Jump to content

Avalon Entertainment plannerar...

Sh0NuFF
 Share

Recommended Posts

Det nyskapade spelteamet Avalon Entertainment (Har sett några killar vara här inne på forumet däribland en av deras ledare AE_Dave som avslöjar lite vad de håller på med och vad de planerar för framtiden:

Här är lite "utklipp" från min konversation med Dave:

Sh0: "Hej, jag har för ett tag sedan upptäckt att du jobbat för ett spelteam som kallar sig för "Avalon Entertainment", hur kommer det sig att du är en av de tre ledarna där?"

AE_D: "Hej Sh0NuFF. Ja jag är med i Avalon Entertainment, varför jag är ledare är ganska simpelt. Jag och två andra killar (Mattias Hakulinen och Magnus Everlöf)

skapade teamet för c:a ett och ett halvt år sedan då vi upptäckte att alla tre kunde nånting om speldesign."

Sh0: "Okej, är det kul att göra datorspel?"

AE_D: "Ja! Att göra datorspel är en av de roligaste sakerna jag gjort, nu gör jag bara figurerna och detaljer för kartorna till spelet, men det är kul bara det."

Sh0: "Jag läser nästan alla nyheter om datorspel och spelföretagen och sån't.

Varför har jag aldrig hört talas om er?"

AE_D: "Det kan bero på att vi i AE aldrig gjort nå't spel vi lanserat och gjort klart ännu. Vi har bara gjort testspel hittils."

Sh0: "Okej, Vad planerar ni att göra nu? Ni måste väl låta folk få veta vilka ni är snart?"

AE_D: "Jag kan ha missupfattat (ursäkta min stavning) frågan. Men nåja, Just nu arbetar vi på ett spel som vi kallar för "Xtreme Operations" som är ett spel där spelarna får spela Deathmatchs eller co-operative (single player uppdrag tillsammans om du inte visste det redan.) på internet. Spelet är inte precis i 3D, nej spelet är i 2 dimensioner uppifrån så du kommer inte precis få se några jättesnygga specialeffekter och sån't. Se'n leder även jag ett projekt som först var planerat som en modifikation till Half Life vid namn "The Last Run" men se'n bytte vi ämne och gick över till rts genren, spelet kommer handla om Andra världskriget."

Sh0: "Aha. Nej du missuppfattade inte min fråga, kan jag få lite mer info om det där trl spelet eller vad det hette?"

AE_D: "TLR (The Last Run). Okej om du vill så, Det planeras just nu att du ska få välja att spela antingen som axis (Tyskar/Ryssar) eller Allies (Britter/Amerikaner).

I de två singleplayer kampanjerna vi planerar ska du förstöra olika mål på banan eller ta över "Camp_Points" som jag kallar dem. En "Camp_Point" är en lite mindre bas som hålls av fienden, där ska du slakta alla fiender och köra in dina egna trupper för att ta över den. Du kommer heller inte att kunna bygga hus och liknande, dina trupper kommer komma in på kartan i förstärkningar från antinge flygplan eller från en av banans kanter."

Sh0: "Men hur fungerar ett rts spel om man inte kan bygga försvarsbunkrar och anndra byggnader??"

AE_D: "Om du kollar på till exempel Massive Entertainments Ground Control så fungerade det ganska bra, vi hoppas på det också men vi låter spelaren avgöra det, även spelet Sudden Strike och Sudden Strike två är likadant. Därefter krävs troligen ganska mycket taktik då du inte kan ränna iväg med alla soldater från platsen där dina flyplan kommer "dumpa" av alla soldater som hoppar falskärm för att stödja den främrelinjen eftersom att då kan troligen fiendens trupper komma dit och döda alla dina "reinforcments" innan de ens hunnit landa och ta skydd."

Sh0: "Hmm... jag tycker det låter spännande, och jag har faktiskt aldrig spelat Ground Control, kanske ska ta och testa det då."

Hmm... jag ska kanske inte rabbla upp hela konversationen? Den pågick nämligen i 1 timma till efter det där. Men Dave (Eller David som det står att han heter på deras hemsida) sade även att spelet inte skulle släppas i butik eftersom att de varken har hittat en utgivare och själva har de för lite pengar för att köpa kartonger till så många exemplar.... och tänk bara på frakten till andra länder, han sa däremot att han skulle försöka lägga upp spelet på deras hemsida (http://avalonentertainment.vze.com) när det var klart. Jag tycker det lät som ett intressant spel, tycker ni?

[Observera: Det här meddelandet kan tyckas ha lite betydelse för vissa personer men jag hade långtråkigt och tänkte att ni kanske var intresserade av vad jag och Dave från AE snackade om förra veckan.] :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men usch, nu blir jag ju avslöjad. Okej så här är det:

AE_Dave är min brorsa och jag älskar att reta honom, han är så lätt att lura ser ni.

Hehehe han gillar inte när folk avslöjar saker som han planerar om sin framtid han brukar oftast bara säga det inom familjen, fast när han fick en intervju av en "okänd person" blev han glad att nå'n hade lagt märke till hnom och han snackade lite. :huh: Han tror jag är nå'n i Malmö. Fast nu blev jag tydligen avslöjad. -_- Nåja det var kul så länge det varade :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor