Jump to content

Gängkrig i kväll...

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Jag går på grubbeskolan i Umeå. Just nu så hotar Haga skolan (ett gäng därifrån) grubbeskolan (ett annat gäng därifrån) att döda två ur det gänget så därför var det tänkt att det där haga gänget skulle åka till grubbeskolan IDAG för att göra upp men det enda som hände var då att hagas gängledare ringde upp grubbeskolans gängledare och sa att de skulle mötas på "Wasa plan"

ikväll. (Troligen sent på natten typ vid 1, halv 2 tiden.)

Det är bara rykten jag hört men det kan säkert vara sant eftersom typ nästan alla killar i nian och åttan på grubbeskolan hade brännbollsträn och järnrör i sina skåp och typ halva skolan satt och väntade på lunchrasten i entrén.

:( Seriöst. Det kan faktiskt hända för både grubbe och haga verkar jävli*t seriösa på den där saken. Hur det hela började vet då inte jag, men jag har kompisar i gänget som ska slåss så jag har hört från dem. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

Men det finns faktiskt några som bor i Umeå här!

Och det är ganska mycket om saker som händer i STHLM här inne på forumet.

Tex. om Anna Lindhs död.

Visst det är synd att hon dog men jag kände henne inte och bor inte i stockholm så jag är oinstresserad av det som sjutton men om jag skulle säga det i den topicen skulle de som pratat där grillat mig eller nåt.... Förlåt att jag och Umeå finns här i världen då!! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det finns faktiskt några som bor i Umeå här!

Och det är ganska mycket om saker som händer i STHLM här inne på forumet.

Tex. om Anna Lindhs död.

Visst det är synd att hon dog men jag kände henne inte och bor inte i stockholm så jag är oinstresserad av det som sjutton men om jag skulle säga det i den topicen skulle de som pratat där grillat mig eller nåt.... Förlåt att jag och Umeå finns här i världen då!!  :(

du verkar inte riktigt klok....

Är det bara jag som tycker det är lite barnsligt med gäng och gängledare mmm :o

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så blir dom tvingade av kompisar eller av grupptrycket... är det fortfarande helt deras eget fel?

ja, det tycker jag faktiskt... dom man blir tvingad av sina "kompisar" att gå ut och slåss så tycker jag man ska fundera på att hitta nya kompisar som vet hur man beter sig :o

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja, det tycker jag faktiskt... dom man blir tvingad av sina "kompisar" att gå ut och slåss så tycker jag man ska fundera på att hitta nya kompisar som vet hur man beter sig :o

Bra, då ger jag mig. :(

Men en sak bara... att bara dra iväg och skaffa nya kompisar som vet hur man beter sig är inte alltid så lätt, och ens "kompisar" kanske har en kompiskrets som sträcker sig förbannat långt så man vet ju aldrig... men jag håller med dig ändå på ett sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor