megawatti Skrivet 20 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2003 jag har en köpt verson av vice city och jag undrar om det finns något sätt att använda vc uttan cd (jag tänkte spela mta och vill inte lägga ner pengar på vc igen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 20 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2003 jag har en köpt verson av vice city och jag undrar om det finns något sätt att använda vc uttan cd (jag tänkte spela mta och vill inte lägga ner pengar på vc igen) Hur menar du? Du behöver ingen extra skiva för att spela MTA... Eller menar du att du vill spela över lokalt nätverk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 20 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2003 Hur menar du? Du behöver ingen extra skiva för att spela MTA... Eller menar du att du vill spela över lokalt nätverk? Tror han menar via LAN... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
megawatti Skrivet 20 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2003 jag menar lan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 21 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2003 jag menar lan. Enligt lagen får man inte kopiera ett spel, inte ens för eget bruk som här är fallet. När det gäller GTA:VC är det heller inte tillåtet att på något sätt förändra .exe-filen (vilket är fallet om man crackar spelet). Du får alltså inte spela spelet på två olika datorer (vet inte ens om man få ha det installerat på med än en dator?) om du inte har två licenser (cd). Enligt mig är det här rätt sjukt, att man inte får kopiera ett, en film, etc för eget bruk. Men så är det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 21 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2003 Enligt lagen får man inte kopiera ett spel, inte ens för eget bruk som här är fallet. När det gäller GTA:VC är det heller inte tillåtet att på något sätt förändra .exe-filen (vilket är fallet om man crackar spelet). Du får alltså inte spela spelet på två olika datorer (vet inte ens om man få ha det installerat på med än en dator?) om du inte har två licenser (cd). Enligt mig är det här rätt sjukt, att man inte får kopiera ett, en film, etc för eget bruk. Men så är det... Det är det jag gillar med Starcraft. Där kan man installera en "miniversion" (som följer med på cd:n) som gör att man kan spela multiplayer, men inte singel player. Alltså kan man spela lan helt lagligt med bara en licens! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 21 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2003 Det är det jag gillar med Starcraft. Där kan man installera en "miniversion" (som följer med på cd:n) som gör att man kan spela multiplayer, men inte singel player. Alltså kan man spela lan helt lagligt med bara en licens! Me to! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts