Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic

Jojje
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ny grej? du har väl kunnat flytta runt kameran jättelänge ju! ^_^

Det var ju ingen vidare avancerad miljö heller men den får nog ändp 9/10 i betyg av mig hehe, jag gillar sci fi och lite såna övernaturliga saker och den där ser ju lite (host host mkt host host) ut som en scifi miljö!! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*EDIT*

Gjorde om staden till en "seek-bot"... ;)

Blev mkt mkt bättre, gjorde en 3 seks film när roboten flyger förbi kameran, tog 5 min att rendera :) boten är ganska detaljerad inuti ska försöka ta en kortfilm där man åker runt i mekanismen i den sernare ^_^

*edit2*

asch, filmen är för stor för att ladda upp :huh:;)

Ni kan adda mig på msn: westerlund_333@hotmail.com

och fråga efter 3seksfilmen så skickar jag den där (3 mb) :D

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på med en liten stad. (en riktigt gammal stad)

Ifall ni vill hjälpa mig får ni gärna det.

Det ni kan göra är:

Olika hus (Måste vara antingen i trä eller väldigt gammla stenar som texturer)

Tunnor/lådor/vagnar och andra saker som kan placeras ut på gatorna

häng-saker (jag ska göra halvruttna människor som kan sättas fast i dom ifall vi vill senare)

stånd (där det säljs frukt och liknande saker)

träd/buskar (kanske nån som kan x-frog? annars är det bara för nån som har tålamod och ork att göra et tträd att göra ett ifall han/hon har lust -_- )

lyktor (typ trädpinnar med kol i eller nåt liknande.)

En väderkvarn (behövs bara 1 enda i staden, jag kommer göra den ifall ingen annan vill.)

Ifall ni har förslag på saker som kan finnas i den gammla staden kan ni ju säga dom antingen på msn eller här ;) (hör av er på msn ifall ni vill hjälpa till ;) )

Jag kommer inte acceptera förslag som t.ex. "en racerbil" eller "en hi-tech dator" eller liknande, det ska vara en stad från ungefär medeltiden (w00t)

har hittils gjort en liten matvagn och ett stenhus :rolleyes:

*EDIT*

Det ska göras ganska smått.... itne för litet men inte för stort:

i cordinates på position (med camera tool)

ha följande:

Z: 160.156 m

Y: 132.611 m

X: 154.824 m

Focus zoom: 36

ungefär så :P

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow ni är ju riktigt duktiga, vet ni om man kan hitta en guide? :rolleyes:

Beror på vilken sorts guide du ska ha och till vilket program men till några program så finns det en hel del guider på: 3dlinks.com (OBS: Det kan vara irriterande och tråkigt i början men sernare när du lär dig blir det skitaroligt!... önskar bara jag kunde få min minifilm med seekbot mindre än 1 mb (just nu är den 8 hehe :"> ) så jag kunde få visa den -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på vilken sorts guide du ska ha och till vilket program men till några program så finns det en hel del guider på: 3dlinks.com (OBS: Det kan vara irriterande och tråkigt i början men sernare när du lär dig blir det skitaroligt!... önskar bara jag kunde få min minifilm med seekbot mindre än 1 mb (just nu är den 8 hehe :"> ) så jag kunde få visa den -_-

ok tack :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...