blink182 Skrivet 20 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 jag har köpt ett gf 4 mx440 64mb. först funka de skit bra..spelen funka bra å så. men nu har dom börjat hacka skit mycke, hård disken är inte full så de kan ente va det. men jag undrar om de kan va att moderkortet inte klarar av grafikkortet,,? jag har en pentium 2 processor på 450 mhz.. windows ME . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 20 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 ett MX440? det är skit! jag har själv haft det, tills jag uppgraderade till radeon 9800pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 jag har köpt ett gf 4 mx440 64mb. först funka de skit bra..spelen funka bra å så. men nu har dom börjat hacka skit mycke, hård disken är inte full så de kan ente va det. men jag undrar om de kan va att moderkortet inte klarar av grafikkortet,,? jag har en pentium 2 processor på 450 mhz.. windows ME . vad är det för spel du försöker lira? förvänta dig inte att nya spel flyter på på din dator.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 20 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 jag spelade lord of the rings å de funka skitbra men sen bara började de hacka.. men de är väl en ny processor jag ska fixa va.! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 20 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 Förmodligen. Hur mycket minne har du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 Sitter också på en PII 450mhz Den suger så oerhört mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 20 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 128 mb. , Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 20 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 har du kazaa installerat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 20 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 varför undrar du om jag har kazaa installerat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 20 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2003 varför undrar du om jag har kazaa installerat? Det kanske slöar ner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Har nyss haft Geforce 2 mx 400 64mb(blää ), har nyss köpt ny data med Radeon 9800 pro(256mb) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Sitter också på en PII 450mhz Den suger så oerhört mycket Skulle vilja byta min 466mhz:are Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 varför undrar du om jag har kazaa installerat? För dator blir bara segare och segare och sen så krachar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Ja ska köpa mer ram minne t ill datorn har 256 nu =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 21 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 så om jag tar väck de blir de bra igen eller!?!?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 (redigerad) jag har en 3,2 ghz'are, 256 Mb Grafik, 120 mb hårdisk.. å på den funkar spelet... Redigerad 21 november, 2003 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 21 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 jag har en 3,2 ghz'are, 256 Mb Grafik, 120 mb hårdisk.. å på den funkar spelet... jaså 120 MB ,,skrev lite fel där va va har du för grafikkort då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 så om jag tar väck de blir de bra igen eller!?!?!? Nja. Det är inte 100% att det funkar mycket mycket bättre då. Men kazaa sliter faktiskt mycket på minnet så det kan nog hända saker om du stänger av /avinstallerar det... förresten när defragmenterade du hdd'n senast? Du vet väl att man ska defragmentera datorn minst 1 gång varje kvartal?! Om du inte defragmenterat på 4 månader så gör det.... Det kan också hjälpa. (Obs! Defragmentera! Inte formatera!!!) MX korten är inte speciellt kraftfulla men borde fungera på de flesta spel ändå om du bara tonar ner grafiken lite grann. Det kan även hända att du behöver ny processor/moderkort eftersom en P2'a inte är mycket att leva på. (Jag rekommenderar AMD ATHLON 2 och Pentium 4. Och om du nu köper nytt moderkort så rekommenderar jag: Om moderkortet har stöd för ddr ramminne så köp det... DDR är ett kraftigare minne än SDR. Hoppas du kommer vidare nu. (OBS: Om du ska köpa ny processor så rekommenderar jag 1.5 och uppåt eftersom att då kommer du klara dig längre i framtiden.) Du kan även leta efter nyare och nyare drivrutiner till grafikkortet plus uppdateringar för windows. Om datorn fortsätter agera som den gör nu så kör igenom datorn med ett virusscan (Jag rekommenderar Norton Antivirus och Panda Antivirus Platinum.) och om du inte hittar virus så bör du köra "3D Mark" på upplösningen 800*600 som ett G4 kort bör klara i 3DMark.... om 3DMark hackar nu så bör du faktiskt formatera om datorn. Lycka till Hoppas du får till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Kan inte låta bli att skryta om min P4 2.02 gHz och med ett Geforce FX 5200 (128mb) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 då är min processor snabbare än din (AMD Athlon XP 2800+) (standard runt 2.2, men har klockat till 2.5,19C vid start av dator (BIOS)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts