PenuM Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Hade tänkt att köpa nåt av de... Men jag vet inte vad...? Vissa säger att MP3-Spelare är mycket bättre än MD... Vissa säger tvärtom. Bry er inte om ekonomin, har så det räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Jag tycker MP3, eftersom att dom är så små, så smidiga, enkelt att byta musik, man kan även använda den till att lagra andra filer på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Jag fick en MP3-spelare idag. Väldigt liten, praktisk och snygg! När man lägger in musik är det bara att stoppa in den i en USB port och lägga in musikfiler i den "flyttbara disken" man får upp. Den spelar MP3, WMA och har Radio. Och så kan den ju lagra annnat än musik med som Tobbe sa. Har iofs inte provat minidisk men.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Helt klart mp3!, vad hade du tänkt dig för prisklass? jos-110 är asbra (jens of sweden) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Med en minidisc får man ju bättre ljudkvalitet än med en mp3-spelare. Dessutom kan man spela in saker direkt på minidiscen (alltså prata in något, sjunga eller vad man vill), iaf på de lite dyrare. När nu NetMD finns, som innebär att man kan föra över låtar från datorn till minidiscen på några sekunder, tycker jag det är ett självklart val!.. Ska själv köpa en - jag vet jag har sagt det länge, men snart - vet bara inte vilken modell... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Med en minidisc får man ju bättre ljudkvalitet än med en mp3-spelare. Dessutom kan man spela in saker direkt på minidiscen (alltså prata in något, sjunga eller vad man vill), iaf på de lite dyrare. När nu NetMD finns, som innebär att man kan föra över låtar från datorn till minidiscen på några sekunder, tycker jag det är ett självklart val!.. Ska själv köpa en - jag vet jag har sagt det länge, men snart - vet bara inte vilken modell... Det finns microfon på en hel den mp3:s också, t.ex. min! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 En annan stor fördel med minidisc som jag glömde nämna är så klart att man kan byta ut discarna och ha med sig massor av musik. En disc kostar ca en tjuga och på den går det in 74 minuter (finns kanske andra också?). På en mp3-spelare går det oftast in 128 eller 256 Mb, vilket inte räcker till speciellt många låtar (om man inte komprimerar dem till usel kvalitet). Visst kan man köpa till minne, men det blir dyrt. Edit: Från OnOffs hemsida: Tillsammans med hårddisk/minneskort-spelare är NetMD den naturlige partnern till den ständigt uppkopplade. Vilket är perfekt för den som ständigt är ute och surfar på Internet i jakt på ny musik. NetMD, men givetvis även vanlig MD, har ändå trumf på hand: dessa spelare är i regel betydligt mer prisvärda i fråga om ljudkvalitet och pris på lagringsmedia än fallet med minneskort-spelare. Minneskort-spelarna kan visserligen göras mindre än MD-spelarna. Men minneskort-spelarnas minimala format ger ofta minimal lagringskapacitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 En annan stor fördel med minidisc som jag glömde nämna är så klart att man kan byta ut discarna och ha med sig massor av musik. En disc kostar ca en tjuga och på den går det in 74 minuter (finns kanske andra också?). På en mp3-spelare går det oftast in 128 eller 256 Mb, vilket inte räcker till speciellt många låtar (om man inte komprimerar dem till usel kvalitet). Visst kan man köpa till minne, men det blir dyrt. Finns mp3 spelare med 30 gb minne! Och de är ändå relativt billiga, ca 5000 spänn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 MP3 spelare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Minidisc, Helst NetMd. Man får in 296 min musik i Cd-Kvalitet på en 74 minuters MD ifall man kör med LP4. och så e skivorna Mkt billigare än minnen till mp3spelarna, 256 mb minnen går ju på 500 spänn! Jämför det. 256mb minne = 256min musik för 500 kr Minidisc 74 min = 296 minuter musik för 20 KR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knasn00b Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 mp-3 spelare... bättre ljud Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 (redigerad) mp-3 spelare... bättre ljud fattar inte varför alla tror att det är bättre ljud på mp3? såhär ligger det till: mp3 = (Vanligtvis. (finns bättre kvalite men MKT större filer)) 92 kbps MD = (CD Kvalitet) 320 kbps Redigerad 25 september, 2003 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Antonetti Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 varför ska man ha mini disc? det e ju olagligt å ladda ner musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 varför ska man ha mini disc? det e ju olagligt å ladda ner musik? Nej det e inte olagligt att ladda ner musik. fram tills årskiftet iallafall. Och ifall det nu är olagligt att ladda ner kusik till MD så e det judet med mp3 spelare också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Antonetti Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Nej det e inte olagligt att ladda ner musik. fram tills årskiftet iallafall. Och ifall det nu är olagligt att ladda ner kusik till MD så e det judet med mp3 spelare också! aa men till mini disc måste man ju ladda ner så varför finns den då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 aa men till mini disc måste man ju ladda ner så varför finns den då? Nej man måste itne ladda ner mp3 till varken MD elelr MP3-spelare. Man kan på all MD's spela av direkt från CD,s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Finns mp3 spelare med 30 gb minne! Och de är ändå relativt billiga, ca 5000 spänn! Jo, men då är det ju en fet hårddisk som är relativt skakkänslig. mp-3 spelare... bättre ljud Det där är ju helt felaktigt, man får absolut inte bättre ljud med en mp3-spelare! De flesta låtar folk laddar ner (för det är nämligen så mp3-spelare främst används) är av betydligt sämre kvalitet (128 kbps) jämfört med cd-ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 jos-110 är asbra (jens of sweden) Wordpad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 Precis Blaque har rätt! En mp3 e oftast 128 kbps annars får man bara plats med hälften så mycket musik på ett mp3 spelar minne!. däremot får man in 4x64 min CD Kvalitéts ljud (320 kbps) på en MD med LP4! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2003 Jag har en netMD.. Så mycket bättre än mp3 spelare så det inte är sant..!! Som sagt får det plats mera för otroligt mycke minde pengar.. Otroligt mycket bättre ljud(har testat med polarna i skolan..) Man kan byta ut musiken på skivorna som man vill(samma som på mp3spelarna) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts