Jump to content

EMU

Arvid
 Share

37 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tror du på fullt allvar att man skulle kunna göra en enda stat av alla EUs länder utan att ha folkomröstning i medlemsländerna (om nu någon politiker vill det, vilket jag inte tror)?

Dessutom skulle det inte funka. Jag menar hur skulle det t ex bli med knark. I Holland (som är en av medlemsländerna) är det lagligt med prostitution och användning och försäljning av droger, t ex hasch. Medan det i andra länder är extremt höga för detta.

Det skulle aldrig fungera!! :rolleyes:

Om politikerna röstar fram ett förslag som lades fram tidigare idag kommer vi kallas USE(United States of Europe)....det låter ioförsig coolt men jag vet inte......inte så insatt....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om politikerna röstar fram ett förslag som lades fram tidigare idag kommer vi kallas USE(United States of Europe)....det låter ioförsig coolt men jag vet inte......inte så insatt....

Ja, jävlar! jag såg det på Aktuellt igår att det var någon fransk före detta president som vill döpa om EU till USE (United States of Europe) och ha amerikanska grundlagar som grund till de europeiska som ska skrivas om 2004. Vilken idiot! Vi vill inte bli några USA-wannabes. Låt EU fungera som det gör nu!

Som tur är har några medlemsländer, bl a Sverige sagt att det absolut INTE kommer att bli något Europas Förenta Stater. Tack för det Göran! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en kommande folkomröstning om EMU här i Sverige tycker jag man ska få rösta från 16 års ålder. Det är viktigt vi som är under 18 får vara med och bestämma om en sak som kommer påverka oss i framtiden. Det är ju inte pensionärerna som kommer få leva längst tid med eller utan en ny valuta utan vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en kommande folkomröstning om EMU här i Sverige tycker jag man ska få rösta från 16 års ålder. Det är viktigt vi som är under 18 får vara med och bestämma om en sak som kommer påverka oss i framtiden. Det är ju inte pensionärerna som kommer få leva längst tid med eller utan en ny valuta utan vi.

Nej 14...jag tror även vi 14-åringar är kompetenta nog att rösta om det!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 5 weeks later...