Visa Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 (redigerad) Vet nån vart man kan ladda ner en midispelare för Win 3.1x ?? Eller det kanske finns inbyggt ?? :unsure EDIT: Alltså, på min 286:a finns det inget ljudkort.. men det finns nån liten högtalare i datorn som kan spela upp vissa ljud, precis som på mobiltelefoner. (tänk på musik i gamla dos-spel där ljudet kommer från datorn) Det är väl MIDI Redigerad 27 oktober, 2003 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Nej dte är itne MIDI, en MIDI fil talar om för ljudkortet hur det ska bete sig, o eftersom du itne har ljudkort kommer det inte funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 27 oktober, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Konstigt... för datorn kan låta Kabom! den kan pipa i tempo till olika stycken.. precis som en mobil, tex. 3310 eller 5210...för det är väl midi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Konstigt... för datorn kan låta Kabom! den kan pipa i tempo till olika stycken.. precis som en mobil, tex. 3310 eller 5210...för det är väl midi hmmmm, vet inte vad det kallas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 nepp midi är ju olika samples som spelas upp i toner och bitar så det behövs ett ljudkort jag tror den datorn bara har en grej som piper fast den kan byta ton Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 27 oktober, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Ni hade fel allihop ( ) Den kan tom. spela upp .wav filer, men dock i dålig kvalité Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 PC-Speaker men vad har du den till? (datorn), jag har själv lite delar från datorer, jag hade en 286, en 386, en 486, men dom råkade jag slänga, tankte inte på vad jag gorde, så nu har jag 2st Pentium @ 75MHz, jag skulle lätt lägga in Linux på den där datorn som du har Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Konstigt... för datorn kan låta Kabom! den kan pipa i tempo till olika stycken.. precis som en mobil, tex. 3310 eller 5210...för det är väl midi vad har du för mobil? för mobiler klarar inte alls lika många toner sammtidigt, och vissa är värre än andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 27 oktober, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Jag har en 3510... men den är ju polyfonisk... tog bara 3310 som exempel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2003 Jag har en 3510... men den är ju polyfonisk... tog bara 3310 som exempel Det är polyfonisk som är MIDI.. Jag brukar skicka MIDI låtar till telefonen genom IR portarna.. Låtarna blir dock otroligt stora.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 29 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2003 Det är polyfonisk som är MIDI.. Jag brukar skicka MIDI låtar till telefonen genom IR portarna.. Låtarna blir dock otroligt stora.. Jag med ibland wappar jag ner dem kostar dessvärre ungefär 1 kr för en 10 kb midi, men dte e lugnt bättre än typ 15 kr per låt som det brukar kosta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2003 Jag med ibland wappar jag ner dem kostar dessvärre ungefär 1 kr för en 10 kb midi, men dte e lugnt bättre än typ 15 kr per låt som det brukar kosta. Hehe, jag och Mika slösade upp 200:- var på wapp när vi precis hade fått igång det.. Blev en del låtar iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts