Tigern Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) Jag ska göra en ny hemsida på www.dot.tk, vet någon vad man ska skriva på "Step 2"? Det står: "Your current website or homepage In order to send all your visitors to the right spot, we need to know the exact location where your current existing website or homepage resides." Vad ska jag skriva där??? Och en sak till: "Description of your website Please enter a description of your website and select a category below. By doing this you will provide information for others who might be searching for similar information or products. The description you enter will also be the description that will appear in the search result of different search engines around the world. Please be as specific as possible!" Vad ska jag skriva där? Redigerad 15 november, 2003 av Tigern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 På din första fråga ska då skriva adressen till det ställe som din sida ligger. På den andra ska du skriva en kort beskrivning på vad din sida handlar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 15 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 På din första fråga ska då skriva adressen till det ställe som din sida ligger. På den andra ska du skriva en kort beskrivning på vad din sida handlar om. jag skrev http://www.nhlsajten.tk Då stod det : It seems that the URL you provided does not exist or is by itself already a redirected URL, which cannot be redirected again by Dot TK. Please choose another URL Jag kanske ska skriva nått annat! vad i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 jag skrev http://www.nhlsajten.tk Då stod det : It seems that the URL you provided does not exist or is by itself already a redirected URL, which cannot be redirected again by Dot TK. Please choose another URL Jag kanske ska skriva nått annat! vad i så fall? men lol, adressen till serven sidan ligger på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 15 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 men lol, adressen till serven sidan ligger på men jag har inte gjort sånt här förr... hur vet jag vad min server-adress är då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 amen först måste du skaffa en host (gratis ) freewebs.com där får du typ freewebs.com/tigern och vill du ha enklare adress reggar du dig på dot.tk tk är alltså bara en gratis domän om man vill ha kortare adress Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 15 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 fattar inte... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 inte pm:et jag skicka heller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 Hmmm... Är det verkligen säkert att du kan göra hemsidor? Ta och läs lite böcker, det hjälper! (lovar...) Tycker att man måste kunna "lite" för att göra hemsidor. Inte bara ta fram en trollstav och poff! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 15 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 finns det inte någon sida på Internet där man kan lära sig sånt på??? eller kan någon kanske skriva lite info här...?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 Webdesignskolan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) Webdesignskolan! Hej! Kolla in på dessa sajter också! javascript.nu (finns html kurser!) http://www.tiger.se/sida.html (en sida som innehåller ganska mycket htmlsaker och tricks.) Sen så kan du ju gå och kåna en bok på "bibblan"(låter löjligt...:"> ) och läsa den. Blir "garanterat" enklare enligt mig. Läste en bok och lite på internet. Nu har jag några sidor på nacken: - Min första sajt, ser hemsk ut! - Sajten jag sysslar med just nu! Det är då tänkt att visa att man kanske inte lyckas med någon jättesnygg sajt direkt... Sen så kan du kolla här om du vill ha hjälp med att använda Photoshop till HTML! www.beckisdesign.com Redigerad 15 november, 2003 av vr98olli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 15 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 kan nån hjälpa mig med att t.ex. om hur man får dit en sån där slags meny på vänstra sidan, och hur man får en sån där bild längst uppe, som tex GTAsajten har! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 kan nån hjälpa mig med att t.ex. om hur man får dit en sån där slags meny på vänstra sidan, och hur man får en sån där bild längst uppe, som tex GTAsajten har! Och du tror att vi är tankeläsare? Vilken meny snackar du om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 Efter du har gjort registreringen kommer dem inte skicka dig ett aktiveringsmail på 3 sekunder... utan det tar 72 timmar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 nej de tog bara några minuter för dom att skicka de där brevet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 nej de tog bara några minuter för dom att skicka de där brevet jasså! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 jasså! Men om man inte trycker på länken inom 72 timmar kan nån annan ta adressen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 16 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2003 Och du tror att vi är tankeläsare? Vilken meny snackar du om? såna menyer jag talar om är sånna som det bl.a finns på GTAsajten, på GTAsajtens menyer står det : Nyheter Sök Nyheter Skicka in nyheter Grand theft auto Grand theft auto 2 Grand theft auto 3 GTA: Vice City Framtidens GTA Webshop Undersökningar Guider Vårt forum. Det är såna menyer jag pratar om. hur gör man såna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 16 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2003 (redigerad) DynamicDrive.com har en hel del olika scripts för sånt, men du måste lära dig HTML först för att överhuvudtaget förstå något. Redigerad 16 november, 2003 av -Scotty- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts