Jump to content

vice city

megawatti
 Share

Recommended Posts

jag menar lan.

Enligt lagen får man inte kopiera ett spel, inte ens för eget bruk som här är fallet. När det gäller GTA:VC är det heller inte tillåtet att på något sätt förändra .exe-filen (vilket är fallet om man crackar spelet).

Du får alltså inte spela spelet på två olika datorer (vet inte ens om man få ha det installerat på med än en dator?) om du inte har två licenser (cd). :o

Enligt mig är det här rätt sjukt, att man inte får kopiera ett, en film, etc för eget bruk. Men så är det... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt lagen får man inte kopiera ett spel, inte ens för eget bruk som här är fallet. När det gäller GTA:VC är det heller inte tillåtet att på något sätt förändra .exe-filen (vilket är fallet om man crackar spelet).

Du får alltså inte spela spelet på två olika datorer (vet inte ens om man få ha det installerat på med än en dator?) om du inte har två licenser (cd). :P

Enligt mig är det här rätt sjukt, att man inte får kopiera ett, en film, etc för eget bruk. Men så är det... :unsure:

Det är det jag gillar med Starcraft. :o

Där kan man installera en "miniversion" (som följer med på cd:n) som gör att man kan spela multiplayer, men inte singel player.

Alltså kan man spela lan helt lagligt med bara en licens! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor