Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic

Jojje
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men det är ju skillnad på NFS:U och Cinema 4D. Jag trodde att det bara var företag som köpte Cinema 4D, och att de inte hade så stora problem med att en privatperson laddar ner det. AutoCAD kostade ca 60 000 spänn för min skola att köpa in. Jag frågade dock min CAD-lärare om man fick låna hem en skiva med programmet på för hemmabruk, men han sa att jag bara kunde tanka hem det från nån' sida. :huh: "Inte bryr dem sig om en elev tankar hem det från Internet" sa han. ^_^

Hehehe... lol på han då. :P Nåja jag vet inget om autocad men. Cinema4D är då lika mycket olagligt att tanka som ett vanligt datorspel. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att tillverkarna har något emot att en privatperson skaffar hem det olagligt. ^_^ Hoppas jag. :P

Om du byggt ett eget datorprogam för omkring 10'000 svenska kronor... skulle du tycka det var helt okej om nån laddade hem det och inte betalade?? :huh:

Allting som kostar engar är olagligt att ladda hem! :( Om det är lagligt att tanka så finns det inte i butiker/att köpa på nätet. Vettef*n vad era lärare har fått för sig men dom är skruvade vad gäller "warez" och sånt.. :P (Bara min åsikt) >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du byggt ett eget datorprogam för omkring 10'000 svenska kronor... skulle du tycka det var helt okej om nån laddade hem det och inte betalade?? :D

Allting som kostar engar är olagligt att ladda hem! ;) Om det är lagligt att tanka så finns det inte i butiker/att köpa på nätet. Vettef*n vad era lärare har fått för sig men dom är skruvade vad gäller "warez" och sånt.. ^_^ (Bara min åsikt) :P

Jag tror att CAD är tillverkat i företagssyfte. Vanliga privatpersoner har inte speciellt mycket nytta av det. Dessutom kan det vara bra att ha hemma för att få bättre resultat på CAD-proven. Därför tycker jag att det är förlåtligt att ladda hem det! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att CAD är tillverkat i företagssyfte. Vanliga privatpersoner har inte speciellt mycket nytta av det. Dessutom kan det vara bra att ha hemma för att få bättre resultat på CAD-proven. Därför tycker jag att det är förlåtligt att ladda hem det! :D

Visst men jag tycker du borde fråga utvecklarna innan iaf... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att CAD är tillverkat i företagssyfte. Vanliga privatpersoner har inte speciellt mycket nytta av det. Dessutom kan det vara bra att ha hemma för att få bättre resultat på CAD-proven. Därför tycker jag att det är förlåtligt att ladda hem det! :D

Så när jag ska ta körkort så kan jag sno en bil för att lyckas bättre på uppkörningen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor