Jump to content

EMU


Arvid
 Share

  

37 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så fan heller att pengarna e snyggare! Dom suger! ;) Se`n kan vi inte styra vår ekonomi lika självständigt....Så ska väl varje land ha si`n egen valuta...Det jag inte förstår är hur fransmännen och tyskarna som e så patriotiska kunde byta sina kära France & D-Mark mot Euro´n...England kommer nog inte gå med i EMU...dom e för stolta för det... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med till 100%! :angry: nu kanske arvid håller käften hehe.

Jag tycker inte om större förändringar i samhället, om EMU införs i sverige kommer det ta tid att anpassa sig till den nya valutan och man blir tvungen att räkna om de nya priserna till kronor för att se om en vara är dyr eller billig. :angry:

Men jag håller med om:

*Lättare att handla när man reser utomlands.

*Lättare att handla via internet.

*Lättare att jämföra priser med andra länder.

Håller inte med om:

*Euro-sedlarna/mynten är snyggare än kronan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan du va så säker??dontgetit.gif Politikerna i dagens läge har så mycket fuffens för sej.... ;)

Tror du på fullt allvar att man skulle kunna göra en enda stat av alla EUs länder utan att ha folkomröstning i medlemsländerna (om nu någon politiker vill det, vilket jag inte tror)?

Dessutom skulle det inte funka. Jag menar hur skulle det t ex bli med knark. I Holland (som är en av medlemsländerna) är det lagligt med prostitution och användning och försäljning av droger, t ex hasch. Medan det i andra länder är extremt höga för detta.

Det skulle aldrig fungera!! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...