Jump to content

Amerikaniserat!

Crice
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sverige har alltid härmat Amerika. <_<

T.ex. så förgade man om vägstrecken från någon färg (minns inte vilken) till vit för att Amerika gjorde det.

Sen kom Amerika på att vita sterck inte var bra, så då ändrade dom igne till gult.

Men det hade inte Sverige råd att göra, så nu har vi vita streck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu när de börjar närma sej jul så har mina grannar stor pyntat runt hela jävla huset. (w00t)

De blinkar rött, blått, grönt, gult och vitt!

sen har dom en fette stjärna som man blir psykisk sjuk av, kanske tog i lite mycket me psykiskt men man blir konstig (w00t)

de är två hus på gatan som är så amrikanska...

jag tycker de räker med att de lysser endast vitt, inte nåt blinkande <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu när de börjar närma sej jul så har mina grannar stor pyntat runt hela jävla huset. (w00t)

De blinkar rött, blått, grönt, gult och vitt!

sen har dom en fette stjärna som man blir psykisk sjuk av, kanske tog i lite mycket me psykiskt men man blir konstig (w00t)

de är två hus på gatan som är så amrikanska...

jag tycker de räker med att de lysser endast vitt, inte nåt blinkande <_<

tycker du inte om deras blinkande eller??? måste ju vara ganska irriterande på natten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom ligger ju iofs åt vänstern. (w00t)

Jo förr i världen i alla fall, sossarna är ju en blandning av reformism och socialliberalism, men med tanke på att dem säljer ut alla statliga företag kan man ju inte kalla dem så vänstriga längre... (w00t)

Det jag stör mig otroligt mycket på i jultider är alla dessa reklamfilmer för Kung Arthurs slott, Baby Born m.m. Kräks fan på amerikanska "BR Leksaker och "ToysRus" ta bort det bara, snälla! Och så tycker jag också det är onödigt med alla färgade ljus på balkongerna som gör att man blir snurrig.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag stör mig otroligt mycket på i jultider är alla dessa reklamfilmer för Kung Arthurs slott, Baby Born m.m. Kräks fan på amerikanska "BR Leksaker och "ToysRus" ta bort det bara, snälla! Och så tycker jag också det är onödigt med alla färgade ljus på balkongerna som gör att man blir snurrig.. <_<

Me trodde det var förbjudet att göra reklam riktat åt barn.

Var det inte så förrut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, TV3, Kanal 5 mfl. får sända reklam till barn eftersom dem sänder från Storbrittanien och då gäller inte svensk lag. TV4 däremot får inte det, (Om dem inte ändrat sin policy...)

Nja, är det verkligen så? Det här med att de inte fick sända alkoholreklam gällde ju även TV3 och Kanal5. Sen kom det någon dom i svensk domstol som på något sätt gav dem ett kryphål, så nu är det alltid spritreklam sena tider iaf på trean.

Är det inte så att man inte får göra reklam riktad till barn. Det förhindrar ju dock inte att man gör reklam för leksaker riktad till vuxna (som många leksaksföretag gör, typ Lego) - som sänds på eftermiddagarna... (w00t)

@ KalleR: Det tycker inte jag. Jag tycker bara att det är postivt att det finns en massa olika språk och kulturer i världen. Jag skulle absolut inte vilja ta bort svenskan! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor