Jump to content

NEJ!NEJ!NEJ!NEJ!

Jacker
 Share

Recommended Posts

Fan! när jag skulle installera "Day Of Defeat" modden till Half-Life så kommer det bara upp "Please reinstall Half-Life" och problemet är att mina HL spel låg på datorn, för att jag lånat det av en kompis och installerat det. Men vi är inte polare längre (svikare) så jag kan inte fixa det! :o HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Warz och warz.... mycket som kallas warz här på forumet är inte det, men olagligt är det iallafall. När man köper ett spel köper ett spel så köper du egentligen bara en licens som säger att du får använda spelet på en dator (oftast är det en). Man har alltså inga rättigheter på programet/spelet som att använda grafik från det eller att ha det på flera datorer.

OM det nu inte står något annat i licensavtalet förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det skulle va WareZ så skulle ju inte spelutvecklarna göra så att det inte gick att lägga spelen på datorn! Och jag har INTE! Crackat mina Half-Life spel! :) det bara blev så....

Det är inte warz, ska det vara så svårt att förstå!? Men det är fortfarande olagligt, med eller utan crack. Dessutom skulle ett crackat hl vara ganska dumt eftersom det inte finns någon cdcheck i hl. Och vad menar du med att de "skulle göra så att det inte gick att lägga in spelen på datorn"? Menar du att det är lagligt att kopiera alla spel bara för att spelutvecklarna låter dig installera spelet? Detta skulle passa bättre på dagens lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Det heter Warez. Inte Warz.

2. Det är inte olagligt att kopiera spel, om man använder det i eget syfte, alltså inte t.ex. ge kopian till en kompis osv.

3. "Cracks" eller "No-CD" är inte olagligt. Inte om man crackar sitt eget spel, alltså att man har original CDn i sin ägodel.

LoneWolf, förstår inte riktigt vad du hetsar upp dig för?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där sa penuM det sista ordet om WarZ WareZ här !

NU Försöker Ni hjälpa Han som satrade Topicen! :)

Vi får ju inte hjälpa honom! I reglerna står det ju att warz och\eller warez är förbjudet här. Och vad jag vet så räknas olagligt kopierad programvara till warz. Annars så får han väl installera om. Hur nu det ska gå till...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...