vr98olli Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Hej! Här kommer nästa bild. En "databoll" som är ovanpå ytan till ett mörkt hav! PS. Ska äta nu och maten kallnar så jag länkar ej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Här är min robot iaf: http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/robot.gif Jag vet inte vad för sorts robot det är. Typ en damsugar robot eller nåt sånt. Hehe blev ganska nöjd över den för att vara den första roboten jag byggt. (NÅGONSIN ) hehe tuff börjar nu me min.. spelade spel innan :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 (redigerad) en typ tidig beta... Redigerad 10 november, 2003 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 Robot Wars eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 va? neee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 hehe Nice Gizmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 Jag vet vad vi kan göra. hehe. Vi kan ju göra en sorts "värld". Vi kan modellera typ fordon, monster, människor, landskap, byar, läger (monster läger människo läger etc), och sånt seda skriva information om dem. Okej den som vill delta och vara med (bara för skojs skull alltså ) så är det följande tema: Medeltiden, Byar och städer, slott, katedraler etc etc ska alltså se väldigt gammaldags ut och monstren ska vara klassiska med typ sylvassa klor och såna saker eller typ demoner och skelett, zombies etc etc, ni fattar. hehe Exempel på några människo "arter/typer": Krigare: Krigar i flock och bygger stora byggnader. Barbar: Dödar för skojs skull och jobbar helst själv. Slav: Krigar/jobbar i flock, använder små vapen Det där var bara några exempel och ni får SJÄLVKLART hitta på egna typer av människor och monster arter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 Håller på med en M4 i ZMODELER, fast jag brukar aldrig kunna göra den 3D. Dave: Jag kan göra nåt om jag lär mig gör a bättre modeller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 K hehe. Just nu gör jag ett monster + ett landskap som ska föreställa ett läger för monstret. Jag kallar monstret för "Kriils" och de jagar i flock. "Döda för blod" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 tjá göra en egen 3d värld har jag tänkt på länge men bara hittat ett program för att göra det det skulle ju vara kul mitt senaste verk passar bra som skrivbordsunderlägg typ.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 10 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2003 (redigerad) Okej här kommer alltså första delen av den här mystiska världen: (Observera: Ni som har missat regler och vad allt går ut på kan kolla ovan!) http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/kreed.gif Kreed monstren är figurerna ni ser på skärmen (De som är bescha). http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/kreedcamp.gif Här ser ni ett flygfoto av det som just nu finns av världen. Det som är på andra sidan av bron är en fattig by med massa bönder. Den som vill hjälpa mig med den här världen kan adda mig på msn: westerlund_333@hotmail.com så skickar jag filen (cinema4d format) så kan vi bygga upp den tillsammans hehe. (Först till kvarn) Ni andra kan ju också göra egna världar med mystiska varelser och sånt. *EDIT* Hehe glömde information om Kreeds. Nåja här kommer den: Namn: Kreeds Lever: I flock Stridsbegåvning: Medium Vapen: Klor & tänder Äter: Blod & Slime Bor: I grottor Skadas mest av: Magi Skadas minst av: Melêe vapen Redigerad 10 november, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 11 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2003 Ajja... Skit i det ovan. hehe Nåja hur som helst.... Jag gjorde en Unreal Logga. hehe (Alla som lirat Unreal Tournament liren och Unreal liren förstår vad jag menar (och kanske även några andra) (:!!! http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/Unreallogo.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 11 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2003 snygga alihop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 11 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2003 (redigerad) Kan nån göra en snabb kom-igågn guide till Cinema 4D? plz Jag fattar inget och juag orkar inte läsa nått på engelska just nu EDIT: Eller länka till nån engelsk guide som är lätt att förstå sig på Redigerad 11 november, 2003 av Gta_fan1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2003 3dlinks.com Det är ganska mycket avancerade saker där. De lär inte ut var du kan hitta verktyg och sånt men det står hur du gör olika saker. Jag kommer nog troligen snart göra en hemsida med tutorials till Cinema4D snart. Så hehe "Stay calm" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2003 3dlinks.com Det är ganska mycket avancerade saker där. De lär inte ut var du kan hitta verktyg och sånt men det står hur du gör olika saker. Jag kommer nog troligen snart göra en hemsida med tutorials till Cinema4D snart. Så hehe "Stay calm" Men säg hur man börjar modelera då, jag fattar inte hur man gör polygoner :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 12 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2003 Finns det något bra 3D Program Som det Finns Trial på eller Är Gratis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2003 Blender 3D tror jag är bra och gratis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2003 (redigerad) Om du ska ha nå't som är gratis så är nog blender och gmax de bästa. (Blender tar Gmax men gmax är också bra... (Gmax är en förkortad version av 3DsMax)) *EDIT* Gmax finns att ladda hem på discreets hemsida: discreet.com Redigerad 12 november, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 12 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2003 Men säg hur man börjar modelera då, jag fattar inte hur man gör polygoner :"> plz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts