Jump to content

falskt!!!

Noxzist
 Share

Recommended Posts

hallo!

det e så att jag har fått falska räkningar från Exnet på 400 spänn.(vi har polis anmält det oxå + att en annan i men klass har fått exakt samma ska)...vi har nekat det o laddat net program mot sådana o liknande saker (adaware + bluffstopparen)

jag undrar om det finns bättre saker mot det??(program) :o:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hallo!

det e så att jag har fått falska räkningar från Exnet på 400 spänn.(vi har polis anmält det oxå + att en annan i men klass har fått exakt samma ska)...vi har nekat det o laddat net program mot sådana o liknande saker (adaware + bluffstopparen)

jag undrar om det finns bättre saker mot det??(program) :o:(

vi har drabbats av de å...men dom är på flera 1000 kr...fast vi kämpar emot dom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SAAB: flera 1000!!, :o min lärare är tyvärr uppe i 4000 tusen nu, men hon kämpar också emot. Förresten har du polis-anmält det?? det är viktigt!

enligt mig: oldgames.com(jag tror att dom har stängt en sidan nu), lunarstorm finns det en risk att man får det(vi har fått det därifrån) och snyggast.se får man det.

Mr tobbe: kan du inte förklara för mig hur man ställer in inställningarna??

Redigerad av Noxzist
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar dem där fucking dialersen, dem gömmer dem i javascript osv. Så här skulle jag agera i rätten när dem försöker stämma meig.

1. Erkänner du / Nekar Du?

2. Nekar Fullstädnigt.

3.När det e målsägandeförhör

4.Smäller upp en bärbar dator o visar hur det går till, att man itne får en enda varning om att programmet kostar pengar o.dyl.

Kiss My Ass ExNet! ( Fick en räkining på 19:- från ett liknande företag men betalade. :/)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ferkurz: Ja, man bara få det med uppringd anslutning (tex 56k).

Noxzist: Varför hoppas du att dialers funkar på andra internetanslutningar än 56k? Är det för att jag har ADSL eller? :(

Annars tycker jag att det är riktigt dåligt med dialers, värre än värsta viruset! Ok, jag som har skulle föredra en dialer framför ett raderat bios och formaterad hd, men det kan bli dyrare med dialers om det kommer upp i domstol. Jag har hört att de onda företagen ofta vinner, tyvärr... det är tråkigt att dialers finns på stora, och till och med svenska sidor numera, det kunde gott ha fått stanna på undergroundsidorna där det hör hemma! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick en dialer för ungefär ett år sedan som hette IEDial, jag hade den i över ett halvår innan jag hittade den i "Downloaded Program Files". Först visste jag inte vad det var för nåt så jag struntade i att ta bort det. Men sen helt plötsligt laddades det ner ett porrprogram till datorn och när jag skulle koppla upp mig på nätet försökte programmet omdirigera mig till nån slags betallinje. Jag letade upp programmets alla komponenter och rensade bort dem manuellt och till slut fick jag bort skiten. Sen dess är jag väldigt försiktig med vad jag gör på nätet...

Om nån annan också har drabbats av just den här dialern så finns det borttagningsintruktioner på den här sidan.

Några tips för att undvika spyware, dialers etc...

• Använd inte fileshare-program som t.e.x kazaa.
  • Acceptera inte program som websidor försöker tanka ner i din dator.
  • Uppdatera explorer och windows ofta, många gånger utnyttjar porrskojarna säkerhetshål för att tanka ner progam i folks datorer.
  • Rensa cookies/temp filer regelbundet, hellst varje dag.
  • Undvik oseriösa mp3sidor och framförallt, porrsurfa inte.

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag vet ibland står et t.o.m på certifikatet att det är en dialer som dom väntar sig att man ska acceptera :teehee:

tror faktiskt att det bara är för pc användare utan bredband

eftersom deyt går ju inte byta uppringningsnummer på en anslutning som inte har någe

Edit:

tips var misstänksam mot alla sidor där det sår att det är 100% FREE!

Redigerad av Ade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SAAB: flera 1000!!, :teehee: min lärare är tyvärr uppe i 4000 tusen nu, men hon kämpar också emot. Förresten har du polis-anmält det?? det är viktigt!

enligt mig: oldgames.com(jag tror att dom har stängt en sidan nu), lunarstorm finns det en risk att man får det(vi har fått det därifrån) och snyggast.se får man det.

Mr tobbe: kan du inte förklara för mig hur man ställer in inställningarna??

tror de va samma här me...men vi har fått från nåt som kallar sej harexp också...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ferkurz: Ja, man bara få det med uppringd anslutning (tex 56k).

Noxzist: Varför hoppas du att dialers funkar på andra internetanslutningar än 56k? Är det för att jag har ADSL eller? :wacko:

Annars tycker jag att det är riktigt dåligt med dialers, värre än värsta viruset! Ok, jag som har skulle föredra en dialer framför ett raderat bios och formaterad hd, men det kan bli dyrare med dialers om det kommer upp i domstol. Jag har hört att de onda företagen ofta vinner, tyvärr... det är tråkigt att dialers finns på stora, och till och med svenska sidor numera, det kunde gott ha fått stanna på undergroundsidorna där det hör hemma! :teehee:

Tack du det var skönt å få reda på det...

nu kan ja sova säkert :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor