STATUS Skrivet 29 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2003 Idag så bryr sig ingen om du är typ 10år och går och köper dig ett spel där du ska vara 18 för att få spela det. Det ända dom i affären bryr sig om är att få dina pengar. Sen om du blir helt dum i huvet av spelet och går själv ut och börjar slå ner folk eller va nu spelet går ut på, det skiter dom fullständigt i. Dom vill bara åt dina pengar inget annat. Jag tog ett snack med en affär (Tvspelsbörsen) för ett tag sen då jag hade sätt att en pojke runt 9-10 år gick och köpte sig ett bra våldsamt spel. Men enligt han som sålde spelet så va det som jag sa han ville bara åt hans pengar. Gå med vinst typ. Så jag fråga om han skulle sälja till sina egna barn? men då fick jag som svar att han inte har några barn. Men om han hade haft så skulle han ha sålt det för att få tyst på ungjäveln. Ja han sa faktist så. Så innan jag gick sa jag åt han att du ska fan inte ha barn. //JMC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scarface Skrivet 29 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2003 Idag så bryr sig ingen om du är typ 10år och går och köper dig ett spel där du ska vara 18 för att få spela det. Det ända dom i affären bryr sig om är att få dina pengar. Sen om du blir helt dum i huvet av spelet och går själv ut och börjar slå ner folk eller va nu spelet går ut på, det skiter dom fullständigt i. Dom vill bara åt dina pengar inget annat. Jag tog ett snack med en affär (Tvspelsbörsen) för ett tag sen då jag hade sätt att en pojke runt 9-10 år gick och köpte sig ett bra våldsamt spel. Men enligt han som sålde spelet så va det som jag sa han ville bara åt hans pengar. Gå med vinst typ. Så jag fråga om han skulle sälja till sina egna barn? men då fick jag som svar att han inte har några barn. Men om han hade haft så skulle han ha sålt det för att få tyst på ungjäveln. Ja han sa faktist så. Så innan jag gick sa jag åt han att du ska fan inte ha barn. //JMC Håller fullständigt med dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Antonetti Skrivet 29 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2003 aa men jag blir iaf inte dum i huvet å går runt å dödar folk så det e ju bra att dom säljer ändå + att jag e 13 fast man vet ju aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jodan Skrivet 29 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2003 Men vafan, vem bryr sig, de är fan föräldrarnas ensak, SEN så äre fan inte åldersgränd, utan de är rekomenderad ålder! De är fan int som tboak och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 29 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2003 bra sakt jcm! vad de han där kinesen som stod i kassan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PenuM Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 Som redan tidigare sagts, det är inte åldersgräns. Det är en rekommenderad ålder för att få spela. Och som, också tidigare sagts, så är det föräldrarnas sak att sköta sånt. Jag, t.ex. hade absolut låtit mina barn spela GTA t.ex... Liksom, herregud... Man blir ju inte psykad pga. spel. Även om folk säger det, även om experter säger det, så tror jag inte på det. Då måste man ju redan vara av med den där jäkla spärren... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 Men vafan, vem bryr sig, de är fan föräldrarnas ensak, SEN så äre fan inte åldersgränd, utan de är rekomenderad ålder! De är fan int som tboak och liknande. Precis! Egentligen så får inte en återförsäljare vägra att sälja spelet eftersom att det inte finns någon åldersgräns! Det finns bara en rekommenderar åldersgräns! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stallion Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 Det är inte fel på försäljarna det är fel på ungarnas föräldrar som tillåter dem till sånt.Som sagt det är bara rekommenderad ålder inte en ålder gräns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jodan Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 Åååååh =) jag får nästan tårar i ögonen =) så himla lycklig jag blir när folk delar min åsikt hehe. tack och bock! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 JO det är san Jcm...... Men om man sendan grå ut på stan å dödar folk eller försöker ? Så måste man ha ett infött problem.... För ja mår ju bara bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stallion Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 JO det är san Jcm...... Men om man sendan grå ut på stan å dödar folk eller försöker ? Så måste man ha ett infött problem.... För ja mår ju bara bra Tror som Ferkurz också att det är nått man blir född med(Viljan att gå ut och döda folk för att dem såg det på spelet) Jag har spelat spel sen jag var 3 år, och första riktigt blodiga spel jag spelade var nog resident evil 2 då var jag nog 9-10 år nått runt det. Och jag mår helt fint, så slutsats:Fel på barnen än spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Space Hunter2001 Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 bra sakt jcm! vad de han där kinesen som stod i kassan? hmhmhmhm politiskt koreckt heter det faktiskt asiat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
STATUS Skrivet 30 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 (redigerad) bra sakt jcm! vad de han där kinesen som stod i kassan? Näpp det va ingen "kines" som stod i kassan tror inte dom har någon. För detta på i 5an i göteborg. Kan inte alla ställen dom ligger på. Men där va det i allafall. Redigerad 30 september, 2003 av Jmc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 Näpp det va ingen "kines" som stod i kassan tror inte dom har någon. För detta på i 5an i göteborg. Kan inte alla ställen dom ligger på. Men där va det i allafall. jaså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 Tror som Ferkurz också att det är nått man blir född med(Viljan att gå ut och döda folk för att dem såg det på spelet) Jag har spelat spel sen jag var 3 år, och första riktigt blodiga spel jag spelade var nog resident evil 2 då var jag nog 9-10 år nått runt det. Och jag mår helt fint, så slutsats:Fel på barnen än spelen. Knappast medfött. Tror mer att det beror på hur ens föräldrar har uppforstrat en från det man föddes tills det man spelar ett våldsspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 30 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2003 (redigerad) Jo... så här är det. När man blir påverkad av ett spel och går ut och mördar folk så måste det va nåt fel på personen innan, en psykisk störning... Själv tycker jag att man ska ha förälderns underskrift med till butiken och även skall butikspersonalen kolla hur "mogen" personen verkligen är. Och ett bra test är väl att fråga personen om personnummer, alla tio siffror. Redigerad 30 september, 2003 av Speeder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 1 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2003 Jo... så här är det. När man blir påverkad av ett spel och går ut och mördar folk så måste det va nåt fel på personen innan, en psykisk störning... Själv tycker jag att man ska ha förälderns underskrift med till butiken och även skall butikspersonalen kolla hur "mogen" personen verkligen är. Och ett bra test är väl att fråga personen om personnummer, alla tio siffror. Det skulle ta så lång tid i längden! (Tid är pengar, enligt många affärer) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 oktober, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2003 Rea på hagelgevär för alla under 18 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts