AE_Dave Skrivet 22 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2003 Jag är hyfsat intresserad av manga, nån annan som har samma intresse? Här tänkte jag att man kunde snacka lite om olika manga filmer/serier, rekommendera olika serier/filmer för varandra och kanske visa egna manga bilder som man gjort helt själva. (Då menar jag HELT själva, inte kalkylerade eller nåt sånt liknande.) [Jag själv är väldigt nyfiken nu på att få se hur många här som gillar manga/anime och hur många som ritar manga och sånt själva. ] Själv har jag nyss gått klart en "mangakurs" där jag har lärt mig rita manga, jag är fortfarande amatör men det går framåt. Några fina manga serier som jag rekommenderar: Akira & DragonballZ (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2003 Det ända jag sett i japansk tecknat är Hentai.. Det är ju kul det med.. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 23 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2003 Min syrra håller väldigt mycke på med manga och så, bilder och så då.. nån manga/anime.. kul att titta på NGE ( Neon gennesis evangelion ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 23 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2003 DragonballZ rockar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 23 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2003 (redigerad) Har en film på datorn, Princess Mononoke, mycket bra! Av mästaren Hayao Miyzaki (stavning?) Redigerad 23 oktober, 2003 av -Scotty- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 23 oktober, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2003 (redigerad) Nå'n här som gått på mangalektioner och tycker att ni fortfarande behöver öva lite på former och sånt... I så fall har Julie Dillon skrivit några korta genomgångar på. Julie Dillons lektioner Det står inte speciellt mycket om hur du gör kroppar och sånt men det är några lektioner om hur man gör speciella karaktärer och ansikten, hår m.m. (Tja det är ett par lektioner om kvinnakroppar men inga på det motsatta könet hehe) *EDIT* De genomgångarna borde även de som inte har någon större tecknartalang klara av. Med lite träning så. Redigerad 23 oktober, 2003 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 23 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2003 :'(, när jag var på stadsvandring med skolan i gamla stan igår hittade jag ett ställe som sålde manga tidningar och anime dvd boxar, men hade knappt nå pengar kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 23 oktober, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2003 Men ifall du bor i Stockholm är det väl bara att fara dit nån dag! Eller?? Jag som bor i Umeå måste beställa det mesta.... (Annars kan jag ju gå till Åkerbloms nere på stan men där har de inte speciellt mycket intressant...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EikichiOnizuka Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Hejsan, jiiiiiipppii tur att jag märkte denna topic , jag måste skryta och komma med att jag förmodligen är den mest manga intresserade här. Jag har en egen hemsida som är någorlunda känd, Manga Heaven . Den har mycket information. Dom flesta manga serier jag har läst har varit KANON bra och anime också för den delen. Detta är dom svenska manga/anime serier jag har : Dragon Ball 1-42 , One Piece 1-7 , Ranma ½ nr.1 , Dragon Ball - Den stora Boken , Manga Mania 1-3 + Cowboy Bebop The Movie. Amerikanska : Naruto vol.1 , Shaman King vol.1 , Cowboy Bebop vol.1 , Cowboy Bebop Shooting Star vol.1 , GTO (Great Teacher Onizuka) vol.1 , Project Arms vol.1. Sen har jag också Cowboy Bebop animen 1-26 + några avsnitt av Naruto och Shaman King på datorn. Manga/Anime spel har jag också , Dragon Ball Z Budokai och One Piece Grand Battle , som jag båda har klarat ut. Just det , en sak jag glömde, Dragon Ball serietidningen som nu finns ute i dom flesta kiosker. Så om ni vill veta något om manga , fråga mig ! MvH// Kalle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Har letat efter denna anime i ett par år nu, nån som vet vart jag kan köpa den? http://upl.mine.nu/uplfolders/upload0/gis.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 27 oktober, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Om du har en bokia/åkerbloms butik där du bor så brukar det finnas där. Om du har en Press stop butik där du bor brukar det finnas där. kolla också in amazon.com (OBS. Sidan ligger i Amerika och det tar då kanske lite tid om du beställer nåt.) (Jag är osäker om det finns manga där men jag tror det... ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 har läst dragonball från 1-35 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EikichiOnizuka Skrivet 27 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2003 Man kan köpa Ghost in the Shell på Science Fiction Bokhandelns Hemsida elelr helt enkelt gå till SFbokhandeln Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 25 november, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2003 Ritade en bild där en tjej satt och kollade på tv.... är ganska stolt över den hehe min bästa hittils. Men jag är som sagt amatör på att rita och jag har inga speciella "manga"verktyg..... Ska försöka få lite tid att scanna in den på datorn sen så kan de som vill få se den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 25 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2003 Har alla NGE (Neon Genesis Evangelion) avsnitt och alla Robotech jag kommit åt. Oslagbara serier. Princess Mononoke, Vampire Hunter D och Ghost in the Shell är också bra, nästan ett måste att ha sett dom i alla fall. Om man tycker anime såklart. Min kusin i GBG är tokig i anime, han har väl dom flesta serierna skulle jag tro. Nå'n som kan rekomendera en bra film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terminator Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 har läst dragonball 1-10 :"> riktigt jävla BRA BÖCKER! håller själv på att teckna manga,ganska simpel,men det är kul att rita skräpet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 26 november, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2003 Sailer moon . Är det nån som har sett Get Bakers. Fasen vad grymt det är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 har sett Ghost In The Shell nu. Underbar film. Har Avsnitt 1-4 av Neon Genesis Evangelion. Har bara sett första, men det verkar extremt bra. :] Näe nu måste jag kolla på resten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Lägg upp bilderna ni målat då? skulle va kul å se... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 2 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2004 Dragon Ball rullar ju Men Dragon Ball Z är tristare eftersom det är mindre humor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts