Jacker Skrivet 3 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2003 Här är typ den nya "Dagens lol" , jag börjar direkt! Aftonbladet: Kändisar pruttar för allmänhet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 Dagens lol 2 första övningskörningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 snacka om klumpig människa i övningskörningen där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 Dagens lol 2 första övningskörningen HAHAHAHA Norrmän, jag säger då det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 Ingen har väl missat den här vidriga historien? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,400406,00.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terminator Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 Ingen har väl missat den här vidriga historien? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,400406,00.html WATHA FREAK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 LOL inte så lyckat lol men de får duga.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 nån som kommer ihåg killen som fotografen ändrade tröjan på så det blev en nalle phu bild på? läste det här någon stans kommer inte ihåg var men jag sparade det. Disney stoppar skolfotografen Skrivet: 2003-11-22 00:39 by Backflash Skolfotografen gick för långt. Nu slår Disney tillbaka. 15-åriga Billie Borg från Örkelljunga hamnade i Expressen. Detta sedan skolfotografen retuscherat bort vad som stod på hans t-tröja: ”Absolut hembränt – Smaken man aldrig minns”. Osmakligt tyckte den självutnämnde smakpolisen från Elevbild i Hörby AB. Han la istället in en bild med Nalle Puh på tröjan. - Jag är inte en sån som bär Nalle Puh-tröjor, säger Billie Borg till Expressen. Billie är upprörd över att den manipulerade bilden tryckts i skolkatalogen. Nu får han medhåll av Walt Disney. Nalle Puh är en av Disneys figurer och är det någonstans man tokbevakar sin rättigheter så är det hos Disney. På Disneys Buena Vista International i Stockholm konstaterar marknadschefen Veronica Lindholm att det är en bildpublicering som inte godkänts av Disney. - Det är första gången jag ser något liknande, säger Veronica Lindholm till Dagens PS. - Ingen ska använda våra bilder utan vårt godkännande. I enlighet med vår policy kommer vi att följa upp det här och kontakta Elevbild i Hörby, säger Veronica Lindholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 Har inte Hultenius startat en Topic som hette Humor@Aftonbladet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 Japp! men det här är all humor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 Ingen har väl missat den här vidriga historien? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,400406,00.html FY F*N VA HAN LIKNAR JOHN MALKOVIC!!! HAHA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BTBoresund Skrivet 4 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2003 nån som kommer ihåg killen som fotografen ändrade tröjan på så det blev en nalle phu bild på? läste det här någon stans kommer inte ihåg var men jag sparade det. Disney stoppar skolfotografen Skrivet: 2003-11-22 00:39 by Backflash Skolfotografen gick för långt. Nu slår Disney tillbaka. 15-åriga Billie Borg från Örkelljunga hamnade i Expressen. Detta sedan skolfotografen retuscherat bort vad som stod på hans t-tröja: ”Absolut hembränt – Smaken man aldrig minns”. Osmakligt tyckte den självutnämnde smakpolisen från Elevbild i Hörby AB. Han la istället in en bild med Nalle Puh på tröjan. - Jag är inte en sån som bär Nalle Puh-tröjor, säger Billie Borg till Expressen. Billie är upprörd över att den manipulerade bilden tryckts i skolkatalogen. Nu får han medhåll av Walt Disney. Nalle Puh är en av Disneys figurer och är det någonstans man tokbevakar sin rättigheter så är det hos Disney. På Disneys Buena Vista International i Stockholm konstaterar marknadschefen Veronica Lindholm att det är en bildpublicering som inte godkänts av Disney. - Det är första gången jag ser något liknande, säger Veronica Lindholm till Dagens PS. - Ingen ska använda våra bilder utan vårt godkännande. I enlighet med vår policy kommer vi att följa upp det här och kontakta Elevbild i Hörby, säger Veronica Lindholm. - Jag är inte en sån som bär Nalle Puh-tröjor fy fan va bra! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 5 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2003 fy fan va bra! :'( lool.. tänk o bli stämd för en sån sak.. ja som brukar ändra på printscree från BF42 så kommer typ ägarna på mig o ja blir stämd på 100 000 :- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 5 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2003 lool.. tänk o bli stämd för en sån sak.. ja som brukar ändra på printscree från BF42 så kommer typ ägarna på mig o ja blir stämd på 100 000 :- Shit! Brukar du? Akta för att lägga upp på nätet! Antipiratbryrån kommer vettu! Dom blir INTE glada för såna grejer! ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 5 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2003 Shit! Brukar du? Akta för att lägga upp på nätet! Antipiratbryrån kommer vettu! Dom blir INTE glada för såna grejer! ( ) OMG!! shit.. *radera, radera* fast dom får inte komma in hit hähähähähähähä Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2003 lool.. tänk o bli stämd för en sån sak.. ja som brukar ändra på printscree från BF42 så kommer typ ägarna på mig o ja blir stämd på 100 000 :- Vadå? Nu fattar jag ingenting! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 6 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2003 hhaha nu blir M$ stämda! Hacker utnyttjar upphovsrätten för att stoppa kopieringsskydd Inlagd: 2003-11-30 13:34 Microsoft presenterade nyligen Palladium, ett kommande system avsett att förhindra kopiering av material skyddat av upphovsrätten. Kopieringsskyddet kommer att byggas in i hårdvaran i PC-datorer och kombineras med skydd i operativsystemet. Hackers har redan börjat arbeta med att knäcka systemet. Men när Peter Biddle, produktionsledare för Palladium, talade på USENIX Security Symposium påstod han att Palladium inte kommer att kunna användas för att förhindra piratkopiering utan endast kommer att kunna skydda digital underhållning under vissa former. Lucky Green, en av de andra deltagarna på föredraget, var dock skeptisk till Biddles uttalande. Direkt efter konferensen ansökte han om två patent för metoder att använda Palladiums infrastruktur för att förhindra installation av piratkopierad programvara. Green har också en tredje ansökan på väg. Men Green har ingen avsikt att använda denna teknik själv - tvärtom är hans avsikt att - om patentet beviljas - "agressivt hävda sin rätt till tekniken, så att ingen annan kan införa kopieringsskydd". Green har inte presenterat innehållet i sina ansökningar, men enligt Dan Burk, professor i juridik, så är det fullständigt legalt att patentera förbättringar och tillämpningar av redan känd teknik. Det är första gången en hacker använder upphovsrätten mot mjukvaruföretagen på detta sätt. Lucky anser själv att förutsättningarna för att hans patent ska beviljas är goda. Om Microsoft skulle invända mot hans ansökan så skulle de på samma gång bekräfta att de ljuger om vad de avser att använda sitt system till och detta i en tid då allt fler är skeptiska till Microsofts dominans och affärsmetoder. Vad som än sker så är kopieringsskydd sällan något att oroa sig för. De presenteras alltid med stora ord, men inom kort är de dom bekant knäckta. Länktips: Källa:Wired Länktips: Lucky Green's Hemsida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 12 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2004 (redigerad) Ursäkta om jag skriver i en tråd som har legat i vila i över två månader, men brorsan hittade ett fruktansvärt roligt telefonsamtal som ni bara måste höra! Det är en tant från norr som ringer till Sveriges Radios telefonsvarare för att klaga och... ja, hör själva. Hon är helt galen!! (Kanske är gammalt, men jag har i alla fall aldrig hört den förr.) Edit: Är man dum så är man. Här kommer länken. Redigerad 12 februari, 2004 av Blaque Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oldsmobile Skrivet 12 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2004 den var bra jag har inga roliga historier just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 12 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2004 Ursäkta om jag skriver i en tråd som har legat i vila i över två månader, men brorsan hittade ett fruktansvärt roligt telefonsamtal som ni bara måste höra! Det är en tant från norr som ringer till Sveriges Radios telefonsvarare för att klaga och... ja, hör själva. Hon är helt galen!! (Kanske är gammalt, men jag har i alla fall aldrig hört den förr.) Länk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts