Jocken Skrivet 23 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2003 Hade inget för mig, och när det är kalt, blåsigt och när det regnar ute så är det perfekt att spela spel. Då var det bara att välja, Pc eller Ps2:an. Eftersom Ps2:an inte fungerar helt och hållet så satte jag mig vid speldatorn och drog igång Vice City. Efter en stunds spelande blev det ganska trisst, så jag drog mig mot Ps2:an. Alla spel på Ps2:an brukar haka sig vid 5-30 minuters spelande. Jag satte i The Getaway skivan och lirade lite. Sedan kollade jag i mitt spelalbum, jag har ett 15-tal spel. Såg Vice City skivan ligga där, utan case eller plastficka. Förövrigt kan jag säga att jag har NTSC versionen av Vice City, av alla spel egentligen eftersom jag köper dom från Thailand via USA. Satte i skivan, väntade bara på att det skulle börja surra och inget hände. Men, jag kom långt. Så långt att det blev ungefär 2 timmars spelande. Och så förbaskat jävla kul (ursäkta ordvalen) det var! Vice City är så 10 gånger så roligt på Ps2! Körde runt lite, älskar grafiken på Ps2. Suddigt, låg upplösning och seg-laddat. I alla fall, ville bara säga att Vice City är mycket roligare på Ps2 än PC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 23 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2003 Iofs har jag alltid tyckt det men bra att du också är frälst nu, Jocken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 23 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2003 håller me dig. de ända som är bra på PC är mods Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xellos Skrivet 23 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2003 håller inte med direkt, med en fin tv + dator med riktig spel dosa i vardagsrummet med surround ljud, så blir faktiskt spelandet ifrån datorn överlägset roligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 23 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2003 Spelar ingen större roll, jag kör bara med vanliga stero högtalare med inte så mkt kräm...känslan går inte att beskriva iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 24 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2003 Ååh, det går inte heller att få tillbaka känslan man hade första gången man spelade! Det var tider det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 24 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2003 Håller inte med dig Jocken ! Det suger sååå hårt på Ps2 ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 24 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2003 Att sitta å soft-spela Vc på Ps2 är för jävla skönt,, Men visst mods o sånt på PC är hur kul som hälst, Men jag vet inte jag diggar båda... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 24 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2003 jag tycker att det är ganska lika... men jag gillar nog det på PC mest... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 24 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2003 ..detta kan bero på att jag har en ganska sunkig dator. 266MMX och sådär 512 i internminne. tror jag.. och inget 3dkort. men för mig är PS2 en spelmaskin och datorn är nånting man surfar på internet och skriver uppsatser, arbeten, brev med.. sen tycker jag att man kan bygga upp en helt annan känsla med sitt PS2. jag har mitt i rummet. där kan jag ha det precis som jag vill. spela på vilken volym som helst och morra hur mycket som helst när det är "fel på spelet" eftersom jag inte klarar ett visst uppdrag eller så.. dessutom så har 'PS2', 'Playstation' och 'PS one' de skönaste kontrollerna jag nånsin testat eller hållt i mina händer. vill man sen jämföra med xbox -visst. det är mycket kraftfullare. men är det verkligen bara det som räknas?- så är PS2 mindre, snyggare och lite tystare. xbox har en ganska typisk "amerikansk" design, om man kan säga så. det är också ganska stort. blev lite förvånad första gången jag såg det faktiskt. sen ska man inte glömma att det är skillnad på amerikansk och asiatisk kvalitet.. -menar inte att vara elak mot xbox eller dess användare. vill bara ge min syn på det hela- mitt PS2 är en sann vän. jag hoppas det kommer vara så i flera år framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 24 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2003 känns så jobigt att duta på knappar i ps2 har man ju joystick as känt på ps2 modding är det ända bra med cp sorry menar pc ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 24 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2003 Håller inte med dig Jocken ! Det suger sååå hårt på Ps2 !!! w0rd grafiken är så jävla mörk på ps2! har bara de till data! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 25 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2003 ..man kan piffa up ljuset ganska bra på PS2 också. sen beror det massa på vad för tv man kör men. visst. alla tycker olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 25 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2003 grafiken är så jävla mörk på ps2! Iofs, bara att fixa till ljuset, eller vadå Tryckkänsliga knappar, gamla minner och så vidare gör att det är roligare på Ps2. Kom ihåg när man spelade det svart/vitt (hade inte köpt scart till mitt nychippade ps2), det var tider det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 25 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2003 ärligt talat så är de skönare och köra på PS2. Sköna knappar,på PC måste jag alltid byta knappar så skön komentar eller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 25 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2003 Ååh, det går inte heller att få tillbaka känslan man hade första gången man spelade! Det var tider det! Jag håller helt med dig Fast den första känslan har börjat komma tillbaka lite nu i gta vc tider (det kom ju till Sverige i dom här tiderna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts