AE_Dave Skrivet 8 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2003 okej! det var jojje som använde fusk modeller! inte du! du har gjort egna! fina! ..nöjd nu..? Hehe mer än nöjd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 8 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2003 Du AE Dave, vad är det som finns i Cinema 4D men inte i 3Ds Max då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2003 I Cinema4D finns det många färdiga modeller som du kan kolla hur dom är uppbyggda.... alltså kolla typ hur många polygons de är byggda av etc etc Plus att det är lättare att få snyggare grafik och att arbeta med polygons. I 3DsMax finns dock mer än i Cinema4D och som sagt rekommenderar jag 3DsMax eftersom det är mer värt pengarna. Alltså i 3DsMax finns andra funktioner. Tex, en väldigt härlig morph funktion så det blir lätt att göra landksap etc etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 8 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2003 okej, så om jag ska köpa nått ska jag köpa 3Ds Max? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2003 okej, så om jag ska köpa nått ska jag köpa 3Ds Max? Tja... Beror på om du vill göra 3D Animerade filmer och bilder eller om du vill göra spel modeller. Vill du göra figurer till spel så köp 3dsmax Vill du göra filemr och bilder så tycker jag Cinema4D .... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 (redigerad) yeay min första! det ska vara en robot... av nått slag.. *edit* FAAAAAAN!!!!!!! programet cpade sig när jag skulle testa att göra en exposion! och jag som inte har sparat sen kl.12!!!! när jag laddar den så är det bara själva ''kroppen'' och ''larfötterna'' och inga textures! :'( :'( Redigerad 9 november, 2003 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Knäck, ande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Wow Gizmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtavc_fan Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Vad kostar det där cinema 4d eller vad det nu hette!!! Värkar grymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Vad kostar det där cinema 4d eller vad det nu hette!!! Värkar grymt! nåt på 989 :- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Beror på var du köper det. Host host*** Cinema 4D version 8.0 kostar annars 575.00 dollar dvs omkring 6000 SEK Fast det beror ju på var du köper det förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtavc_fan Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Var köpte ni det då? Och så, den klassiska frågan: VAR (och jag menar VAR) är det billigast??? TaCk på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Amazon.com Där är det billigaste jag hittat. omkring 310 :- (Observera: Hemsidan ligger nånstanns i USA så det blir lite dyrare när man lägger på frakt också. Plus att det är alltså 31 USDollar Sen går det även köpa på: 3dlinks.com fast där var det MÄKTIGT dyrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Kom igen, börja göra lite 3d-bilder igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Gjorde ett monster i morse lol men den vill ni inte se. haha gjorde den på en timma så den ser ju bara "liiiite" flummig ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Gjorde ett monster i morse lol men den vill ni inte se. haha gjorde den på en timma så den ser ju bara "liiiite" flummig ut VISA!!! Snälla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vr98olli Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Varför göra det när inte någon röstar! Det skulle ju va mycket roligare att bygga om folk röstade enligt mig.(tror nog att andra också tycker så...) PS. Får la se om det blir något lite senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 9 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 (redigerad) Kom igen, börja göra lite 3d-bilder igen! Idétorka. Ge mig idéer! Redigerad 9 november, 2003 av Jojje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 (redigerad) hehe.. alla har väll sett robotwars? låt oss då göra robotar! börjar nu... *edit* ska bara göra klart min zeppelinare först... *edit* nää.. den ble int bra.... börjar på roboten... Redigerad 9 november, 2003 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 9 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2003 Här är min robot iaf: http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/robot.gif Jag vet inte vad för sorts robot det är. Typ en damsugar robot eller nåt sånt. Hehe blev ganska nöjd över den för att vara den första roboten jag byggt. (NÅGONSIN ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts