Jump to content

Counter-Strikes stortid över?

Phoenix_89
 Share

Recommended Posts

Det har diskuterats framåt och bakåt, är Counter-Strikes stortid över? Speler har funnits i cirka 4 år, men det spelas dock utav många fortfarande.

Spelet har under sin storhetstid regerat inom sin genre. Counter-Strike var det mest populäraste spelet, men är det verkligen slut nu? Många går inte över det, men som jag ser det var Counter-Strike ute för flera år sedan.

Det finns massor med spel som i nuläget är bättre än Counter-Strike och det kommer att släppas nya spel som kommer att vara bättre. Vad kommer att hända med cs inom några år?

Vad tycker ni?

(En liten argumentations topic)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CS blev faktiskt populärt... :)

Undrar vad som gör att så många spelar det världen över?

Jag tycker inte det är nå't speciellt.... bara ett hjärndött spel där man kutar runt och gör samma saker hela tiden sammtidigt som det kommer massa fjortisar och ska leka Rambo och Allan på samma gång.... :P

^_^ Det är kul att spela ibland korta stunder när man inte har något att göra men

det är inget jag skulle plocka fram ni och köra för fullt i en hel timma eller två.. nej tack. Jag tror nog att cs kommer dö ut. Möjligtvis att några få personer kommer lira det men den större delen kommer nog byta spel... eller hobby.

Må CS och HL vila ifred.... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att man håller på att utveckla CS2, för man har ju redan gjort en massa moddar till HL2! Som Roadkill. Eller så blir det konverterart, vilket jag inte hoppas att det blir. Vi vet ju hur dåliga vissa konverteringar kan bli... Och det vore tråkigt om det blev så med CS! Och det skulle bli mycket bättre om man nyutveckla CS, för då skulle det nog gå bättre ihop med "Source".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Colten? M4:an eller vad, den har väl sikte?

Jag sluta lira cs för att ganska bra tag sen, det är så jäkla tråkigt med alla nördar och skit, DoD är mycket roligare.

DoD är också lite förstört iomed 1.0 och Steam, det nya siktet är inte alls lika kul som det gamla. i 2.0 kunde man ju springa runt med bara en kar98 o ta alla. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar väääääldigt mycket vem som började säga "Colten" åt det vapnet....

för egentligen heter det ju M4A1Carbine, och en colt.... Colt! Det är ju en pistol...

:):P

Nåja de får väl säga colt om de vill men bara undrar. ;)

Vapnet heter M4A1 och Tillverkas av Colt, därav Colt M4A1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men de tillverkar många vapen, M16, M4 och pistolen (1911?) är bara några, tror jag. Det är ju lättare att bara skriva m4...ingen säger kalashnikov(stavning?) till ak eller?

Det är väldigt vanligt att folk säger kalashnikov när de menar ak47 däremot håller jag med om att det är bättre att säga M4 istället för Colt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

cs var roligast 1.3... Förstår inte varför dom tog bort funktionen så att T inte kunde flytta gisslan, var myckle roligare

håller med, själv ställde jag gisslan framför dörren på insidan av toan på militia som T så CT inte kunde komma in sen satt vi där tills dom sköt ner gisslan genom dörren och gick in :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor