J-coop Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Jag undrar varför min ena dator med windows 98 inte får virus ??(den har ingen branvägg eller virusprogram). Och varför får min andra dator med XP virus direkt ?? VARFÖR ?? någon som vet kanske ? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 du använder det IE6, och nyaste outlook (om du har email) ARGHH!!!! VIRUS 2K, du visste väll att hemsidor kan få kontoll över dina windows hårddiskar om du använder internet erxplorer från MICROSOFT, BILL GATES ok, lite perverst inlägg... men mycket ligger i det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 så därför, använd Mozilla Firebird och Thunderbird Mozilla.org Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 (redigerad) Jag laddar ner Mozilla 1.5 just nu, på vilket sätt är det bättre än IE? *EDIT* Usch, det var krångligt. Jag håller mig till IE. Redigerad 17 november, 2003 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Jag laddar ner Mozilla 1.5 just nu, på vilket sätt är det bättre än IE? enligt mig; allting Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 enligt mig; allting Hmm... det var mycket fulare, sen var det på engelska. (Går säkert att ändra, men inte orkar jag göra det) Sen så är jag van vid IE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Hmm... det var mycket fulare, sen var det på engelska. (Går säkert att ändra, men inte orkar jag göra det) Sen så är jag van vid IE. 1: Du kan skinna Mozilla 2: Finns på svenska tror jag, kolla hemsidan om du ska använda det, men i MF går det inte att ha svenska eftersom det fortfarande är en BETA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 1: Du kan skinna Mozilla 2: Finns på svenska tror jag, kolla hemsidan om du ska använda det, men i MF går det inte att ha svenska eftersom det fortfarande är en BETA. Men jag VILL inte. (Mohaha, jag är rebellisk) Visst, Mozilla kanske är jättegulligt och smidigt, men jag är helt enkelt van vid IE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Gå in på Windows Update eller microsoft.com och ladda ner de senaste uppdateringarna till IE6. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 Gå in på Windows Update eller microsoft.com och ladda ner de senaste uppdateringarna till IE6. Och kom tillbaka om 2-3 dagar då allting är klart! Men den fantastiska tiden bygger på att du har bredband... Jag vågar inte tänka på modem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 19 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2003 Du måste mena buggen i RPC-protokollet som finns i XP och 2000. Blaster sprider sig genom det säkerhetshålet. WinXP´s inbyggda brandvägg skyddar mot blaster, men det är inte värd att ha på den för den SUGER!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2003 Japp det är Blaster du har fått på Win XP. Men om du aktiverar Windows egna brandvägg innan du beger dig ut på nätet så får du inte viruset! Senare måste du även ha en brandvägg som uppdaters konternueligt, tex Nortons som fungerar riktigt bra. Sedan är ditt system nästintill säkert Men kom ihåg att virus kan komma in på andra sätt också, tex via kazaa, DC etc. Öppna aldrig ett program som inte verkar säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 19 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2003 alla internet program som inte kommer ifrån Antivirus /brandväggs företag är osäkra. Finns alltid en port att utnyttja för viruset. (coolt om ett virus hade en port-scanner och kollade vilka portar som var öppna) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 22 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2003 Blaster kan inte drabba W9x ett tips är att skriva shutdown -a i Start --> Kör när man får medelandet från blaster.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 23 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2003 shutdown -h now Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts