Hultenius Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 En klasskompis fann igår en stor bugg/säkerhetslucka i ZyXEL-modemen som många ADSL-användare har! Jag vet inte om detta är känt sedan tidigare men det är ganska allvarligt ändå och bör påpekas. Detta påverkar dock inte dom som har Telia som ISP då telia har ett speciellt inloggningssytem. Men när det gäller spray/glocalnet/tele2 så lagras erat användarnamn/pass i själva modemet som inte har något som helst skydd mot omvärlden. Även om jag inte säger precis hur man gör så kan jag säga att det är JÄTTELÄTT att logga in på era modem och ta fram användarnamn/pass samt dessutom stänga ner eran förbindelse till internet (har inte testat men kolla på bilden nedanför). En bild säger mer än tusen ord: http://www.gtasajten.com/temp/zyxel.gif Han som hittade buggen ska åka upp till sthlm och skälla ut ZyXEL imorgon på Networks Telecom 03 (en stor fack-mässa om IT-säkerhet)... Fattar inte hur man kan göra en sån här stor miss när man tillverkar ett ADSL-modem... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Låter allvarligt! Ska kolla mitt ADSL modem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Tipsa Aftonbladet så kan du tjäna några tusen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Vilken stor bugg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Tipsa Aftonbladet så kan du tjäna några tusen... Jag hinner före ....( bara skojjar ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Tipsa Aftonbladet så kan du tjäna några tusen... Det var ju hans kompis som hittat det där... Alltid lika läskigt när sånna där säkerhetsproblem kommer fram, fast jag kan känna mig lugn, i alla fall än så länge... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 24 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Det måste vara en rätt känd bugg ändå... men ändå inte... Btw, tror inte aftonbladet är så intresserade. Det är ju ingen katastrof och man kan ju knappast jämföra det med tiden då man kunde skäla telia 56k-konton och surfa för andras pengar. ZyXEL-modem är också relativt nya och det är bara en liten minoritet av alla ADSL-kunder som har spray/glocalnet/tele2 osv. Men det är ändå en riktigt fet bugg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Det här är nog första gången jag säger det här: TUR att man har Teila. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Låter allvarligt! Ska kolla mitt ADSL modem. Fan vad dum jag är, kan ju inte drabbas, har ju Bostream. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Ahhhh jag har ett ZyXEL modem men jag har telia puh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Det här är nog första gången jag säger det här: TUR att man har Teila. Jo jag med....annars brukar jag bara gnälla på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 ADSL här i norrland... Men jag har D-link! Tur att inte Fiber-Lan har nån inloggning! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 ADSL här i norrland... Men jag har D-link! Tur att inte Fiber-Lan har nån inloggning! ADSL här också, i norrland åsido, men men, NOKIA modem, men en konsol kontakt bakom men cp håsta kan ha 100mbit!! ARGH!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 26 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2003 Thanx god! jag har modem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts