Jump to content

Vilken känsla

Jocken
 Share

Recommended Posts

Hade inget för mig, och när det är kalt, blåsigt och när det regnar ute så är det perfekt att spela spel. Då var det bara att välja, Pc eller Ps2:an. Eftersom Ps2:an inte fungerar helt och hållet så satte jag mig vid speldatorn och drog igång Vice City. Efter en stunds spelande blev det ganska trisst, så jag drog mig mot Ps2:an.

Alla spel på Ps2:an brukar haka sig vid 5-30 minuters spelande. Jag satte i The Getaway skivan och lirade lite. Sedan kollade jag i mitt spelalbum, jag har ett 15-tal spel. Såg Vice City skivan ligga där, utan case eller plastficka. Förövrigt kan jag säga att jag har NTSC versionen av Vice City, av alla spel egentligen eftersom jag köper dom från Thailand via USA. Satte i skivan, väntade bara på att det skulle börja surra och inget hände. Men, jag kom långt. Så långt att det blev ungefär 2 timmars spelande. Och så förbaskat jävla kul (ursäkta ordvalen) det var! Vice City är så 10 gånger så roligt på Ps2! Körde runt lite, älskar grafiken på Ps2. Suddigt, låg upplösning och seg-laddat. I alla fall, ville bara säga att Vice City är mycket roligare på Ps2 än PC :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

..detta kan bero på att jag har en ganska sunkig dator. 266MMX och sådär 512 i internminne. tror jag.. och inget 3dkort.

men för mig är PS2 en spelmaskin och datorn är nånting man surfar på internet och skriver uppsatser, arbeten, brev med..

sen tycker jag att man kan bygga upp en helt annan känsla med sitt PS2. jag har mitt i rummet. där kan jag ha det precis som jag vill. spela på vilken volym som helst och morra hur mycket som helst när det är "fel på spelet" eftersom jag inte klarar ett visst uppdrag eller så.. :wub:

dessutom så har 'PS2', 'Playstation' och 'PS one' de skönaste kontrollerna jag nånsin testat eller hållt i mina händer. vill man sen jämföra med xbox -visst. det är mycket kraftfullare. men är det verkligen bara det som räknas?- så är PS2 mindre, snyggare och lite tystare. xbox har en ganska typisk "amerikansk" design, om man kan säga så. det är också ganska stort. blev lite förvånad första gången jag såg det faktiskt. sen ska man inte glömma att det är skillnad på amerikansk och asiatisk kvalitet.. -menar inte att vara elak mot xbox eller dess användare. vill bara ge min syn på det hela-

mitt PS2 är en sann vän. jag hoppas det kommer vara så i flera år framöver. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor