Jump to content

Hjälp!!

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Hjälp! Min dator har blivit konstig.

Mina spel funkar inte.

Jag kör Windows Xp Proffesional.

Dator: 512 mb ddr ram.

AMD ATHLON med 1 ghz

GeForce4200ti

Alltså Alla spel jag installerar funkar direkt efter jag installerar dem. Men sen om jag stänger av datorn så slutar de fungera, alltså de startar inte när jag försöker starta dem. :'( Det kan ha hänt när jag försökte ladda hem en crack (ursäkta att jag snackar warez men jag vill bara berätta detaljerat så kanske nån kan hjälpa mig.) till Rainbow Six 3: Raven shield... Jag laddade hem den för att nån hade stulit min cd key. :o Men Raven Shield slutade funka när jag satte in cracken så jag bara installerade om det. Men efter att jag installerat om det funkade det fortfarande inte...

Följande spel startar inte/Svarar inte:

Unreal 2 The Awakening

Unreal Tournament 2003

Rainbow Six 3: Raven Shield

Medal of Honor Allied Assault

Americas Army 2.0

Diablo 2 incl. Lord of Destruction

Soldat

Warcraft 3 incl. Frozen Throne

(Det är två spel som fortfarande funkar och det är:

Gta Vice City och Counter Strike och de två brukar jag inte spela så värst mycket eftersom jag inte gillar de lika mycket som till exempel Americas Army eller Diablo2.)

Även vissa program funkar inte till exempel:

Cheating Death

och

The all seeing eye

Men det är bara spel och speltillbehör (som till exempel Cheating Death) som inte vill funka. Jag installerade PhotoShop för ett tag sen och det funkar som det ska och även alla andra progam... (*EDIT* Program! Inte spel!) :'( :'(

Jag har testat att defragmentera datorn men ingenting händer. :'(

Om nån vet någon annan utväg än att formatera om hårddisken så säg gärna till. :'(

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Vi säger att jag försöker starta Americas Army till exempel.

Splash Screenen kommer upp och den laddar upp huvudmenyn så jag väntar i kanske 1 minut eller nåt sånt. Sen blir det bara en sån där dum ruta där det står.

"Skicka Felrapport" och "Skicka inte felrapport" sen typ "Programmet har utfört en förbjuden åtgärd bla blah bla"...

Eller vi kan ta till exempel Unreal 2.

Där kommer inte ens splashen upp... inget händer efter att jag klickat på "Play" från autorun. :'(

*EDIT* Jag installerar Americas Army 2.0 just nu på min andra hårddisk. Om det funkar där så ska jag virusscanna den som jag vanligtvis använder...

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad står det på detaljer då? Ibland kan man faktiskt, tro det eller ej, tyda vad som är felet :(

nja, just det är felet har jag fått en gång. Formatering hjälpte. Men nu kanske du inte behöver göra det...Men jag fick det när jag installerade postal 2 demot. hmmm...jag är ledsen men jag kommer inte på något för tillfället :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej lite kort status för tillfället:Jag har nu virusscannat ungefär halva hårddisken och får följande resultat:

Jag hittade´17 infekterade "objekt" och typ sen massa olika mappar.

Följande fil fann jag i status fältet upprepade gånger: ima2.bmp som ligger i

C:\Documents and Settings\Karin\Lokal~1\Temp\ Men jag kan inte hitta den och ska leta lite tille fter den.... virus programmet kunde inte utplåna den.

Viruset som angripit mig heter tydligen "W32/PARITE.B" och har slagit ut massor av mina program som jag sagt tidigare. :'(

Det fanns filer i mappen "C:\INSTALL\" och jag undrar om alla de filerna är jätteviktiga. och sedan några i system mappen:''

C:\SYSTEM\massa mappar och är ALLA filer där också lika viktiga....

Jag har lite bråttom nu och har tyvärr inte tid att säga EXAKT vilka filer som är attackerade av "W32/PARITE.B" men jag kan skriva dem sen när jag kommer tillbaka. :wacko:

Sen btw... Det var typ alla filer som hette typ:

C:\INSTALL\HOTFIXES eller nåt sånt alla såna var smittade... är de viktiga filer? :\

*EDIT* Jag hittade den där ima filen fast det var visst en .tmp fil.... :">

*EDIT2*

Det var inte heller den där cracken jag laddade hem till mitt raven shield som smittade allt.... det ser ut som om min brorsa har *warezat* Photoshop.... ska dra av honom öronen sen..... :teehee:

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset med Panda Antivirus grejset Pain to the Max. :shifty:

Jag har redan fått bort virus från halva hårddisken men det återstår fortfarande ganska mycket och pandan fastnar när jag kommer till adobe indesign.exe (En infektion där) så jag ska plocka bort hela adobe indesign och sånt manuellt sen fortsätta. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor