LunCh Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Jag undrar några bra gratis domän namn. Finns det inte nån som heter http://ditnamn.rr.nu vad är adressen ditt i såfall. Ge mig gärna nåra bra förslag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 http://www.rr.nu är adressen, lycka till att hitta rätt på den sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 www.dot.tk bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 (redigerad) Jag förstår inte, vill du ha adressen till hemsidan där du kan registrera en rr.nu-domän? Om det är det du vill, så kan du göra det här! Edit: GiZmo @ Dot.TK är så segt med att skicka verifieringsbrevet! Redigerad 26 november, 2003 av Scraw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Edit: GiZmo @ Dot.TK är så segt med att skicka verifieringsbrevet! de va det inte för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 tja det fanns en gång en sida så man fick gratis .com adress i ett år men då måste man få 20 pers att regga sig + att dom 20 och man själv kan räkna med spam mail i inkorgen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Men då gör man ju bara en mail för hemsidan och spammet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 TK är det närmaste en gratis domän du kan komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 För typ 2 år sen hittade jag en sida som erbjöd .com domäner gratis! ( ) Men när jag skulle gå in typ envecka senare fick jag bara 404 när jag försökte gå in på sidan. Ja, jag vet att det låter skitskumt. Jag har alltid också undrat hur dom skulle kunna klara att ge bort dom. Och dom skrev inte om någon form av hake... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 hrrm Zyber missa du mitt förra inlägg som sagt så spammar dom säkert njäe jag hittar inte sidan på google så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 För typ 2 år sen hittade jag en sida som erbjöd .com domäner gratis! ( ) Men när jag skulle gå in typ envecka senare fick jag bara 404 när jag försökte gå in på sidan. Ja, jag vet att det låter skitskumt. Jag har alltid också undrat hur dom skulle kunna klara att ge bort dom. Och dom skrev inte om någon form av hake... För 3 år sedan fick jag domänen Hultenius.com helt gratis av ett företag kallat "NameZero". Jättebra och fint... Men ett år senare var jag tvungen att köpa domänen ifrån dom för att få behålla den, och priset? Ca 300 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Hultenius, du gick ju inte back så mycket på den där affären Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Nej, men jag gick inte plus heller utan blev lurad... Snacka om att dom fick många (och senare sura) kunder. Ett normalt företag tar ca 100 kr/domän/år (fast oftast utan fullständig DNS-server) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Om du inte betalade, ägde dom domänen eller kunde man regga den hos en annan domän-säljare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Nej det var dom som ägde den. Annars skulle jag lätt kunnat flytta den till ett annat företag (enligt internets domän-regler). Efter att jag betalade pengarna fick jag dock full rätt till domänen men då sänkte dom priset till 150 kr/år - bara för att jag skulle stanna kvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Ok, då förstår jag att det kan vara hårt. Men äger du domänen nu då? 150/år är inte så jätte billigt heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts