Jump to content

operativ system

3reZZ
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kanske ändrar min uppfattning nu. Jag har aldrig testat 2k, men hört att det ska vara bra till spel. Men jag kör Win98 SE och det är mycket stabilt och bra. Täcker gamla som nya spel! :unsure: Det finns absolut inget att klaga på. :huh:

Jag har ju XP på andra datorn, och i XP fungerar ju alla nya spel självklart, men det gör de i Win98 SE också! Skillnaden mellan operativsystemen är alltså bara den att Win98 SE även klarar gamla spel.

Jag vet inte om det är någon skillnad i stabilitet heller, JAG har i allafall inga som helst problem med varken Win98 SE eller WinXP.

Så jag väljer alltså Windows 98 Second Edition.

Det duger ett tag till.

Xp kanske har andra fördelar, men när det gäller spel så får det nog bli 98 för min del. ;)

*EDIT

Oj, så långt inlägget blev! -_-

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ännu en 120% onkunnig person som pratar om det han inte vet någonting om
vet tillräckligt mycket för att veta att det är skit...

98 SE krashar iaf inte för mig.

2000 e stabilast av dom OS´en jag har testat.

btw, linux är inte sämst, du har inte ens testat de

och hur vet du att ja inte testat de??? haha för de har ja...

Jag kanske ändrar min uppfattning nu. Jag har aldrig testat 2k, men hört att det ska vara bra till spel. Men jag kör Win98 SE och det är mycket stabilt och bra. Täcker gamla som nya spel!  Det finns absolut inget att klaga på. 

Jag har ju XP på andra datorn, och i XP fungerar ju alla nya spel självklart, men det gör de i Win98 SE också! Skillnaden mellan operativsystemen är alltså bara den att Win98 SE även klarar gamla spel.

Jag vet inte om det är någon skillnad i stabilitet heller, JAG har i allafall inga som helst problem med varken Win98 SE eller WinXP.

Så jag väljer alltså Windows 98 Second Edition.

Det duger ett tag till.

Xp kanske har andra fördelar, men när det gäller spel så får det nog bli 98 för min del.

mitt xp funkar nya som gamla spel på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag kan kompilera om kärnan i linux det kan jag inte i windows.

säg en nackdel med linux

finns många nackdelar med linux (OBS ÄR INTE NÅN JÄVLA LINUX MOTSTÅNDARE!!!)

linux är mycket bättre i vissa fall, men det beror ju på vad man vill använda datorn till,

nakdelar: sämre stöd för spel (vet att det finns emulatorer), finns inte alls lika stort programutbud som till windows, ennu en nakdel som gör att det inte är större än det är, det är inte alls lika användarvänligt som windows.

som sagt för och nackdelar beror på användningsområde... men linux är knappast felfritt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ha dom stämde...och zyber...om skiten är grattis så lär de vara skit...

Nej, det är verkligen inte "skit". :huh:

T.ex. bildbehandlingsprogrammet GIMP anser många vara i klass med båda Paint Shop Pro och Photoshop.

Och när det gäller webbservrar: Apache (Linux) vs. IIS (Win), Apache är snabbare, säkrare, stabilare, m.m.

Vi kan gå in på mer om du vill, t.ex. Office-paket: OpenOffice (Linux) vs. Microsoft Office (Win), båda är ungefär lika bra, men Micorsoft Office kostar några tusenlappar medans OpenOffice är gratis.

Om du vill ha mer exempel så säg bara till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte hålla med dig där Zyber ;)

Det finns tre program som i särklass krossar alla andra program och det är Adobe Photoshop, Office-familjen och Internet Explorer!

Vote: Windows XP, det är bra och har ett stort stöd för de flesta spel. Linux är sämst för spel och krånglar mycket!

Kan hålla med om att PS är bättre än GIMP och PSP, men inte resten...

MS Office är ju bra, men inte för det enorma priset! Och sen så finns det helt onödiga grejer i MS Office, t.ex. Office-assistenten. (HATA! :> )

Och jag fattar inte hur du kan tycka IE är bra! :huh:

IE är så ***** buggigt så det inte är klokt, och dom lägger in egna html-taggar och sånt! -_-

IE bryter alltså mot w3c's standard! Skandal! Nu arbetar alla n00bs med IE-exklusiva taggar, som iframe och sånt som bara fungerar i IE!

Jag är itne arg på dig, Hultenius. B) Bara på program som IE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor