i ettor och nollor och använder bara udda operativsystem, Beos och en modifierad version av Linux hör till favoriterna, om dom måste använda nåt från Bill Gates och hans små vänner får det bli NT... fast dom modifierar kärnan först så att den passar deras behov (dvs. den blir toksnabb och 3 gånger så effektiv... fast säg det inte till nån... då vill alla ha den). Vill du få en datanörd sexuellt upphetsat ska du rabbla ord som SMP, SCSI, RAID och Pentium Pro. Man kan inte hugga itu en datanörd med ett jättevasst svärd, försöker man så får man ett fel-meddelande och datanörden bootar om, det enda som hänt är att datanörden har tappat all sin uptime och blir farligt förbannad och lägger in ett ont datavirus i din dator som förstör allt du någonsin sparat under hela ditt liv och sprider ditt VISA-kort´s nummer till alla carding siter på hela jävla Intenet, du kommer med andra ord ha rejält med betalnings-anmärkningar och aldrig kunna få ett bankkonto under resten av ditt liv. stäm mig inte för copyright lagen nu bara.. MEN ERKÄNN ATT DEN VAR BRA!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2003 haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 16 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2003 Lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Hahaha, lol! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Haha, kul! Så där är ju fan datanördar! Hatar dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Haha, kul! Så där är ju fan datanördar! Hatar dom! Haha, kul! Så där är ju idioter! Hatar dom! Jag tycker mer att texten passar in på en hacker. Och "datanördar" är väl inte alltid hackers... Inte vad jag vet i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Haha, kul! Så där är ju idioter! Hatar dom! Jag tycker mer att texten passar in på en hacker. Och "datanördar" är väl inte alltid hackers... Inte vad jag vet i alla fall. Antyder du nåt eller? Kände du dig träffad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 humm... Men är man datanörd om man t.ex jobbar på microsoft eller nått då? var går gränsen mellan datanörd och öhum..nån som jobbar på t.ex microsoft? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 en 'hacker' gillar nog inte m$m inte jag som har skrivigt den, så jag kan inte säga varför det står så, men den är kul, en lika sak finns om fjortisar, om mna skär dom med ett svärd så kommer det ut ett rosa ludd, om man tänder eld på luddet så luktar det illa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Så jävla cool! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 vart hitta du texrten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Haha, kul! Så där är ju fan datanördar! Hatar dom! the-copy: Lol! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 17 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2003 Antyder du nåt eller? Kände du dig träffad? Ja, jag antyder att du är en idiot. Och nej, jag känner mig inte träffad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Jag såg vad du skrev i den lilla texten (jag klippte ut och förstorade i Håller med till 100%!) LoL för det Så här stod det för dom som inte vet!!! stäm mig inte för copyright lagen nu bara.. MEN ERKÄNN ATT DEN VAR BRA!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 18 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Mr. M, du kan också lägga den i adressfältet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Jag såg vad du skrev i den lilla texten (jag klippte ut och förstorade i Håller med till 100%!) LoL för det Så här stod det för dom som inte vet!!! Lol, vilken onödigt krångliv väg. Det är ju bara att klicka på "Quote" så kan du ju se det, eller kopiera in i NotePad, eller som kopian sa så kan du kopiera till adressfältet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 eller så håller man i Ctrl och scrollar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 eller så håller man i Ctrl och scrollar! Funkar ju inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Funkar ju inte! funkar på min! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 18 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2003 Inte på min! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts