Arvid Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Tycker du att Sverige ska gå med i EMU och byta ut kronan mot euro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 NEJ!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Absolut inte!!!! Länge leve den svenska kronan!! Om det fortsätter som det gör kommer allt bara växa ihop och bli ett enda stort land...de vill man ju inte.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simon_ume Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Jag är både för och emot!! FÖR: Momsen kommer att sjunka EMOT: Priserna kanske stiger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Detta hör inte riktigt till ämnet men jag har en kär 1-krona i ett kassaskåp hemma som var den första peng jag tjänade, jag var 4 år när jag tjänade den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Detta hör inte riktigt till ämnet men jag har en kär 1-krona i ett kassaskåp hemma som var den första peng jag tjänade, jag var 4 år när jag tjänade den haha joakim vom anka Ja sverige ska gå med i emu!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 haha joakim vom anka Jag vet(turkronan) hehe som Magica försöker stjäla(gillar faktiskt Kalle Anka) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Det gör jag me!! Idag fick jag en pocket av en kompis för han tyckte synd om mig för jag har brötit armen!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Det gör jag me!! Idag fick jag en pocket av en kompis för han tyckte synd om mig för jag har brötit armen!! Det tycker vi med(åtminståne jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Det tycker vi med(åtminståne jag) och jag fast det är en j*vligt bra anledning att sitta vid datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 26 oktober, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Jag tycker inte att vi ska gå med i EMU, sverige ska ha en svensk valuta! Jag läste på biblioteket att valutan € ska uttalas som de fyra första bokstäverna i ordet Europa på respektive lands språk. Här i sverige borde alltså det bli [Euro] vilket låter klumpigt eftersom ordet innehåller 3 stavelser, de flesta säger [juro] som är engelska och inte svenska och sveriges valuta tycker jag ska uttalas på svenska! Att säga [Evro] som de ofta säger på nyheterna är inte heller svenska, det är franska. Krona låter mycket smidigare och då slipper man problem med hur ordet ska uttalas eftersom krona är ett svenskt ord! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Jag tycker inte att vi ska gå med i EMU, sverige ska ha en svensk valuta! Jag läste på biblioteket att valutan € ska uttalas som de fyra första bokstäverna i ordet Europa på respektive lands språk. Här i sverige borde alltså det bli [Euro] vilket låter klumpigt eftersom ordet innehåller 3 stavelser, de flesta säger [juro] som är engelska och inte svenska och sveriges valuta tycker jag ska uttalas på svenska! Att säga [Evro] som de ofta säger på nyheterna är inte heller svenska, det är franska. Krona låter mycket smidigare och då slipper man problem med hur ordet ska uttalas eftersom krona är ett svenskt ord! det kommer ju bli mycket lättare med euro!!! och att euro inte är ett svenskt ord, vad spelar det för roll?? ska vi ta bort alla ord som inte kommer från svenskan?? kaffe och soffa är inte heller svenska ord, och om vi får euro kommer euro räknas som ett svenskt ord!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Men du vill altså att några gubbar utomlands ska få hålla i Sveriges ekonomi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 26 oktober, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 det kommer ju bli mycket lättare med euro!!! och att euro inte är ett svenskt ord, vad spelar det för roll?? ska vi ta bort alla ord som inte kommer från svenskan?? kaffe och soffa är inte heller svenska ord, och om vi får euro kommer euro räknas som ett svenskt ord!!!!!!!! Men Euro kan uttalas på flera sätt vilket kan leda till missförstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Men Euro kan uttalas på flera sätt vilket kan leda till missförstånd. nej inget missförsånd om man vet vilka sett det uttalas på! i sverige uttalar vi ju bara det på två sett... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Men att gå med i EMU nu är oxå lite att vända kappan efter vinden...varför gjorde vi då inte det när alla andra gjorde det??? Dom vill gå me i EMU bara föratt Sverige inte ska va utanför...samma sak med högertrafiken 1967 typ 80% av svenskarna ville ha den kvar i en omröstning...men det bästämdes ändå att vi skulle ändra (bara föratt hänga med ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 26 oktober, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 nej inget missförsånd om man vet vilka sett det uttalas på! i sverige uttalar vi ju bara det på två sett... Men krona uttalas bara på ett sätt. Jag tycker det låter dumt om folk har använder olika namn för samma valuta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Jag tycker vi ska gå med i EMU. För det första så får man mycket snyggare mynt och lappar För det andra så blir det mycket lättare att handla utomlands via internet. För det tredje så slipper man växla pengar så fort man åker utomlands. För det fjärde så kan man lättare jämföra priser med andra länder. osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Jag tycker vi ska gå med i EMU. För det första så får man mycket snyggare mynt och lappar För det andra så blir det mycket lättare att handla utomlands via internet. För det tredje så slipper man växla pengar så fort man åker utomlands. För det fjärde så kan man lättare jämföra priser med andra länder. osv... 1. Dom är inte snyggare... har en tiolapp i plånlan o lite mynt... 2. Kanske.. man vet aldrig innan 3. Bara till andra länder i EMU!!! 4. Jao.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2002 Jag tycker vi ska gå med i EMU. För det första så får man mycket snyggare mynt och lappar För det andra så blir det mycket lättare att handla utomlands via internet. För det tredje så slipper man växla pengar så fort man åker utomlands. För det fjärde så kan man lättare jämföra priser med andra länder. osv... Håller med till 100%! nu kanske arvid håller käften hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts