Jump to content

Lite hjälp?

Noxzist
 Share

Recommended Posts

Los Angeles ligger i den största staten Kalifornien (California)

Olika distrikt:

• Hollywood Boulevard - En del av Beverly Hills... "Filmernas stad".
  • Beverly Hills - "Rikaste förorten"
  • Compton - En av dem brottsligaste ställen!
  • Watts - Bor det mest puertoricaner och spanjorer!
  • South Central/Long Beach - Också ett ganska så brottsligt ställe!
  • Santa Monica - Stranden
  • Pasadena - Östra LA
  • Sunset Boulevard - Ligger ganska nära Hollywood
  • Avalon - Södra LA
  • Burbank - En del av Beverly Hills
  • och en massa andra...

Många jordbävningar...!

Högsta brottslighet i hela USA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Los Angeles ligger i den största staten Kalifornien (California)

Olika distrikt:

• Hollywood Boulevard - En del av Beverly Hills... "Filmernas stad".
  • Beverly Hills - "Rikaste förorten"
  • Compton - En av dem brottsligaste ställen!
  • Watts - Bor det mest puertoricaner och spanjorer!
  • South Central/Long Beach - Också ett ganska så brottsligt ställe!
  • Santa Monica - Stranden
  • Pasadena - Östra LA
  • Sunset Boulevard - Ligger ganska nära Hollywood
  • Avalon - Södra LA
  • Burbank - En del av Beverly Hills
  • och en massa andra...

Många jordbävningar...!

Högsta brottslighet i hela USA

Härmed följer några rättelser av föregående text.

* Kalifornien är INTE den största delstaten i USA. Alaska är det.

* Hollywood Boulevard är en gata som ligger i stadsdelen Hollywood.

* Beverly Hills är en rik stadsdel, men Bel Air är ännu rikare.

* I Watts bor det många "latinos", men inga spanjorer. Däremot bor det många afroamerikaner där.

* South Central är ett område som ligger emellan Los Angeles och Long Beach. I Soth Central ingår bl a Watts. Long Beach är en stad söder om Los Angeles. Long Beach är en hamnstad, men så brottslig tror jag inte den är.

* Santa Monica ligger i västra LA. I Santa Monica ligger en del av stranden som går längs Los Angeles. Santa Monica är inte bara stranden.

* Pasadena tillhör inte LA, utan är en slags förort som ligger nordöst om LA. Pasadena förbinds med Los Angeles med hjälp av Pasadena Freeway.

*Sunset Boulevard är en gata som löper genom hela Los Angeles. Inte bara Hollywood.

* Burbank ligger norr om Los Angeles. Burbank är inte någon del av Beverly Hills.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* I Watts bor det många "latinos", men inga spanjorer. Däremot bor det många afroamerikaner där.

* South Central är ett område som ligger emellan Los Angeles och Long Beach. I Soth Central ingår bl a Watts. Long Beach är en stad söder om Los Angeles. Long Beach är en hamnstad, men så brottslig tror jag inte den är.

* Santa Monica ligger i västra LA. I Santa Monica ligger en del av stranden som går längs Los Angeles. Santa Monica är inte bara stranden.

* Pasadena tillhör inte LA, utan är en slags förort som ligger nordöst om LA. Pasadena förbinds med Los Angeles med hjälp av Pasadena Freeway.

*Sunset Boulevard är en gata som löper genom hela Los Angeles. Inte bara Hollywood.

* Burbank ligger norr om Los Angeles. Burbank är inte någon del av Beverly Hills.

:P

ok... jag svarade iallfall på hans fråga! ;)

PS: Jag menade faktiskt latinamerikaner och inte helspanjorer! :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Ha, ha ;) , snacka om att äga någon... ;)

Själv vet jag inte speciellt mycket om LA, men jag har på flera ställen läst att det är oerhört viktigt att man, när man åker bil (vilket i stort sett är det enda sättet att ta sig fram eftersom kollektivtrafiken är extremt dåligt utbyggd), låser dörrarna och aldrig har något fönster öppet. "Carjacking" är väldigt vanligt i LA...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, ha ;) , snacka om att äga någon... :P

Själv vet jag inte speciellt mycket om LA, men jag har på flera ställen läst att det är oerhört viktigt att man, när man åker bil (vilket i stort sett är det enda sättet att ta sig fram eftersom kollektivtrafiken är extremt dåligt utbyggd), låser dörrarna och aldrig har något fönster öppet. "Carjacking" är väldigt vanligt i LA...

På tal om biljakter i LA...! Jag hittar inga filmer på LAPD-biljakter! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, trodde inte att det var så vanligt i LA. Det hände däremot en liknande sak när jag var där. Flera gånger när man stannade med bilen nånstans så kom det fram personer och började putsa vindrutan med tidningspapper och sedan krävde pengar för det!! Sen om man inte gav dom nåt så blev dom skitförbannade! :D

Ja, det är inte så bra som många tror i guds eget land ^_^

Redigerad av Lance Vance Dance
Länk till kommentar
Dela på andra sidor