minigun Skrivet 8 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2003 (redigerad) Jag undrar om det är någon som vet om det är förbjudet enligt lag att publicera personliga uppgifter om en privatperson på internet. Om vi säger att jag heter Sven Svennson, är det då tillåtet att någon skriver exempelvis på ett "Klotterplank" : Sven Svennson 16 år Svenvägen 1 111 22 Svenljunga Tel: 0910 - 11111 ...har den personen begått ett brott då? Redigerad 8 oktober, 2003 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2003 tror jag... men vet inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 8 oktober, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2003 Okej, men är det någon som vet SÄKERT? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 8 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2003 Jag tror det är ett brott mot person-uppgiftslagen. Men jag är inte 100% säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 8 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2003 Ja, det är ett brott mot personuppgiftslagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 9 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2003 Det är ett brott mot PUL, person uppgiftslagen. Läs mer på PUL.nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 9 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2003 jag har gkort de på aftonbladets chatt gav ja ut telefon nummer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 9 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2003 jag har gkort de på aftonbladets chatt gav ja ut telefon nummer Akta dig, snart kanske farbror Polisen kommer och tar dig i örat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2003 jag har gkort de på aftonbladets chatt gav ja ut telefon nummer Vems telefonnummer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 9 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2003 Vems telefonnummer? en som är kaxig och snattare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts