Jump to content

Dom "skiter" i dig

STATUS
 Share

Recommended Posts

Idag så bryr sig ingen om du är typ 10år och går och köper dig ett spel där du ska vara 18 för att få spela det.

Det ända dom i affären bryr sig om är att få dina pengar.

Sen om du blir helt dum i huvet av spelet och går själv ut och börjar slå ner folk eller va nu spelet går ut på, det skiter dom fullständigt i. Dom vill bara åt dina pengar inget annat.

Jag tog ett snack med en affär (Tvspelsbörsen) för ett tag sen då jag hade sätt att en pojke runt 9-10 år gick och köpte sig ett bra våldsamt spel.

Men enligt han som sålde spelet så va det som jag sa han ville bara åt hans pengar. Gå med vinst typ. Så jag fråga om han skulle sälja till sina egna barn? men då fick jag som svar att han inte har några barn.

Men om han hade haft så skulle han ha sålt det för att få tyst på ungjäveln. Ja han sa faktist så. Så innan jag gick sa jag åt han att du ska fan inte ha barn.

//JMC

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag så bryr sig ingen om du är typ 10år och går och köper dig ett spel där du ska vara 18 för att få spela det.

Det ända dom i affären bryr sig om är att få dina pengar.

Sen om du blir helt dum i huvet av spelet och går själv ut och börjar slå ner folk eller va nu spelet går ut på, det skiter dom fullständigt i. Dom vill bara åt dina pengar inget annat.

Jag tog ett snack med en affär (Tvspelsbörsen) för ett tag sen då jag hade sätt att en pojke runt 9-10 år gick och köpte sig ett bra våldsamt spel.

Men enligt han som sålde spelet så va det som jag sa han ville bara åt hans pengar. Gå med vinst typ. Så jag fråga om han skulle sälja till sina egna barn? men då fick jag som svar att han inte har några barn.

Men om han hade haft så skulle han ha sålt det för att få tyst på ungjäveln. Ja han sa faktist så. Så innan jag gick sa jag åt han att du ska fan inte ha barn.

//JMC

Håller fullständigt med dig! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som redan tidigare sagts, det är inte åldersgräns. Det är en rekommenderad ålder för att få spela. Och som, också tidigare sagts, så är det föräldrarnas sak att sköta sånt. Jag, t.ex. hade absolut låtit mina barn spela GTA t.ex... Liksom, herregud... Man blir ju inte psykad pga. spel. Även om folk säger det, även om experter säger det, så tror jag inte på det. Då måste man ju redan vara av med den där jäkla spärren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafan, vem bryr sig, de är fan föräldrarnas ensak, SEN så äre fan inte åldersgränd, utan de är rekomenderad ålder! De är fan int som tboak och liknande. -_-

Precis!

Egentligen så får inte en återförsäljare vägra att sälja spelet eftersom att det inte finns någon åldersgräns! :P

Det finns bara en rekommenderar åldersgräns! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JO det är san Jcm......

Men om man sendan grå ut på stan å dödar folk eller försöker ?

Så måste man ha ett infött problem....

För ja mår ju bara bra -_-

Tror som Ferkurz också att det är nått man blir född med(Viljan att gå ut och döda folk för att dem såg det på spelet)

Jag har spelat spel sen jag var 3 år, och första riktigt blodiga spel jag spelade var nog resident evil 2 då var jag nog 9-10 år nått runt det.

Och jag mår helt fint, så slutsats:Fel på barnen än spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror som Ferkurz också att det är nått man blir född med(Viljan att gå ut och döda folk för att dem såg det på spelet)

Jag har spelat spel sen jag var 3 år, och första riktigt blodiga spel jag spelade var nog resident evil 2 då var jag nog 9-10 år nått runt det.

Och jag mår helt fint, så slutsats:Fel på barnen än spelen.

Knappast medfött. Tror mer att det beror på hur ens föräldrar har uppforstrat en från det man föddes tills det man spelar ett våldsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... så här är det. När man blir påverkad av ett spel och går ut och mördar folk så måste det va nåt fel på personen innan, en psykisk störning... Själv tycker jag att man ska ha förälderns underskrift med till butiken och även skall butikspersonalen kolla hur "mogen" personen verkligen är. Och ett bra test är väl att fråga personen om personnummer, alla tio siffror. -_-

Redigerad av Speeder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... så här är det. När man blir påverkad av ett spel och går ut och mördar folk så måste det va nåt fel på personen innan, en psykisk störning... Själv tycker jag att man ska ha förälderns underskrift med till butiken och även skall butikspersonalen kolla hur "mogen" personen verkligen är. Och ett bra test är väl att fråga personen om personnummer, alla tio siffror. :angry:

Det skulle ta så lång tid i längden! :lol:

(Tid är pengar, enligt många affärer)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor