Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 Jag har gjort en pall nu, fast jag behöver lära mig att texturera, och redera (eller vad det heter) Här är den: btw, kan man inte spara som bildfil i Cinema direkt? Måste man ta Print Screen som jag gör? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 I render view läget kan du ta snapshots.... hehe Rendera är lätt att göra. I verktygsfältet så finns det en "flirp" som heter "Render" Klicka på den sen "Render" eller "Render view" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) ok, tack! Men man måste ta Print Screen för att kunna spara som .jpg och så eller (som bildfil)? Men hur gör man människor och så då? Och på 3dlinks.com, finns det nån tutorial som hjälper en att beskriva hur man sätter på texturer och så eller kan du hjälpa mig?:"> EDIT: Eller hur tar man snapshots? Redigerad 15 november, 2003 av Gta_fan1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 En halvful stol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 en.. bil... eller nått.... slarvigt gjort.. tog bara någon minut.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 jag har en fråga... hur lägger man till textures till t.ex. ''vindrutan''.. försöker jag lägga till en färg så blir hela bilden den färgen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 jag har en fråga... hur lägger man till textures till t.ex. ''vindrutan''.. försöker jag lägga till en färg så blir hela bilden den färgen... det undrar jag med, men hur texturerar man över huvud taget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) Ok Gizmo... hehe Du måste dela upp bilen och glasrutan i två olika bitar. Gå in i polygon läge och välj glasrutan. När du markerat rutan röd av polygons så klickar du på "Structure/Edit Surface/Split". Nu tar du bort de valda polygonerna (annars kommer det bli konstigt när du lägger på en textur.) Nu har du två objekt i object managern som bara väntar på att bli använda. tex: Bil och det andra objektet heter då "Bil.1" Det är då "Bil.1" som är glasrutan. Välj ett nytt namn på "Bil.1" (Eller vad du har döpt bilen till innan.) och seda när det bara att skapa ett material till den och lägga in texturen. Hoppas du förstår när jag är nyvaken kan jag vara lite flummig... *EDIT* Eftersom det här blivit en mer en hjälptopic istället för en tävlingstopic tycker jag vi kan använda den som en total hjälptopic utan onödiga tävlingar som aldrig slutar hehe Nån som instämmer? Redigerad 15 november, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 Ursäkta mig, men jag har Maxon Cinema 4D 8.0, så jag tror nog att det går att rendera Eftersom att AE_dave har gjort det med samma program så OK! det är fan skrämmande likt GMAX! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) Jupp, för det är du som hjälper oss här som inte kan nått Ska försöka texturera min pall sen . Men hur gör man om man vill göra människor och så, för då bygger man väl inte upp dem så? Och hur zoomar man in mer känsligt än med scrollen på musen? Och hur roterar man? Och hur tar man snapshot eller vad det hette? Och hur sparar man bilderna sen? Många frågor, men jag vill ha reda på allt :"> Redigerad 15 november, 2003 av Gta_fan1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 He he he.... Alltså... Hur du gör en människa: Du skapar en kub och extrudar och ändrar polygonerna på den tills den liknar en människa. (Det tar en jävl* tid att få det att likna nåt levande. Zooma kan du göra med "Scale verktyget" (Se till att du har kameratool valt också!!) Rotera kan du göra med "Rotating tool" I den övre verktygsfälten. Ta snapshots tar du i "Render view" Alltså gå in i den ÖVERSTA verktygsfältet och klicka: "Render/Render view" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 Ok, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) Nu har jag testat att lägga på textur på pallen, resultatet blev följande: Redigerad 15 november, 2003 av Gta_fan1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 Här kommer en bild på en synålskapsel (Eller vad tus*n det heter.) som jag gjorde lite snabbt på 10 minuter. http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/synal.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 arbetet med min bil fortskrider Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 snygg giz! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 arbetet med min bil fortskrider gör den lite bredare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 f'n va snygga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) Okej... Några av er vet nog att jag gillar att modellera vapen i Cinema4D... Här kommer sista versionen av min M4A1 Carbine http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/m4carbine.gif http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/m4carbine2.gif Nu när min M4'a är helt klar så ska jag göra en lite mer väl detaljerad Colt.45 *EDIT* Oj missade att magget syntes och att jag hade glömt en avtryckare.... men jaja hehe fixar det sen nån gång då.. Redigerad 15 november, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 cool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts