Noxzist Skrivet 11 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2003 Jag och LoneWolF ska göra ett arbete om Los Angeles på engelskan. Men vi hittar inga bra sidor med info, varken på eng ller swe. Kan någon ge något tips på bra sidor? Helst snabbt, om ni kan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 12 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2003 På LATimes.com finns väl en hel del info, men man måste i och för sig regga sig innan man kan komma in på några sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Los Angeles ligger i den största staten Kalifornien (California) Olika distrikt:Hollywood Boulevard - En del av Beverly Hills... "Filmernas stad".Beverly Hills - "Rikaste förorten"Compton - En av dem brottsligaste ställen!Watts - Bor det mest puertoricaner och spanjorer!South Central/Long Beach - Också ett ganska så brottsligt ställe! Santa Monica - StrandenPasadena - Östra LASunset Boulevard - Ligger ganska nära HollywoodAvalon - Södra LABurbank - En del av Beverly Hillsoch en massa andra...Många jordbävningar...! Högsta brottslighet i hela USA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 16 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2003 Los Angeles ligger i den största staten Kalifornien (California) Olika distrikt: Hollywood Boulevard - En del av Beverly Hills... "Filmernas stad". Beverly Hills - "Rikaste förorten" Compton - En av dem brottsligaste ställen! Watts - Bor det mest puertoricaner och spanjorer! South Central/Long Beach - Också ett ganska så brottsligt ställe! Santa Monica - Stranden Pasadena - Östra LA Sunset Boulevard - Ligger ganska nära Hollywood Avalon - Södra LA Burbank - En del av Beverly Hills och en massa andra... Många jordbävningar...! Högsta brottslighet i hela USA Härmed följer några rättelser av föregående text. * Kalifornien är INTE den största delstaten i USA. Alaska är det. * Hollywood Boulevard är en gata som ligger i stadsdelen Hollywood. * Beverly Hills är en rik stadsdel, men Bel Air är ännu rikare. * I Watts bor det många "latinos", men inga spanjorer. Däremot bor det många afroamerikaner där. * South Central är ett område som ligger emellan Los Angeles och Long Beach. I Soth Central ingår bl a Watts. Long Beach är en stad söder om Los Angeles. Long Beach är en hamnstad, men så brottslig tror jag inte den är. * Santa Monica ligger i västra LA. I Santa Monica ligger en del av stranden som går längs Los Angeles. Santa Monica är inte bara stranden. * Pasadena tillhör inte LA, utan är en slags förort som ligger nordöst om LA. Pasadena förbinds med Los Angeles med hjälp av Pasadena Freeway. *Sunset Boulevard är en gata som löper genom hela Los Angeles. Inte bara Hollywood. * Burbank ligger norr om Los Angeles. Burbank är inte någon del av Beverly Hills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 16 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2003 Härmed följer några rättelser av föregående text. * Kalifornien är INTE den största delstaten i USA. Alaska är det. * Hollywood Boulevard är en gata som ligger i stadsdelen Hollywood. * Beverly Hills är en rik stadsdel, men Bel Air är ännu rikare. * I Watts bor det många "latinos", men inga spanjorer. Däremot bor det många afroamerikaner där. * South Central är ett område som ligger emellan Los Angeles och Long Beach. I Soth Central ingår bl a Watts. Long Beach är en stad söder om Los Angeles. Long Beach är en hamnstad, men så brottslig tror jag inte den är. * Santa Monica ligger i västra LA. I Santa Monica ligger en del av stranden som går längs Los Angeles. Santa Monica är inte bara stranden. * Pasadena tillhör inte LA, utan är en slags förort som ligger nordöst om LA. Pasadena förbinds med Los Angeles med hjälp av Pasadena Freeway. *Sunset Boulevard är en gata som löper genom hela Los Angeles. Inte bara Hollywood. * Burbank ligger norr om Los Angeles. Burbank är inte någon del av Beverly Hills. ok... jag svarade iallfall på hans fråga! PS: Jag menade faktiskt latinamerikaner och inte helspanjorer! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Är inte Texas störst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Är inte Texas störst? Nä, Alaska är ganska mycket större. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Härmed följer några rättelser av föregående text. * Kalifornien är INTE den största delstaten i USA. Alaska är det. * Hollywood Boulevard är en gata som ligger i stadsdelen Hollywood. * Beverly Hills är en rik stadsdel, men Bel Air är ännu rikare. * I Watts bor det många "latinos", men inga spanjorer. Däremot bor det många afroamerikaner där. * South Central är ett område som ligger emellan Los Angeles och Long Beach. I Soth Central ingår bl a Watts. Long Beach är en stad söder om Los Angeles. Long Beach är en hamnstad, men så brottslig tror jag inte den är. * Santa Monica ligger i västra LA. I Santa Monica ligger en del av stranden som går längs Los Angeles. Santa Monica är inte bara stranden. * Pasadena tillhör inte LA, utan är en slags förort som ligger nordöst om LA. Pasadena förbinds med Los Angeles med hjälp av Pasadena Freeway. *Sunset Boulevard är en gata som löper genom hela Los Angeles. Inte bara Hollywood. * Burbank ligger norr om Los Angeles. Burbank är inte någon del av Beverly Hills. Ha, ha , snacka om att äga någon... Själv vet jag inte speciellt mycket om LA, men jag har på flera ställen läst att det är oerhört viktigt att man, när man åker bil (vilket i stort sett är det enda sättet att ta sig fram eftersom kollektivtrafiken är extremt dåligt utbyggd), låser dörrarna och aldrig har något fönster öppet. "Carjacking" är väldigt vanligt i LA... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Ha, ha , snacka om att äga någon... Själv vet jag inte speciellt mycket om LA, men jag har på flera ställen läst att det är oerhört viktigt att man, när man åker bil (vilket i stort sett är det enda sättet att ta sig fram eftersom kollektivtrafiken är extremt dåligt utbyggd), låser dörrarna och aldrig har något fönster öppet. "Carjacking" är väldigt vanligt i LA... På tal om biljakter i LA...! Jag hittar inga filmer på LAPD-biljakter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 (redigerad) Själv vet jag inte speciellt mycket om LA, men jag har på flera ställen läst att det är oerhört viktigt att man, när man åker bil (vilket i stort sett är det enda sättet att ta sig fram eftersom kollektivtrafiken är extremt dåligt utbyggd), låser dörrarna och aldrig har något fönster öppet. "Carjacking" är väldigt vanligt i LA... Hehe, trodde inte att det var så vanligt i LA. Det hände däremot en liknande sak när jag var där. Flera gånger när man stannade med bilen nånstans så kom det fram personer och började putsa vindrutan med tidningspapper och sedan krävde pengar för det!! Sen om man inte gav dom nåt så blev dom skitförbannade! Ja, det är inte så bra som många tror i guds eget land Redigerad 18 november, 2003 av Lance Vance Dance Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 Ja, det är inte så bra som många tror i guds eget land Guds egna land? Du menar väl änglarnas stad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 hehe...där fick han dig Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 Guds egna land? Du menar väl änglarnas stad? Jo det förstås... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Lite mer fakta: 190 000 våldsbrott varav 588 är mord per år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Lugna ner er, jag ska ju dit i April :'( ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XperienZe Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Jag säger bara att den bästa "källan" är MVGPlus.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 21 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2003 Hehe, ganska tryggt... I "Bowling for columbine" kan man läsa följande: "Dödsskjutningar : England: 150 st Frankrike: 213 st USA: 11380 st Har inte exakta siffror, länge sedan jag såg filmen...men USA var överlägsen etta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts