Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic

Jojje
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

ingen jävla fusk-jobbare här inte :wub:

Fuskjobb?? :wub::rolleyes:

Det finns anledningar till att man (eller jag) gör så...

1. Det blir bättre.

2. Modellen behöver inte vara lika bred överallt.

3. Det blir mycket lättare när man animerar.

Rättare sagt, det är omöjligt att animera ett vapen man modellerat om det bara är en klump. Om manteln t.ex. sitter fast med resten av vapnet går det inte att få den att röra sig separat från resten av vapnet.

4. Ett fuskjobb är om man gör det lättare för sig själv. På det sättet jag gör är det mycket jobbigare. Jag kan såklart dra några streck längs konturerna på ett vapen och Extrude:a och säga att jag är klar, men det blir ju inte bra direkt. Right?

PS: Om du menade det där som att jag inte var en fuskjobbare så ber jag om ursäkt för utbrottet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuskjobb?? :wub::rolleyes:

Det finns anledningar till att man (eller jag) gör så...

1. Det blir bättre.

2. Modellen behöver inte vara lika bred överallt.

3. Det blir mycket lättare när man animerar.

Rättare sagt, det är omöjligt att animera ett vapen man modellerat om det bara är en klump. Om manteln t.ex. sitter fast med resten av vapnet går det inte att få den att röra sig separat från resten av vapnet.

4. Ett fuskjobb är om man gör det lättare för sig själv. På det sättet jag gör är det mycket jobbigare. Jag kan såklart dra några streck längs konturerna på ett vapen och Extrude:a och säga att jag är klar, men det blir ju inte bra direkt. Right?

PS: Om du menade det där som att jag inte var en fuskjobbare så ber jag om ursäkt för utbrottet.

du, jag tror att han menade att du var bra, som inte fuskjobbade :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor