Jump to content

Hur ska jag stegra utan att bilen välten lätt

Vick
 Share

Recommended Posts

SABRETUR 1700.0 2.0 5.0 1.2 0.0 0.2 0.1 70 1.0 2.00 0.27 5 350 180.5 R P 17.0 0.50 0 32.0 1.5 0.08 0.26 0.02 9000 0.25 -0.18 0.4 0.5 801 1 1

lägg in den så stegrar bilen :lol:

det är ju fett overklig att köra.. så ere svårt att få den att stegra..Kan man inte fixa den så att den stegrar på ett mer verkligt sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du kan ju testa dig själv fram , du ska i car editor 1,4 använder jag iaf , men där ska du ändra på center of mass på Y där skriver du in ett högt värde , jag har iaf 1,15 , den stegrar väldigt lätt , Engin Acc. har jag 40 , och själv klart ska ju bilen va RWD på Drive type . Traction multiplier har jag 1.10 ,men det e dom du ska ändra på sen e det bara o testa sig fram , det e inte så svårt när man lärt sig det :lol:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du kan ju testa dig själv fram , du ska i car editor 1,4 använder jag iaf , men där ska du ändra på center of mass på Y där skriver du in ett högt värde , jag har iaf 1,15 , den stegrar väldigt lätt , Engin Acc. har jag 40 , och själv klart ska ju bilen va RWD på Drive type . Traction multiplier har jag 1.10 ,men det e dom du ska ändra på sen e det bara o testa sig fram , det e inte så svårt när man lärt sig det :lol:;)

det funkar ganska bra faktiskt börjar lära mig tack =).. fast ett problem. bilen välter så fort man svänger =(.. det är centreOfMass X man ska ändra på tror jag men det blir bara värre när jag ändrar =(.. kan inte du försöka på upp nått värde så den inte välter ?vore as shysst :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det funkar ganska bra faktiskt börjar lära mig tack =).. fast ett problem. bilen välter så fort man svänger =(.. det är centreOfMass X man ska ändra på tror jag men det blir bara värre när jag ändrar =(.. kan inte du försöka på upp nått värde så den inte välter ?vore as shysst :lol:

Ändra Z värden till -0,40 t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor