Pico Skrivet 11 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2003 Okej, så här ser det ut, och lilla n00biga jag fattar inte allt du skrev Defcon, så berätta mer! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 11 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2003 (redigerad) -Glöm- Redigerad 11 oktober, 2003 av Scraw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2003 När jag ska fixa scriptet så kommer Norton Script Blocking upp, fast jag har inte Norton installerat.. :'( du måste ju ha det instalerat..., jag har avaktiverat scriptblokeringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2003 Ska nog fixa Samurize när vi får ny dator, verkar praktiskt, fast de borde skaffa snabbare hemsida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PenuM Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 (redigerad) Hmm... Har lite ledigt utrymme på min config. Undrar om nån vet om det finns typ... Ett Svenskt nyhetsscript? Typ senaste huvudrubrikerna, på Aftonbladet eller nåt. Eller något annat kul? Typ om det finns nåt script så jag kan ha typ 5 senaste inläggen på GTAsajten? Eller nånting liknande? EDIT: Ni kanske vill ha en bild på den också... OBS: Grafiken och det på den här configen har inte jag gjort. Hämtade den från samurize.com. Har däremot lagt till alla scripts och det. Kolla och säg vad jag ska göra nu. BTW: Den analoga klockan fungerar ju inte... Det blir helt sjukt när jag försöker. Redigerad 12 oktober, 2003 av PenuM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 Så här såg mitt wannabe-KalleR skrivbord ut för några dagar sen, är inte så hemma på Samurize, så det är bara en TV-tablå än så länge... Skrivbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PenuM Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 OffTopic: Blaque! Så du lirar ManagerZone? Lust att lira nån träningsmatch nån gång? PMa mig isf. OnTopic: Nån som vet nåt fungerande Winamp 3 script? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 (redigerad) Kan man på nåt sätt göra flikar i samurize, alltså när man klickar på t.ex. en bild med en tv så öppnas ett fönster där alla program kommer? Om det går så skulle jag vilja ha en utförlig förklaring hur man gör. Får inte plats med alla tv-program i en ruta. Och varför står det [Not Yet Executed] på vissa program? Och en bild som det ser ut nu. Redigerad 12 oktober, 2003 av Karlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 KalleR, har du stängt skriptblockeringen är du lite dum i huvet. Om det skulle komma ett nytt virus som till exemple Loveletter, som inte finns i virusdefenitionerna skulle skriptblockeringen stoppa det, men har du avaktiverat den så körs skriptet och hårddisken kan bli tom.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 Så här såg mitt wannabe-KalleR skrivbord ut för några dagar sen, är inte så hemma på Samurize, så det är bara en TV-tablå än så länge... Skrivbord. Har du möjligtvis (stavning?) Viasat digital tv? - Du har ju inte 5'an med på tv-scriptet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Defcon Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 KalleR, har du stängt skriptblockeringen är du lite dum i huvet. Om det skulle komma ett nytt virus som till exemple Loveletter, som inte finns i virusdefenitionerna skulle skriptblockeringen stoppa det, men har du avaktiverat den så körs skriptet och hårddisken kan bli tom.... tror du han stänger av hela skript blockeringen eller? man låter ju bara skripten i samurize köras... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 Har du möjligtvis (stavning?) Viasat digital tv? - Du har ju inte 5'an med på tv-scriptet Nepp, vi har analog kabel-tv. I Viasats digitalpaket får man väl inte med fyran (och TV4+) heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 Men vad är det för trollkarl du har på skrivbordet Blauqe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 Nepp, vi har analog kabel-tv. I Viasats digitalpaket får man väl inte med fyran (och TV4+) heller... Ojdå :"> Det har du rätt i! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 Och varför står det [Not Yet Executed] på vissa program? Det är för att scriptet inte har startat än, eller gjort det det ska göra, som att ladda hem väderinformation m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 (redigerad) Är det nån som vet hur man får det winampkontroller-skriptet att funka? Finns här. Och nej, det följer inte med en readme, bara .exe-fil och en text-fil där man ser hur han som gjort det programmerat i c++. Redigerad 12 oktober, 2003 av Karlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 12 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2003 Snyggt script Kalle!!!! Jag har lite problem med att lägga in bilder i scriptet. Jag har sparat bilderna som .png i paint men när jag valt dem från "add 32bit PNG" så finns dom inte i scriptet. Nån som vet vad felet är?? Här är mitt n00bscript http://ninthgate.mine.nu/~Martin_M/skrivbord.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Defcon Skrivet 13 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2003 Jag har lite problem med att lägga in bilder i scriptet. Jag har sparat bilderna som .png i paint men när jag valt dem från "add 32bit PNG" så finns dom inte i scriptet. Nån som vet vad felet är?? jag tror inte det funkar att använda png bilderna från paint i samurize, jag hade samma problem förut sen testade jag med photoshop och då funkade det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 13 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2003 jag tror inte det funkar att använda png bilderna från paint i samurize, jag hade samma problem förut sen testade jag med photoshop och då funkade det. Du hade rätt jävligt mycket tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 13 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2003 jag tror inte det funkar att använda png bilderna från paint i samurize, jag hade samma problem förut sen testade jag med photoshop och då funkade det. spara bilden med 99% i Alpha blending, eftersom Samurize kräver att du har med alphablending. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts