xPisc Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Okej,okej Tänkte väl lite fel... Nu är den Ännu fiinare!! Snälla, lägg till ett 'riktigt' lillfinger. Ögonen mina korsar sig av förundran när det bara är fyra fingrarna än den mänskliga siffran 5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Min första hand med Fem fingrar! Var tänkt att den skulle hålla i en pistol, men jag blev trött Redigerad 19 juni, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Min första hand med Fem fingrar! Var tänkt att den skulle hålla i en pistol, men jag blev trött Hur får du fingrarna att böjja sig? Min blir det bara slarvsylt när jag försöker... "Tell exactley how you do" eller nå't Snälla berätta hur du gör för att fingrarna ska böjja sig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Hur får du fingrarna att böjja sig? Min blir det bara slarvsylt när jag försöker... "Tell exactley how you do" eller nå't Snälla berätta hur du gör för att fingrarna ska böjja sig! Har du läst tutorialen? Nåja, jag förklarar: Okej, först skapar du en sån där 'Modifier', drar den så att den täcker hela fingret som du kommer att böja (innan du tryckt på 'subdivide faces', det blir mycket lättare då) och väljer 'bend' i fönstret som ploppar upp. Tryck, och dra med musen (eller högerklicka på båda var för sig) så att hela handen och modifiern täcks och klicka på Build->Modifiers->Bind modifiers. Dubbelklicka sedan på modifiern och skriv in ett värde i 'parameter'-fältet. Värdet är hur många grader som fingret ifråga kommer att böja sig. Tryck på okej. Visar det sig att finret böjer sig åt fel håll, tryck då på Build->Modifiers->Unbind modifiers, och snurra lite på den. Testa sedan att göra sama sak igen. För att få modifiern att försvinna till sist, tryck Build->Modifiers->Effect modifiers Hoppas att det hjälper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Hoppas att det hjälper Nja... Bättre att det va på svenska varje fall men när jag trycker in "angle" 105 så blir det såhär; ( :'( ) Fixade sig! ,Tar bort Bilden,*BORTA* Redigerad 19 juni, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) (Hemskt ledssen för dubbel post!!!) ( :'( ) Tomte: Visst är det såhär man ska göra? makera handen, och den gula saken, sedan trycka på Bind Modifier. Sedan trycka på den gula saken och skriva in "angle"? Edit: Fixade sig!! Tack så mycket Tomte! Redigerad 19 juni, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (Hemskt ledssen för dubbel post!!!) ( :'( ) Tomte: Visst är det såhär man ska göra? makera handen, och den gula saken, sedan trycka på Bind Modifier. Sedan trycka på den gula saken och skriva in "angle"? Edit: Fixade sig!! Tack så mycket Tomte! Det brukar funka när man har en korrekt hand, dvs. 5 fingrar på handen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Det brukar funka när man har en korrekt hand, dvs. 5 fingrar på handen Men.. Men... Du nöjer dig inte förens du ser 4 fingar och en tumme på min hand va? Edit: Nu har jag bestämmt att "handen" ska vara Radioaktivt Skadad, Därför har den bara 3 fingrar! Redigerad 19 juni, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Gjorde ett typ framtids plan eller nåt. Liknar något saabs nya prosjek(stavning) http://img92.echo.cx/img92/3627/flygplan1us.th.gif min första 3d grej så allt är vell inte perfekt men jag kanske kommer med uppdateringar senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Men.. Men... Du nöjer dig inte förens du ser 4 fingar och en tumme på min hand va? Edit: Nu har jag bestämmt att "handen" ska vara Radioaktivt Skadad, Därför har den bara 3 fingrar! Noo! Kommer jag ju aldrig kunna kolla på den handen.. aikjonas12: Ja det gör den, SAAB planet ser ju ut som det gamla stealthplanet (visade sig inte på radarn). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Har mappat min spas12 nu så den har en textur över sej vad tycks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Har mappat min spas12 nu så den har en textur över sej vad tycks? Argh! Jag känner mig så liten, dålig och obetydlig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Argh! Jag känner mig så liten, dålig och obetydlig... Samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 No need to öva bara på detta har jag lärt mig på 3-4 månader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 No need to öva bara på detta har jag lärt mig på 3-4 månader Hmm, jävligt snyggt, men på nåt sätt försvinner den bland alla dina andra moddar, om du förstår.. Missförstå mig inte bara, den är skitsnygg, men den saknar "det".. Det där speciella... Vad gör du förresten dina moddar i för program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Hmm, jävligt snyggt, men på nåt sätt försvinner den bland alla dina andra moddar, om du förstår.. Missförstå mig inte bara, den är skitsnygg, men den saknar "det".. Det där speciella... Vad gör du förresten dina moddar i för program? Modeller, han gör dem i Sketchup. Redigerad 23 juni, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 No need to öva bara på detta har jag lärt mig på 3-4 månader Är det du som gör texturerna till modellerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Är det du som gör texturerna till modellerna? Japp program jag använder e sketchup photoshop txd builder zmodeler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Första hyfsat lyckade grejjen i Aue D'Esprit http://img92.echo.cx/img92/2060/vatten1jr.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Du kan använda übernybörjarprogramet anim8or. Det är rätt bra, men det är inte sådär hyperavancerat vilekt leder till att man inte kan skapa sådär helt snygga bilder, inte som de mest avancerade programmen, men... Äh, vad fan, jag älskar det! Det är så mångsidigt! Hur sjutton får man färg på sitt bygge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts