Jump to content

tool

dempaboy
 Share

Recommended Posts

Ja, det är mitt verktyg. Det första verktyget inom map-moddingen!

Det blev även den första map-editorn, även om den bara släpptes till en liten grupp! Ska se om jag kan hitta den (editorn blev aldrig klar, förutom en liten dev-version).

På den tiden satt vi bara och ändrade värden i notepad och testade oss fram för att bestämma koordinater så dessa program var oerhört bekväma när dom kom! Men nån vecka släppte KCow sin första version av GTA3 Mapper och då orkade jag inte hänga med längre då jag bara är en stackars amatörprogrammerare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är mitt verktyg. Det första verktyget inom map-moddingen!

Det blev även den första map-editorn, även om den bara släpptes till en liten grupp! Ska se om jag kan hitta den (editorn blev aldrig klar, förutom en liten dev-version).

På den tiden satt vi bara och ändrade värden i notepad och testade oss fram för att bestämma koordinater så dessa program var oerhört bekväma när dom kom! Men nån vecka släppte KCow sin första version av GTA3 Mapper och då orkade jag inte hänga med längre då jag bara är en stackars amatörprogrammerare ^_^

Synd att du inte hann före, hur skulle allt se ut då månne...? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så. Här är den första map-editorn. Njut av de extremt avancerade funktionerna! :)

(och kom ihåg, en gång i tiden sparade denna editor massor av tid! jämför den med notepad så förstår ni)

Skickade även med några IPL-filer ifall ni inte har GTA3 installerat.

Fortsätt på den vettja eller\och gör en version till GTA: Vice City

Länk till kommentar
Dela på andra sidor