beat Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 (redigerad) Hade tänkt bygga en dator och behöver lite råd. Behövs det något mer än *Låda *Moderkort *CPU *Minne *Hårddisk *CD-ROM *Floppy *Grafikkort *Ljudkort *Nätverkskort Sen om man köper allt detta i delar, får man då med allt nödvändigt kablage o sånt krafs? Är de svårt och ställa in Bios eller va de heter sen när den e ihopbyggd? Ursäkta min okunnighet , men är tacksam för svar Redigerad 1 december, 2003 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sirar Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Jag ser ingen hårddisk på din lista Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 (detta beror iofs på dina pengar) *Chassi: Lian-li *Moderkort: ASUS *CPU: AMD *Minne: 2xTwinMOS 256 DDR *CD-ROM: jadu... vad du vill, runt 56x passar bra *Floppy: floppy ( ) *Grafikkort: Radeon 9800XT 128mb *Ljudkort: Om du väljer ett ASUS A7N8X-Deluxe så får du fin fint ljud med, men annars ett sound-blaster digital är bra *Näterkskort: Om du väljer ett ASUS A7N8X-Deluxe så får du nätverk med, men annars så är väl planet bra och billigt *Nätagg: Minst 360watt *Kablage: ja, du får med allt, iaf om du köper ASUS A7N8X-Deluxe *BIOS sköter allt fint, du kanske måste gå in och välja auto-detection ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 du kan ju alltid bygga dator @ http://www.datorbutiken.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 1 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Jag har redan en P4 och nått halvkrafsigt Epox moderkort liggandes hemma. En av minnesplatserna (finns 2) är tydligen bränd. E de nått o bygga på tror ni? @ the-copy: är de stor skillnad på Radeon 9800XT och Radeon 9800SE? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 mnäe, du kan dock softmodda ett SE så du får ett pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jontemad Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Om du ska ha AMD skaffa isåfall AMD BARTON 2600+ de är icke låsta vad jag förstått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 alla är olåsta, det är att AMD börjar att låsa nu, och dom har tydligen börjat med barthon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 @ the-copy: är de stor skillnad på Radeon 9800XT och Radeon 9800SE? Ja, det är det... SE är en budgetmodell och XT är übermodell om man säger så ^^ Fast SE räcker lungt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 man kan softmodda SE så man får ett pro av det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Hade tänkt bygga en dator och behöver lite råd. Behövs det något mer än *Låda *Moderkort *CPU *Minne *Hårddisk *CD-ROM *Floppy *Grafikkort *Ljudkort *Nätverkskort Sen om man köper allt detta i delar, får man då med allt nödvändigt kablage o sånt krafs? Är de svårt och ställa in Bios eller va de heter sen när den e ihopbyggd? Ursäkta min okunnighet , men är tacksam för svar Brukar man inte ha en fläkt också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 *Grafikkort: Radeon 9800XT 128mb Finns bara med 256mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 1 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Brukar man inte ha en fläkt också? Jo de e ju klart, men måste man ta med alla detaljer Men asså, när man byggt ihop datorn. Kan man bara trycka in den i väggen och installera ett operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Jo de e ju klart, men måste man ta med alla detaljer Men asså, när man byggt ihop datorn. Kan man bara trycka in den i väggen och installera ett operativsystem? ja, och en rejäl dörs med drivrutiner byggde klart min dator igr xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Finns bara med 256mb gör det ? hmm knep Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 (redigerad) @the_copy: http://www.home.no/display/screen.JPG @beat: Har du något max pris? Jag kan bygga ihop en om du säger maxpris och vad du ska använda den till Redigerad 1 december, 2003 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 1 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 (redigerad) @the_copy: http://www.home.no/display/screen.JPG @beat: Har du något max pris? Jag kan bygga ihop en om du säger maxpris och vad du ska använda den till Jag har ju som sagt en P4 på 2,4 GHz och ett moderkort så de e bara resten som fattas. men runt 6000-7000 för resten av grejorna då. Kommer nog mest ha den till spel, men också bildbehandling o skit..normalt asså btw. Redigerad 1 december, 2003 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Det är ju 9600XT inte 9800XT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 Hade tänkt bygga en dator och behöver lite råd. Behövs det något mer än *Låda *Moderkort *CPU *Minne *Hårddisk *CD-ROM *Floppy *Grafikkort *Ljudkort *Nätverkskort Sen om man köper allt detta i delar, får man då med allt nödvändigt kablage o sånt krafs? Är de svårt och ställa in Bios eller va de heter sen när den e ihopbyggd? Ursäkta min okunnighet , men är tacksam för svar ne j*vla massa kablar, pekdon och tangentbord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 1 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2003 ne j*vla massa kablar, pekdon och tangentbord IDE Kablar får man ju med moderkortet, Audio kablar får man med cd spelarna, elkabalr får man med nätagget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts