Marquis Skrivet 16 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2003 Fas 4 påbörjad LOL Snart kommer hjälpen.... men jag måste vänta på fas 4 i ungefär 1 - 2 timmar innan den är klar så det kommer ta lite extra tid.... ok *väntar * Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 ARRRGH!! Min brorsa laddade hem massa skit igen och jag fick ännu mer Prioter på hårddisken nu. Men jag har nu tagit bort hans jäv*a Kazaa och ska köra igång pandan igen.... nu ska jag tamigf*n se till att han inte gör nåt sånt igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 har du sökt efter spyware också? det kommer massor med kazzzaza men då funkar dock inte programmet längre jag rekommderar andra program Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 (redigerad) Kan ni inte göra bilar till gta vc sådär? Redigerad 17 november, 2003 av Speeder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 (redigerad) Ade: Jag vill inte ha något *warez program* det är min brorsa som är så dum i huvudet så han använder dem... Speeder: Jo det skulle jag tro man kan göra, men då måste man ha ett verktyg som kallas "model convertor" och "animation convertor" plus att det skulle ta si så där 1 månad att göra en bil till gta vc och så.... men det var faktiskt en intressant tanke. *EDIT* Men i Cinema4D kan man ju göra datoranimerade filmer så i framtiden när jag orkar kanske ni får se en grand theft auto film av mig... Redigerad 17 november, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Ade: Jag vill inte ha något *warez program* det är min brorsa som är så dum i huvudet så han använder dem... Speeder: Jo det skulle jag tro man kan göra, men då måste man ha ett verktyg som kallas "model convertor" och "animation convertor" plus att det skulle ta si så där 1 månad att göra en bil till gta vc och så.... men det var faktiskt en intressant tanke. *EDIT* Men i Cinema4D kan man ju göra datoranimerade filmer så i framtiden när jag orkar kanske ni får se en grand theft auto film av mig... en gta ripoff film eller? Jag kan göra nån modell då Men hur gör man vapen och så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 precis som du gör allt annat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 precis som du gör allt annat! allt annat? Det finns väl många olika sätt att göra på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 men ja typ.. ehh.. ja... presic som du gör kniven! fast gör ett vapen istället!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 17 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Nej nej nej nej! För att göra ett vapen måste du använda 2D perspektivet "left/Right" och polygons + Point verktygen!!!! I "Left/Right" perspektivet klickar du "Edit" (finns överst i varje 2dperspektiv) Sedan lägger du in en bild på till exempel en 9F2 Beretta. Sedan använder du points och klickar ut dem som "outline" (guide/yttrelinje) efter kanten på vapnet och sedan skapar du en polygon av den. Nu ska du extruda den lilla flisan du har i ungefär 10 - 25 enheter (beroende på vapen) Du kommer lära dig olika saker du kan göra till exempel är kniv verktyget ett användbart verktyg i den här situationen... testa dig fram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 17 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2003 Gjorde nyss en pojke som är muterad ser lite skumt ut... PS. modellen har jag ej gjort http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/mutation.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 (redigerad) Jag arbetar och försöker komma på en bra teknik för att göra en Xenomorph. (För er som inte vet vad en Xenomorph är för något så är det en alienvarelserna ur Alien filmerna). Se'n ska jag typ försöka göra en egen liten alien film.... hehe.... Sen ska allt skräcken spridas..... Redigerad 18 november, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 aha.. va det så man gjorde! det var ju riktigt lätt (i allafall nu i början) att få ut konturerna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 (redigerad) Woah riktigt snyggt Gizmo! För att vara din första low poly modell så är det faktiskt jävli*t snygg! Du vet du vad jag rekommenderar dig att testa. Skär av polygonerna i vapnet där axelstödet börjar och därfronten börjar så du har mitten styckets polygoner för sig själv... Sedan skär du den två snitt via Y axeln sedan väljer du de polygonerna som du skurit ut och drar ut dem några enheter med "move" verktyget i "Polygon" läget. Då kommer du få en lite mer naturlig form på ditt vapen. (OBS: Magazinet och handgrepp + actryckare måste du också skära bort från mitten stycket annars kan det hända att de också flyttas utåt och det vill vi ju inte ...) Redigerad 18 november, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 Nej nej nej nej! För att göra ett vapen måste du använda 2D perspektivet "left/Right" och polygons + Point verktygen!!!! I "Left/Right" perspektivet klickar du "Edit" (finns överst i varje 2dperspektiv) Sedan lägger du in en bild på till exempel en 9F2 Beretta. Sedan använder du points och klickar ut dem som "outline" (guide/yttrelinje) efter kanten på vapnet och sedan skapar du en polygon av den. Nu ska du extruda den lilla flisan du har i ungefär 10 - 25 enheter (beroende på vapen) Du kommer lära dig olika saker du kan göra till exempel är kniv verktyget ett användbart verktyg i den här situationen... testa dig fram okej, ska testa! Men hur ändrar man till "left/right" perspektiv? Och hur gör man sen för att få ut formen för resten av vapnet? Får testa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 Alltså.... Klicka på knappen "Page up" och "Page Down".... Då får du fyra rutor... Längst upp till vänster: 3D perspektiv. Längst upp till höger: Top view. Längst ner till vänster: Side(Left/Right) view Längst ner till höger: front view. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 ok, bra! Men var hittar man bra bilder på vapen? Finns det nån bra hemsida eller får man söka på google? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 Gjorde nyss en pojke som är muterad ser lite skumt ut... PS. modellen har jag ej gjort http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/mutation.jpg Jävlar du! Resident Evil! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 haha Ser ut som hans skin är gjort av Tegel Btw Skit snyggt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 18 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2003 mitt senaste alltså det skulle vara en 3d grej men det hände lite andra saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts