AE_Dave Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Okej men alltså. Skapa ett polygon Object (Objects/Polygon Object) sedan klickar du på point verktyget (Tools/Point) Sedan klickar du ut points i en 2D ruta. Klicka nu på polygon verktyget (Fortfarande i point läge) (Select polygons verktyget finns i en liten rutan ästan längst ner till höger) Sedan klickar du in alla points i ordning. Sedan klickar du på layout knappen i vänster uppre hörn och väljer "Modelling" sedan väljer du polygon verktyget (Tools polygons) och extrudar ditt object (Structure/Extrude) Sedan väljer du hur många enheter du vill extrudera i Offset rutan i Dialogen som finns i nedre mitten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 (redigerad) Bah, testade trialen på Cinema4D men fattade inte ett skit , tankar GMax eller vad det hette Redigerad 13 november, 2003 av StellHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Jag får nog ta och slå mig, me jag fattar inte fortfarande just nu, fast om jag testar imorgon istället så fattar jag nog, men det är det med pointsen, hur man sätter ut dem, jag inte fattar :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Håll in CTRL och klicka med musen nånstanns i fönstret med point / add points verktyget valt btw... Här kommer en bild på en loading screen från Extreme Operations. http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/loading.gif jag gjorde den lite kvickt på sisådär 20 minuter. Säg gärna vad ni tycker om den och om ni tycker att den skulle passa som Loading screen i EXO. (Ni har ju förstås inte lirat exo men alltså. Tänk er bara den som loading screen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Är det en fisk eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Är det en fisk eller vad? tror inte det, men det ser ut som det @ AE_Dave: tack igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Men var är Select Polygon rutan? :"> Skti vad jag inet kan nog, men jag hittar den verkligen inte, har tittat på alla i den vänstra nergående menyn :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Det är ett X tog bilden från ett lite konstigt perspektiv.... Alltså.... "Select Polygons" Hittar du när du högerklickar med musen i point läge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 Ok EO. Borde det inte vara ett hål i O? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 okej, men hur gör man när man extrudar, och hur ser man sen vad man gjort? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 13 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2003 GTA FREAK: Jo det borde det men jag hade så lite tid på mig att jag inte hann... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2003 Var det nån tids begränsning eller? För du skulle ju kunna göra det nu eller? Läs min förra post! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2003 Nämen jag hade brottom hehe. Alltså det du har gjort ser du ju i perspektiv rutan (3d rutan) om det inte finns nån sådan så klickar du helt enkelt på Page down eller page up. Klicka på "Structe/Extrude" (Du måste använda polygon verktyget medans och ha valt ett par polygons) (Du måste även ha "Modelling" som layout) Sedan ser du en liten ruta i mitten längst ner i programmet där det står "Maximum angel [ 89* ] och lite längre ner "offset [ 5 ]" I Offset rutan skriver du in hur många "enheter"* du vill extruda. * I 3D program använder man inte meter, kilometer, mil etc utan du säger "enhter" 1 enhet är olika långa beroende program. Du kommer lära dig allts sånt sedan. Måste dra och köpa lite mer medicin.... är döförkyld. hoppas du kommer lite längre fram nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2003 Tack, ska testa imorron! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2003 Men nu kan jag inte lyckas ha några polygoner valda (hur gör man det?) fast det hade jag igår, och då valde jag så många enheter jag ville extruda, men när jag klickade på apply, så hände inget, varför? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2003 (redigerad) Nu, funkade det, men hur roterar man och så? Och hur kan man få så där som er, att man får nått annat läge att ta en bild, och måstee man ta Print Screen då?n Alltså så att man tex får helt svart bakgrund? Så här blev min, i dålig jpg sparning i paint::"> Redigerad 14 november, 2003 av Gta_fan1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 14 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2003 Lessen Gta_fan1! Du kan inte göra rendereringar med GMAX! Måste köpa 3dstudio isåfall... Det är ju lätt att rotera! Kolla "kameraknapparna" nere i högra hörnet och se vad dem gör! PS. Om du vill bygga något mer "avancerat" så kolla in denna guide PÅ SVENSKA: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4225 Egentligen till ett tågspel men bygga hus kan du ju göra ändå! PS"2". Det tågspelet ÄGER! DS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2003 Ursäkta mig, men jag har Maxon Cinema 4D 8.0, så jag tror nog att det går att rendera Eftersom att AE_dave har gjort det med samma program så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2003 (redigerad) AE_Dave: Hur gör man för att redera? Ska försöka mig på att göra nått nu EDIT: Och hru gör man för att zooma in mer känligt än när man hackar fram med scrollen på musen? Redigerad 15 november, 2003 av Gta_fan1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts