Jump to content

Fetma

Crice
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är 16år och väger.. hmm.. 60-65Kg.. Är 1.73 med.. ;)

Hehe, jag var uppe på 65 innan DH men när vi var o badade på lördagen och testade en våg där inne så hade jag gått ner till 59kg..

Alltså är det inte hälsosamt att åka på DH.. Men.. vem bryr sig.. ^_^

Då är vi ju lika långa! -_-

Jag är 1.73 lång!

14½ år gammal.

Väger HELA 84Kg! :'(

PS. En i klassen väger 94Kg är 1,60-1,65 lång. Gissa hur han ser ut! ;)

Han är så fet så att han inte kan böja sig ner och kolla på papper som ligger på bänken utan flåsa värre än en hund! Han blir dock inte retad...(vilket ju är tur...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15, 80kg och längden? ja? normal? -_-

jag är inte precis ''tjock''.. jag är inte mycket tjockare än andra.. fettet har liksom spridit ut sig ;)

om jag blir ''mobbad'' för min vikt (vilket jag inte blir så ofta) så vet (eller nästan) den som sa det att dom blir inklämda i väggen.. om det är nån som slår på en så e det bara att säga ''vänta... du får ett frislag på armen..'' tack vare ''fettet'' på armen så gör det inte så ont när nån slår.. dom får mer ont än en själv.. ^_^

man kan säga att jag har vunnit status av att väga så mycket.. ;)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju helt otroligt.. att vara 12-14år 160 lång och väga 50-60kg är alltså "smalt"!?

Måste säga att standard idag är inte vad den brukar va.. det är en jäkla viktökning om man jämför med "när jag var liten".

Jag är 20 år nu, 175cmlång och väger 60kg. Jag rör mig inte! Har inte gjort det sen jag gick i sjuan. Antingen så är jag väl begåvad med en kropp som har väldigt svårt för att gå upp i vikt (small-boned?!) eller så handlar det hela om att dagens ungdomar inte rör sig, men käkar en jäkla massa skräpmat.

Jag kan inte säga att jag inte käkar skräpmat, jag skiter i vad jag äter, så länge det är gott.. vilket hamburgare, pizza och kinamat är =P

Det känns hemskt att vara 20 år och kunna säga "på min tid" eller "dagens ungdom".. vilket jag och andra i min åldersgrupp verkligen kan i dessa tider.

När jag var 12-14år vägde jag nåt på 40kg.. det gjorde alla andra också, möjligtvis några som sträckte sig uppåt 50kg-sträcket.

Det är helt enkelt så att vi blir fetare och fetare..

Även om ni anser er vara smala nu så var det typ en omöjlighet för 5 år sedan att vara 12-14år och väga 60kg, såvida man inte var överviktig.

Om denna ökning håller i sig skall om 10 år alltså 12-14åringar väga i snitt 80kg, och då anses de vara smala =D

Verkligen dags att se detta som ett problem nu. 12-14åringar kan helt enkelt inte väga 60kg och anses vara smala, det är en logisk omöjlighet! Eller är det medellängden som drastiskt har ökat på 5 år? ^_^

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså... Det är totalt meningslöst att sitta och jämföra hur lång man är och vad man väger när man inte växt klart ännu och kanske inte ens kommit in i puberteten (som vissa som skrivit i den här tråden förmodligen inte gjort). Man växer olika helt enkelt, vissa först på längden och sen på bredden och andra tvärtom.

Sen är det klart att väger man 90 kg och är 1.40 lång så är det inte bara det faktum att man inte växt klart som är förklaringen, då är man verkligen tjock (hoppas verkligen ingen tar illa upp nu, det är absolut inte meningen att ha någon nedsättande ton). :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor