Zyber Skrivet 28 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2003 Bara för att du inte ved vad "root" är Eller inte förstår skillnad mellan OS och kernel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 98=crasch system... XP=Stabilt System... Köp XP Home Ediotion istället... 98 SE krashar iaf inte för mig. 2000 e stabilast av dom OS´en jag har testat. btw, linux är inte sämst, du har inte ens testat de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 (redigerad) Jag kanske ändrar min uppfattning nu. Jag har aldrig testat 2k, men hört att det ska vara bra till spel. Men jag kör Win98 SE och det är mycket stabilt och bra. Täcker gamla som nya spel! Det finns absolut inget att klaga på. Jag har ju XP på andra datorn, och i XP fungerar ju alla nya spel självklart, men det gör de i Win98 SE också! Skillnaden mellan operativsystemen är alltså bara den att Win98 SE även klarar gamla spel. Jag vet inte om det är någon skillnad i stabilitet heller, JAG har i allafall inga som helst problem med varken Win98 SE eller WinXP. Så jag väljer alltså Windows 98 Second Edition. Det duger ett tag till. Xp kanske har andra fördelar, men när det gäller spel så får det nog bli 98 för min del. *EDIT Oj, så långt inlägget blev! Redigerad 29 november, 2003 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 ännu en 120% onkunnig person som pratar om det han inte vet någonting omvet tillräckligt mycket för att veta att det är skit... 98 SE krashar iaf inte för mig. 2000 e stabilast av dom OS´en jag har testat. btw, linux är inte sämst, du har inte ens testat de och hur vet du att ja inte testat de??? haha för de har ja... Jag kanske ändrar min uppfattning nu. Jag har aldrig testat 2k, men hört att det ska vara bra till spel. Men jag kör Win98 SE och det är mycket stabilt och bra. Täcker gamla som nya spel! Det finns absolut inget att klaga på. Jag har ju XP på andra datorn, och i XP fungerar ju alla nya spel självklart, men det gör de i Win98 SE också! Skillnaden mellan operativsystemen är alltså bara den att Win98 SE även klarar gamla spel. Jag vet inte om det är någon skillnad i stabilitet heller, JAG har i allafall inga som helst problem med varken Win98 SE eller WinXP. Så jag väljer alltså Windows 98 Second Edition. Det duger ett tag till. Xp kanske har andra fördelar, men när det gäller spel så får det nog bli 98 för min del. mitt xp funkar nya som gamla spel på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 ok, då kanske du kan säga varför du tycker det? för att du är dör d*m för att fatta hur man gör eller? windows är SKIT! inte linux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 mitt xp funkar nya som gamla spel på... inte mitt, det enda gamla spel som funkar är Warcraft (1). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 vet tillräckligt mycket för att veta att det är skit... och hur vet du att ja inte testat de??? haha för de har ja... mitt xp funkar nya som gamla spel på... Ännu en okunnig person som tycker han överträffar alla i allting men i verkligheten inte har en aning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 Ännu en okunnig person som tycker han överträffar alla i allting men i verkligheten inte har en aning jo jag har en aning...kan spela red alert 1 om ja vill eller total annilathion...va ja än vill spela...linux är skit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2003 jag kan kompilera om kärnan i linux det kan jag inte i windows. säg en nackdel med linux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 jag kan kompilera om kärnan i linux det kan jag inte i windows. säg en nackdel med linux Och kom inte med nått jävla "spelen funkar inte" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 jag kan kompilera om kärnan i linux det kan jag inte i windows. säg en nackdel med linux finns många nackdelar med linux (OBS ÄR INTE NÅN JÄVLA LINUX MOTSTÅNDARE!!!) linux är mycket bättre i vissa fall, men det beror ju på vad man vill använda datorn till, nakdelar: sämre stöd för spel (vet att det finns emulatorer), finns inte alls lika stort programutbud som till windows, ennu en nakdel som gör att det inte är större än det är, det är inte alls lika användarvänligt som windows. som sagt för och nackdelar beror på användningsområde... men linux är knappast felfritt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 'finns inte alls lika stort programutbud som till windows' tveksamt, och sämre stöd för spel, vad menar du med stöd? Och linux är användar vänligt, Xandros desktop t.ex. mycket användar vänlig dist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 dom som kalle r sa bland annat...sen att det är så äckligt...usch... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 finns inte alls lika stort programutbud som till windows Jodå, det finns många fler program till Linux, bara det att nästan alla är gratis! Om man laddar ner alla 7 cd-skivor till Linux (brukar var 7, beror ju på disten), så får man säkert med några tusen program! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 dom som kalle r sa bland annat...sen att det är så äckligt...usch... sluta ljug dom som kaller sa stämde knappast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 sluta ljug dom som kaller sa stämde knappast ha dom stämde...och zyber...om skiten är grattis så lär de vara skit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 sluta ljug dom som kaller sa stämde knappast vad var det som inte stämde med mitt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 ha dom stämde...och zyber...om skiten är grattis så lär de vara skit... Nej, det är verkligen inte "skit". T.ex. bildbehandlingsprogrammet GIMP anser många vara i klass med båda Paint Shop Pro och Photoshop. Och när det gäller webbservrar: Apache (Linux) vs. IIS (Win), Apache är snabbare, säkrare, stabilare, m.m. Vi kan gå in på mer om du vill, t.ex. Office-paket: OpenOffice (Linux) vs. Microsoft Office (Win), båda är ungefär lika bra, men Micorsoft Office kostar några tusenlappar medans OpenOffice är gratis. Om du vill ha mer exempel så säg bara till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 Kan inte hålla med dig där Zyber Det finns tre program som i särklass krossar alla andra program och det är Adobe Photoshop, Office-familjen och Internet Explorer! Vote: Windows XP, det är bra och har ett stort stöd för de flesta spel. Linux är sämst för spel och krånglar mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 30 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2003 Kan inte hålla med dig där Zyber Det finns tre program som i särklass krossar alla andra program och det är Adobe Photoshop, Office-familjen och Internet Explorer! Vote: Windows XP, det är bra och har ett stort stöd för de flesta spel. Linux är sämst för spel och krånglar mycket! Kan hålla med om att PS är bättre än GIMP och PSP, men inte resten... MS Office är ju bra, men inte för det enorma priset! Och sen så finns det helt onödiga grejer i MS Office, t.ex. Office-assistenten. (HATA! ) Och jag fattar inte hur du kan tycka IE är bra! IE är så ***** buggigt så det inte är klokt, och dom lägger in egna html-taggar och sånt! IE bryter alltså mot w3c's standard! Skandal! Nu arbetar alla n00bs med IE-exklusiva taggar, som iframe och sånt som bara fungerar i IE! Jag är itne arg på dig, Hultenius. Bara på program som IE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts