Jump to content

Mattesnille sökes ( :P )


the-copy
 Share

Recommended Posts

vi höll på med en massa kluriga uppgifter om eifeltornet på profilen idag..

frågor som ''om man smälter ner tornet till en kub så att sidorna är 100x100meter, hur hög skulle den kuben då vara?'' och ''om man smälter ner tornet och formar det som en tråd med en diametern på 0.5 mm, hur lång skulle då den tråden bli?'' vi fatta ju inget och eftersom läraren sa att man fick klura ut svaret på vilket sätt som hellst så ringde en ur vår grupp till 118118 och bad om nummret till Lunds Universitet. när vi fick numret så ringde vi och dom och efter dom hade fått reda på uppgiften så kopplade dom vidare oss till Kemiska Institutet. Dom på kemiska undrade varför vi hade blivit kopplade till dom istället för till Mattematiska Institutet. vi blev då kopplade igen till matematiska och sedan till en Über matte lärare vid namn Lars...

så lätt var det att klura ut svaren på dom uppgifterna.. :lol:

så behöver nån hjälp med ett matte tal så ring Lars! ;)

nummret är: 046 222 8562

ps:/ opps... blev lite långt.. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arvid, KalleR: Va fan läser ni för matte?

Våran matte är som den man hedde i 8an typ.. ;)

Jo, men vänta bara tills du kommer till C-kursen. Det är då det börjar bli riktigt svårt. Hade prov i måndags på logaritmer, sekanter, tangenter och allt vad det heter. Inte kul, svårt. ^_^

För övrigt har jag ingen aning om hur man räknar ut triangelns BC-sida, men vi kanske kommer till det avsnittet i boken snart...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...