Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic

Jojje
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

j*vligt snyggt! ;)

Hur gör du? :D

tog en boll och en cylinder... la till en explosition och lite eld.. klart.. kan göra mycket bättre.. med det tog 15 minuter att rendera den filmen! :rolleyes:

och datorn blir helt seg under tiden.. jag jag har ingen lust att göra den så mycke bättre.. :wub:

edit: fin bil copstar! :wub:

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

gjort en ny explosion.. den tar nog ett par timmar att rendera. :/ tror att jag får låta datorn stå på inatt..^_^

att bara rendera en bild tar 15 minuter.. :/ och de är i slutet av filmen..

Nnnnnnice! :)

Jag och Leo håller på med en liten cs film ;) dock har jag problem med mina compilers för dom vill inte konvertera till c4d, nåja bara till 3ds, bara att tanka en c4d<>3ds compiler då också ;)

;) Lä´gg upp explosionen sen när den är klar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

explosionen ligger på förra sidan :)

? :D:wub:

he he nä jag skämta, okej ska ta en titt på den, eller vänta, jag tror jag fick den på msn igår, nåja bara att komma ihåg att tanka quicktime då! [Gizmo när du får tid säg åt mig att tanka quicktime!!] :lol:

*EDIT*

Gtajägarens post längst upp:

Ladda hem compilern: "Deep Explorations" från 3D software>compilers på 3dlinks.com. Sen så öppnar du HL .mdl filerna (eller Quake mdl går också bra ifall du vill det.) sen klickar du:

File>Save as sen sparar du som te.x: gordon.3ds eller hgrunt.3ds

Sen öppnar du 3ds filerna med cinema4d (c4d har 3ds stöd utan plugins så det är lugnt!!) :)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lugna ner er med allt skrivande. Varenda gång jag loggar in på forumet måste jag kolla upp erat ointressanta skitsnack. :lol:

:):D

Tjá, he he he typ bara ett fåtal snubbar som är här inne i den här tråden och typ nästan aldrig nån admin som tittar in här vad jag kan märka :) så nog får vi plats med lite skitsnack härochvar.... :) dock snackar vi ju itne alltför mkt skitsnack mest 3d-snack ;)

Håller förresten på med en Chaos Space Marine modell nu :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whoho hoppas den blir bra.

Har tänkt att börja modelera lite men inte orkat köpa pogram. Kanske händer någon gång.. i tiden.

Det finns ju en del gratisprogram som typ Milkshape och blender 3D, dom håller kanske inte samma klass som man kan få i cinema4D men dom duger, nåja, jag måste träna lite hehe jag kommer börja om på csm gubben :lol: ögonen kom för nära varandra och huvudet blev för tjockt :rolleyes: ser ut som en jag vet inte vad.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor