Jump to content

Humor!

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

nån som kommer ihåg killen som fotografen ändrade tröjan på så det blev en nalle phu bild på?

läste det här någon stans kommer inte ihåg var men jag sparade det.

Disney stoppar skolfotografen

Skrivet: 2003-11-22 00:39 by Backflash

Skolfotografen gick för långt. Nu slår Disney tillbaka.

15-åriga Billie Borg från Örkelljunga hamnade i Expressen. Detta sedan skolfotografen retuscherat bort vad som stod på hans t-tröja: ”Absolut hembränt – Smaken man aldrig minns”.

Osmakligt tyckte den självutnämnde smakpolisen från Elevbild i Hörby AB. Han la istället in en bild med Nalle Puh på tröjan.

- Jag är inte en sån som bär Nalle Puh-tröjor, säger Billie Borg till Expressen.

Billie är upprörd över att den manipulerade bilden tryckts i skolkatalogen.

Nu får han medhåll av Walt Disney. Nalle Puh är en av Disneys figurer och är det någonstans man tokbevakar sin rättigheter så är det hos Disney.

På Disneys Buena Vista International i Stockholm konstaterar marknadschefen Veronica Lindholm att det är en bildpublicering som inte godkänts av Disney.

- Det är första gången jag ser något liknande, säger Veronica Lindholm till Dagens PS.

- Ingen ska använda våra bilder utan vårt godkännande. I enlighet med vår policy kommer vi att följa upp det här och kontakta Elevbild i Hörby, säger Veronica Lindholm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nån som kommer ihåg killen som fotografen ändrade tröjan på så det blev en nalle phu bild på?

läste det här någon stans kommer inte ihåg var men jag sparade det.

Disney stoppar skolfotografen

Skrivet: 2003-11-22 00:39 by Backflash

Skolfotografen gick för långt. Nu slår Disney tillbaka.

15-åriga Billie Borg från Örkelljunga hamnade i Expressen. Detta sedan skolfotografen retuscherat bort vad som stod på hans t-tröja: ”Absolut hembränt – Smaken man aldrig minns”.

Osmakligt tyckte den självutnämnde smakpolisen från Elevbild i Hörby AB. Han la istället in en bild med Nalle Puh på tröjan.

- Jag är inte en sån som bär Nalle Puh-tröjor, säger Billie Borg till Expressen.

Billie är upprörd över att den manipulerade bilden tryckts i skolkatalogen.

Nu får han medhåll av Walt Disney. Nalle Puh är en av Disneys figurer och är det någonstans man tokbevakar sin rättigheter så är det hos Disney.

På Disneys Buena Vista International i Stockholm konstaterar marknadschefen Veronica Lindholm att det är en bildpublicering som inte godkänts av Disney.

- Det är första gången jag ser något liknande, säger Veronica Lindholm till Dagens PS.

- Ingen ska använda våra bilder utan vårt godkännande. I enlighet med vår policy kommer vi att följa upp det här och kontakta Elevbild i Hörby, säger Veronica Lindholm.

- Jag är inte en sån som bär Nalle Puh-tröjor

fy fan va bra! ;):lol: :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hhaha ;) nu blir M$ stämda! ^_^

Hacker utnyttjar upphovsrätten för att stoppa kopieringsskydd

Inlagd: 2003-11-30 13:34

Microsoft presenterade nyligen Palladium, ett kommande system avsett att förhindra kopiering av material skyddat av upphovsrätten. Kopieringsskyddet kommer att byggas in i hårdvaran i PC-datorer och kombineras med skydd i operativsystemet. Hackers har redan börjat arbeta med att knäcka systemet.

Men när Peter Biddle, produktionsledare för Palladium, talade på USENIX Security Symposium påstod han att Palladium inte kommer att kunna användas för att förhindra piratkopiering utan endast kommer att kunna skydda digital underhållning under vissa former.

Lucky Green, en av de andra deltagarna på föredraget, var dock skeptisk till Biddles uttalande. Direkt efter konferensen ansökte han om två patent för metoder att använda Palladiums infrastruktur för att förhindra installation av piratkopierad programvara. Green har också en tredje ansökan på väg.

Men Green har ingen avsikt att använda denna teknik själv - tvärtom är hans avsikt att - om patentet beviljas - "agressivt hävda sin rätt till tekniken, så att ingen annan kan införa kopieringsskydd".

Green har inte presenterat innehållet i sina ansökningar, men enligt Dan Burk, professor i juridik, så är det fullständigt legalt att patentera förbättringar och tillämpningar av redan känd teknik.

Det är första gången en hacker använder upphovsrätten mot mjukvaruföretagen på detta sätt. Lucky anser själv att förutsättningarna för att hans patent ska beviljas är goda. Om Microsoft skulle invända mot hans ansökan så skulle de på samma gång bekräfta att de ljuger om vad de avser att använda sitt system till och detta i en tid då allt fler är skeptiska till Microsofts dominans och affärsmetoder.

Vad som än sker så är kopieringsskydd sällan något att oroa sig för. De presenteras alltid med stora ord, men inom kort är de dom bekant knäckta.

Länktips: Källa:Wired

Länktips: Lucky Green's Hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Ursäkta om jag skriver i en tråd som har legat i vila i över två månader, men brorsan hittade ett fruktansvärt roligt telefonsamtal som ni bara måste höra! ^_^

Det är en tant från norr som ringer till Sveriges Radios telefonsvarare för att klaga och... ja, hör själva. Hon är helt galen!! :D:D-_-;):P

(Kanske är gammalt, men jag har i alla fall aldrig hört den förr.)

Edit:

Är man dum så är man. ^_^Här kommer länken.

Redigerad av Blaque
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta om jag skriver i en tråd som har legat i vila i över två månader, men brorsan hittade ett fruktansvärt roligt telefonsamtal som ni bara måste höra! ^_^

Det är en tant från norr som ringer till Sveriges Radios telefonsvarare för att klaga och... ja, hör själva. Hon är helt galen!! :P:D^_^;)-_-

(Kanske är gammalt, men jag har i alla fall aldrig hört den förr.)

Länk? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor