Crice Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Jag är Marxist! Hatar dock anarkisten som bara smutskastar Extremvänsterns rykte och får folk att tro att alla kommunister är ligister och vandaler! Vad är era åsikter om kommunismen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Mina åsikter om kommunismen är att i alla länder där det utövats har det missbrukats. Ledarna i kommunistländerna använder pengarna till militären, och inte så mycket till sjukvård osv. Men om det sköttes riktigt bra skulle det nog fungera. Sverige är ju inte känt för att ha så hög statsbudget, direkt. Det är dock svårt med företag osv, som skulle flyttat till andra länder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 28 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Mina åsikter om kommunismen är att i alla länder där det utövats har det missbrukats. Ledarna i kommunistländerna använder pengarna till militären, och inte så mycket till sjukvård osv. Men om det sköttes riktigt bra skulle det nog fungera. Sverige är ju inte känt för att ha så hög statsbudget, direkt. Det är dock svårt med företag osv, som skulle flyttat till andra länder. Ja och Sovjetunionen skulle ju inte spårat ur om det inte vore för ledarna! Det var ju diktatur! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Kommunsim? Visst är kommunismen en bra idé men det är en idé som inte fungerar i praktiken. Alla kan inte vara lika rika eller ha lika mycket makt, det måste alltid finnas folk som städar upp skiten efter andra och folk som har mer att säga till om. Vänstern har många bra idéer dom också men jag tycker att högerns funderingar är bättre. Enjoy life, enjoy money.... http://www.08.muf.se/bilder/logo_liten.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Håller med Arvid, funkar på pappret men knappast i verkligheten. Det är i praktiken omöjligt för en stat i ett större land att hålla reda på allting. Bara att se på tex Kina så ser man hur det går då. Annars hade ju Kuba ganska bra förutsättningar men såklart förhindrade USA dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Håller med Arvid, funkar på pappret men knappast i verkligheten. Det är i praktiken omöjligt för en stat i ett större land att hålla reda på allting. Bara att se på tex Kina så ser man hur det går då. Annars hade ju Kuba ganska bra förutsättningar men såklart förhindrade USA dem. USA har väl inte förhindrat kommunism på Cuba? Castro är likaså han en tyrran.. han är inte lika hemsk och har inte lika mycket folk under sig som föregående kommunistiska "ledare" haft. Men kommunism på Cuba är inte lyckligt direkt.. man har pli på folket och om det uppdagas att någon inte samtycker direkt med överstehuvudet på Cuba blir det fängelse.. utan sängar.. och med avrättning av fångar dagligen på shemat. Castro är stark och smart och jag gillar honom, han har sunda åsikter.. men tyvärr e han våldsam egocentrist som gärna tar kål på allt motstånd eller oliktänkande. USA äger en del av Cuba.. Men det är en perfekt deal.. att ha en skräck-ö där man kan lotsa krigsfångar för att misshandla dom.. USA rör inte Castro på grund av detta.. Castro är inget hot mot USA, han har ingen olja.. och man äger en bit av Cuba där man kan behandla folk illa utan att det sker på USAs mark eller att någon vet om det. Detta om något är bevis på hur mycket USA ('s government) bryr sig om folk som lever sämre på grund av deras ledare.. Så länge det inte finns olja eller nåt annat man tjänar på får folket fara hur illa som helst.. (något även "befriade" folk dock gör) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 28 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Ja, USA är så jäkla blåsta! Stöder Sharon gör dom också! Tvi vale! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Japan och USA är är fångade i imperialist- och kapitalistsidan! Deras ekonomi är ju super... iallfall bäst! Saudiarabien som är ett av världens rikaste länder håller på att formas till ett dollar-s! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 USA har väl inte förhindrat kommunism på Cuba? Castro är likaså han en tyrran.. han är inte lika hemsk och har inte lika mycket folk under sig som föregående kommunistiska "ledare" haft. Men kommunism på Cuba är inte lyckligt direkt.. man har pli på folket och om det uppdagas att någon inte samtycker direkt med överstehuvudet på Cuba blir det fängelse.. utan sängar.. och med avrättning av fångar dagligen på shemat. Castro är stark och smart och jag gillar honom, han har sunda åsikter.. men tyvärr e han våldsam egocentrist som gärna tar kål på allt motstånd eller oliktänkande. USA äger en del av Cuba.. Men det är en perfekt deal.. att ha en skräck-ö där man kan lotsa krigsfångar för att misshandla dom.. USA rör inte Castro på grund av detta.. Castro är inget hot mot USA, han har ingen olja.. och man äger en bit av Cuba där man kan behandla folk illa utan att det sker på USAs mark eller att någon vet om det. Detta om något är bevis på hur mycket USA ('s government) bryr sig om folk som lever sämre på grund av deras ledare.. Så länge det inte finns olja eller nåt annat man tjänar på får folket fara hur illa som helst.. (något även "befriade" folk dock gör) När Castro tog makten så stoppade USA all handel med Kuba direkt och eftersom ungefär 95% av kubas export bestod av cigarrer till USA så hamnade de i en ekonomisk kris. USA var antagligen rädda för att Castro skulle lyckas med att bygga ett välfungerande kommunistiskt samhälle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kick_Lance Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 (redigerad) Om A ska Vara Ärlig E Komunism Djävulens Största Verk! Uscha! Redigerad 28 november, 2003 av Kick_Lance Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Kommunism är knappast djävulens verk.. den som säger det vet ingenting om det.. Kommunism är ett skällsord idag på grund av att USA var så fruktansvärt rädda för Sovjet. De hjärntvättade världen med att kommunism är dåligt, det uppfanns "om du inte är snäll kommer kommunisten och tar dig".. Tecknade serier så som kalle anka och alla andra Disney-serier genomdröps av sublima budskap (och i många fall direkta budskap) om USA's storhet och hur kommunism hotar detta. Hur många här har levt i ett kommunistiskt samhälle? Min mamma har ialafall.. hon levde i Tjeckien på 60-70-talet. Hon minns detta som den bästa tiden att leva i. Om man skall snacka om "freedom of speech" är det typ samma sak i vårt samhälle som det var under kommunism. Ta en titt på USA (åter igen). Vad händer med dom som sympatiserar med vänstern? Vad händer med dom som vågar uttrycka sig negativt om den amerikanska presidenten? Deras liv slås i spillror ungefär. När EN medlem i the Dixie Chicks sa att Bush var dum i huvudet förbjöd man att spela deras musik i radio. Den radiokanal som spelade deras musik skulle åka på dyra böter, om inte rent av läggas ned. Man brände deras skivor på bål(!!!!) och smutskastade dem i tidningar och media. Har folket i dagens samhälle någonting att säga till om? Bush var nyligen på besök i England. När en reporter lyckades fråga honom "What do you think of the current situation Mr. Bush. With thousands of people marching the streets, screaming out even their hatred for you" Bush svarar: "Freedom is a beautiful thing"!. Visst är det?! Folket får säga vad dom vill, men det leder ingenstans. Om du råkar vara känd, och säger vad du vill.. kan det vara ditt livs tabbe, eftersom du efter det utspelet är din karriär över. Jag är i Tjeckien åtminstone årligen.. och jag kan säga att jag årligen hör kommentarer från de äldre, som levde i kommunistiska tjeckien, att "det var tider det". och "något sånt här hade aldrig hänt på kommunisttiden".. m.m. Det finns t.om vissa statyer kvar av Stalin. Värt att nämna också är ju att Tjeckien aldrig befann sig i en 100%ig kommuniststat! Långt ifrån! Ändå tycker mestadelen av folket som levde under den tiden att Då hade man det bra, jämfört med nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Japan och USA är är fångade i imperialist- och kapitalistsidan! Deras ekonomi är ju super... iallfall bäst! Saudiarabien som är ett av världens rikaste länder håller på att formas till ett dollar-s! Måste bara säga att SaudiArabien är ett av världens rikaste länder ja.. Men det består typ av fattiga folk på ena sidan och rika oljesheikar på andra.. för att förtydliga för dem som kanske missat den biten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 Mina åsikter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 netutralitet passar bra för mig, jag bryr mig inte ett jävla skit om komunsismen, och tjollilottan och allt vad det är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 29 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 Haha, kan ni några "röda" ramsor? Kan typ bara Kommunist, javisst! Kan ni några? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 Vad fasen är kommunism Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 Haha, kan ni några "röda" ramsor? Kan typ bara Kommunist, javisst! Kan ni några? Moderat, självklart! Kapitalist, javisst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 Det enda jag kan är (felstavat) KOMMENISTJÄVEL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 Om A ska Vara Ärlig E Komunism Djävulens Största Verk! Uscha! Påverkad av USA? Kommunist, javisst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 menar ni som typ Jorå, näru Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts