Jump to content

Brandvägg?

LunCh
 Share

Recommended Posts

Zonealarm, Norton anti virus 2003. Zonealarm är gratis, sök på google.

Norton antivirus är inte en brandvägg... men jag har testat både ZoneAlarm och Norton Intenet Security (eller vad de nu symantec kallar sin brandvägg...) och ZoneAlarm var mycket bättre när det gäller säkerhet. T.ex så kan andra se vilka portar som är öppna eller stängda med norton, inte bra! Så jag kör med ZoneAlarmPRO nu.

ZoneLabs (ZoneAlarm)

Symantec (Norton)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 months later...
Skulle rekommendera Norton Internet Security 2003. Riktigt stabilt och bra!

Om du har Windows XP bör du kanske vänta lite. I sommar släpps Service Pack 2 och med det följer en hel del godis, bland annat en kraftigt förbättrad brandvägg (den som finns i WinXP nu suger).

såå du menar att jag ska sitta med den gammla datorn som jag sitter nu med och håller på med internet ända till sommaren...ushh

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nje, alla brandväggar är inte lika bra. Det finns både mjukvarubrandväggar och hårdvarubarndväggar, hårdvarubrandväggarna är betydligt mycket bättre

Det bästa är att ha både en hårdvaru- och en mjukvarubrandvägg. ;)

Jag brukar säga att hårdvaran är som muren runt borgen, mjukvaran är som krigarna som står på den... ( -_- )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle rekommendera Norton Internet Security 2003. Riktigt stabilt och bra!

Om du har Windows XP bör du kanske vänta lite. I sommar släpps Service Pack 2 och med det följer en hel del godis, bland annat en kraftigt förbättrad brandvägg (den som finns i WinXP nu suger).

SP2 har väl redan släppts eller?

Jag har iaf det på min dator... -_-;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor