Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Så fan heller att pengarna e snyggare! Dom suger! Se`n kan vi inte styra vår ekonomi lika självständigt....Så ska väl varje land ha si`n egen valuta...Det jag inte förstår är hur fransmännen och tyskarna som e så patriotiska kunde byta sina kära France & D-Mark mot Euro´n...England kommer nog inte gå med i EMU...dom e för stolta för det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 26 oktober, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Håller med till 100%! nu kanske arvid håller käften hehe. Jag tycker inte om större förändringar i samhället, om EMU införs i sverige kommer det ta tid att anpassa sig till den nya valutan och man blir tvungen att räkna om de nya priserna till kronor för att se om en vara är dyr eller billig. Men jag håller med om: *Lättare att handla när man reser utomlands. *Lättare att handla via internet. *Lättare att jämföra priser med andra länder. Håller inte med om: *Euro-sedlarna/mynten är snyggare än kronan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 När detta ändå är uppe...Såg i en undersökning vad svenskarna hellst ville ha på dom svenska euromynten() Ulf Lundell låg etta...två låg tre kronor...och trea kungen...(altså baksidan på mynten...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Vem fan vill ha ulf alko på mynten!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Vem fan vill ha ulf alko på mynten!!! Svenska befolkningen verkar det som???!! tjänar egentligen inget till att ha svenska euromynt dom sprids ju över hela europa.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Om det mot min vilja skulle bli svenska euromynt tycker jag iaf. att tre kronor skulle vara på baksidan av mynten.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 ja tre kronor låter bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Jag är för EMU, just nu iaf(...). Fördelarna uppväger nackdelarna. Det vore bra för Sverige om vi gick med! Det där snacket om att EU kommer att bli en enda superstat tror jag absolut inte på. Det skulle de flesta medlemsländerna aldrig gå med på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Det där snacket om att EU kommer att bli en enda superstat tror jag absolut inte på. Det skulle de flesta medlemsländerna aldrig gå med på. Hur kan du va så säker?? Politikerna i dagens läge har så mycket fuffens för sej.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Hur kan du va så säker?? Politikerna i dagens läge har så mycket fuffens för sej.... Tror du på fullt allvar att man skulle kunna göra en enda stat av alla EUs länder utan att ha folkomröstning i medlemsländerna (om nu någon politiker vill det, vilket jag inte tror)? Dessutom skulle det inte funka. Jag menar hur skulle det t ex bli med knark. I Holland (som är en av medlemsländerna) är det lagligt med prostitution och användning och försäljning av droger, t ex hasch. Medan det i andra länder är extremt höga för detta. Det skulle aldrig fungera!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 I dagens läge är ingenting omöjligt...men sannolikheten är inte så stor...måste jag medge.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ocke Skrivet 27 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 har euro här i finland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 har euro här i finland ja, du bodde i finlad ja. vad tycker du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ocke Skrivet 27 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 det är toppen. lite svårt i början men jag tycker att ni skall gå med emu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 27 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 Jag tycker också det men sedlarna/Mynten e fula som stryk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 27 oktober, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 Jag prenumerar på frimärkssamlingen med Euro-frimärken från danska Nordfrim, jag har det allra första Euro-frimärket, trycktest och elegant förstadagsstämpel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 27 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 ohh värdefullt?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 27 oktober, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 ohh värdefullt?? Hela samlingen är värd några tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 27 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 Förr var jag en ganska inbiten frimärkssamlare...har en ganska värdefull (antagligen) samling svenska frimärken...men nu förtiden orkar jag inte hålla på med det..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 27 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2002 Har aldrig testat e det roligt?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts