Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic

Jojje
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nja, inte precis jag softar lite....

Har SO prov i morrn i geografi... 50 länder och 50 städer i afrika jag måste plugga på läxan, har inte haft tid att göra nåt, plus att jag hade Svenska prov idag... ^_^ Sen om 3 veckor ska mitt fördjupningsarbete om Vietnam vara klart, fast det har jag gott om tid att göra klart men ändå..ö :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag har lite flummiga problem när jag animerar. Tänkte göra en liten stad eller by sen att man får flyga runt i byn i en film men lite drygt att bara flumma runt i några minuter, så jag undrar om nån vet var jag kan lägga in musik och sånt? Har letat lite men har bara hittat där dom frågar om jag vill ha 3D grejs ljud eller 2D renderat ljud och sånt <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har inte haft datorn på ett tag... jag och nårra kompisar tog me en videokamera till skolan och då började alla fjönta sig framför den.. på en lektion blev det för mycket och läraren ringde hem till en (själv hade man ju bara hålt i kameran) och whipps så har man dator/moppe förbud... men nu får jag sitta vid datorn igen.. känner för att göra nått i cinema.. får väll se va de blir.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vilket program använder ni till 3d ? Om ps , hur då? <_<

Som Gizmo sa, programmen måste du nog ta lite tid åt och lugn och ro för att lära dig, det är inte bara att blinka med ögonen och tro att du ska kunna allt. :o

3dlinks.com så hittar du lite guider (På Amerikanska dock!) fast snart kommer en ny svensk sida av Gtafan1 ´där han drar upp lite av sina bilder och några guider för 3D modellering/animering (Dock bara till Cinema4D skulle jag tro :D .) (Kommer också snart en svensk hemsida som heter "3D Mappers". Dom kommer lägga upp tutorials om 3DsMax Cinema4D Blender3D och troligen också det hetaste programmet Maya! :(

Enjoy! :P

*EDIT*

Akta er snart ger jag release på en liten flubb film som jag troligen kommer börja rendera i eftermiddag, dock lär det ta ett tag med alla effekter och sånt skit jag lagt in :P

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor