Noxzist Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 hallo! det är så att jag har ett arbete inom skolan....det är en uppgift om hexan, allså hur många förgrenade kolväten finns det?(inom hexan....4 st vet jag)...... .......men hur ser dom ut i strukturformel?? snälla kan inte ni vara så snälla o hjälpa mig? Jag hittar INGEN fakta!!! om ni hittar nåt så svara snabbt är ni snälla!!!! (fakta om det eller skriv) //tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 (redigerad) kolväten? kol-gas, eller vad menar du? finns 2-sortes kol ena är kolen som anänds till pennor, små lager av atomer skrpas av på papper (bild längst ner) den andra är 'ren' kol, sån kol som man krossar ocvh får diamanter, svårt at rita dom ... eller menar du hur den skrivs, det är väl CO² eller nått? Redigerad 9 december, 2003 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 ne....förgrenade kolväten som hexan kan förekomma i....+ strukturformel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 kolväten? kol-gas, eller vad menar du? finns 2-sortes kol ena är kolen som anänds till pennor, små lager av atomer skrpas av på papper (bild längst ner) den andra är 'ren' kol, sån kol som man krossar ocvh får diamanter, svårt at rita dom ... eller menar du hur den skrivs, det är väl CO² eller nått? lol 2 sorters kol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 lol 2 sorters kol Finns 3 ju. Grafit, Diamant och Fulleren. och Kål förståss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 (redigerad) Metan=CH4 --H HCH --H Etan=C2H6 --HH HCCH --HH Propan=C3H8 --HHH HCCCH --HHH Butan=C4H10 --HHHH HCCCCH --HHHH Pentan=C5H12 --HHHHH HCCCCCH --HHHHH Hexan=C6H14 --HHHHHH HCCCCCCH --HHHHHH Heptan=C7H16 --HHHHHHH HCCCCCCCH --HHHHHHH Oktan=C8H18 --HHHHHHHH HCCCCCCCCH --HHHHHHHH Så ska det nog vara om mitt minne inte sviker mig. Redigerad 9 december, 2003 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 (redigerad) Metan=CH4 --H HCH --H Etan=C2H6 --HH HCCH --HH Propan=C3H8 --HHH HCCCH --HHH Butan=C4H10 --HHHH HCCCCH --HHHH Pentan=C5H12 --HHHHH HCCCCCH --HHHHH Hexan=C6H14 --HHHHHH HCCCCCCH --HHHHHH Heptan=C7H16 --HHHHHHH HCCCCCCCH --HHHHHHH Oktan=C8H18 --HHHHHHHH HCCCCCCCCH --HHHHHHHH Så ska det nog vara om mitt minne inte sviker mig. stämmer bra de.....och listan kan göras längre Redigerad 9 december, 2003 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 Jo men jag kan eller vill inte säga mer. Hur många kolväten behöver du noxzist? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 (redigerad) 4 olika .....tack! (förgrenade kolväten inom hexan) Redigerad 9 december, 2003 av Noxzist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 Finns 3 ju. Grafit, Diamant och Fulleren. och Kål förståss Är det inte bara rent kol, diamant och grafit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 Är det inte bara rent kol, diamant och grafit? RENT kol finns i 3 former. * Diamant * Grafit * Fulleren (vad jag vet iaf ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 e...........jag har nog fixat det nu tack! alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts