Jump to content

Har LIDL öppnat oss er?

Jacker
 Share

Har LIDL öppnat oss er?  

33 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag bor i Hallsberg, och här har det öppnat en LIDL affär! -_->_< . Det är väldigt bra med den kedjan här i Sverige, för att den kommer pressa mat-priserna väldigt mycke. Även om de flesta varorna inte är Svenska så är de riktigt bra! Grejen är den att varorna (de flesta iaf) kommer från Tyskland och Nederländerna. Det är fruktansvärt billigt! En liten box med "After-Eight" mintchoklad kostar 13:- ! :teehee: Och en 2 liters Freeway (Vice City tankar? :ermm: ) Cola kostar 5:- + 2kr pant!

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor i Hallsberg, och här har det öppnat en LIDL affär! -_->_< . Det är väldigt bra med den kedjan här i Sverige, för att den kommer pressa mat-priserna väldigt mycke. Även om de flesta varorna inte är Svenska så är de riktigt bra! Grejen är den att varorna (de flesta iaf) kommer från Tyskland och Nederländerna. Det är fruktansvärt billigt! En liten box med "After-Eight" mintchoklad kostar 13:- ! :teehee: Och en 2 liters Freeway (Vice City tankar? :ermm: ) Cola kostar 5:- + 2kr pant!

Jag bor nära en kiosk som säljer sex-pack Coca Cola för 10 kr! SLÅ DET!!!

Och ett paket svenska muffins för 10kr/10st!

Så finns det en annat ställe: Coca Cola 2 liter 7kr+pant

SLÅ DET LIDL!!!

GÖTEBORG ROCKAR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*gäsp* :)

Det där e kanske bra priser för sverige.. men hur många här har varit i Tjeckien?!

Säger bara en sak.. En liter (av världens bästa öl) ca. 5 el. 6kr (på puben).

Kan säga en sak till iochförsig om det nu råkar vara så att någon inte är särkillt intresserad av just öl (vem som nu inte skulle va det =P), alla priser ser ut som normala priser.. dock lite lägre. Men denna prislappen står i tjeckiska korun.. och då skall man dela det med ungefär 3.5 för att få det i svenska kronor.

När det kommer någon tjeckisk matbutik till sverige.. då blir JAG glad ialflal :D

(finns det nåt godare än knedlíky t.ex) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor i Hallsberg, och här har det öppnat en LIDL affär! :):) . Det är väldigt bra med den kedjan här i Sverige, för att den kommer pressa mat-priserna väldigt mycke. Även om de flesta varorna inte är Svenska så är de riktigt bra! Grejen är den att varorna (de flesta iaf) kommer från Tyskland och Nederländerna. Det är fruktansvärt billigt! En liten box med "After-Eight" mintchoklad kostar 13:- ! ;) Och en 2 liters Freeway (Vice City tankar? :( ) Cola kostar 5:- + 2kr pant!

Nej, men dom bygger och bygger :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*gäsp*  :)

Det där e kanske bra priser för sverige.. men hur många här har varit i Tjeckien?!

Säger bara en sak.. En liter (av världens bästa öl) ca. 5 el. 6kr (på puben).

Kan säga en sak till iochförsig om det nu råkar vara så att någon inte är särkillt intresserad av just öl (vem som nu inte skulle va det =P), alla priser ser ut som normala priser.. dock lite lägre. Men denna prislappen står i tjeckiska korun.. och då skall man dela det med ungefär 3.5 för att få det i svenska kronor.

När det kommer någon tjeckisk matbutik till sverige.. då blir JAG glad ialflal :(

(finns det nåt godare än knedlíky t.ex)  ;)

Ja, en tjeckisk mataffär skulle inte vara dumt!

Eller varför inte en thailändsk, då pratar vi riktigt låga priser! :)

Thailändsk öl för 1 kr/burk :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe.. jojo.. thailänskt öl går ju att dricka.. men tjeckiskt öl e ju ändå det bästa (budweiser..någon?) :)

Skulle sitta fint med en massa utländska matbutiker faktiskt ju.. man börjar ju smått tröttna på det utbudet som finns i sverige..

En sak som verkligen behövs är flera ställen på stan där man kan lätt köpa snabbmat, som inte heter Falafel, kebab eller korv med bröd.. =P

I nästan alla länder jag varit i (vilket är många), så finns det ställen överallt där man kan köpa mat från olika delar av världen.. ofta e det självplock, och så betalar man för tallriken, sen plockar man på sig så mycket man vill =)

Thailändska nudlar.. friterade räkor.. sötsur och jordnötssås.. *slurp* :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor