Jump to content

ANNA LINDH MÖRDAD!

Blaque
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fan vad sur och ledsen jag blir! Möttes av beskedet i klassrummet (en kille har nån SMS-tjänst som skickar ut SMS när något riktigt stort händer). Vi såg på TV en hel lektion. Jag har nog aldrig tänkt på hur oerhört viktig person Anna Lindh har varit och jag är mycket ledsen :'(

Sen blir jag förbannad på den svenska polisen. Hur kunde mördaren fly undan? Ett stort varuhus mitt i sthlm med mängder av folk och säkerhetskameror! Var det INGEN av vittnena som sprang efter eller iaf ropade ut något?!?!

Känns overkligt! Hur kan det vara så lätt att komma undan?

Edit: Gissa vilket datum det är? 11:e September

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad sur och ledsen jag blir! Möttes av beskedet i klassrummet (en kille har nån SMS-tjänst som skickar ut SMS när något riktigt stort händer). Vi såg på TV en hel lektion. Jag har nog aldrig tänkt på hur oerhört viktig person Anna Lindh har varit och jag är mycket ledsen :'(

Sen blir jag förbannad på den svenska polisen. Hur kunde mördaren fly undan? Ett stort varuhus mitt i sthlm med mängder av folk och säkerhetskameror! Var det INGEN av vittnena som sprang efter eller iaf ropade ut något?!?!

Känns overkligt! Hur kan det vara så lätt att komma undan?

nu blir 11 september sveriges sörj dag också. tråkigt de...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, det här känns inte alls bra. Ett stort hot mot demokratin!, känner mig mycket illa till mods och osäker...Hoppas inerligt att gärningsmannen åker fast! ;P:D Nu vet man också hur naiv man har varit i sina tankar "Politiker mördas bara i Vitryssland" "Palme var en engångsgrej" m.m... :angry:

Jan O. Karlsson som utrikesminister? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick reda på de av en polare (Hardcore-) imorse klockan 10...

På den första lektionen ellära så va de de vi snacka om och senare gick vi till aulan och snacka om de...

Fattar inte hur nån kan göra så.

Men jag tror nog att dom kommer få tag på personen som gjorde de eftersom han inte hade nån mask på sig och de finns många vittnen samt videokameror i butiken... >_<

Även så finns de kanske fingeravtryck på kniven (om han inte hade handskar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja visste inget om det när vi började tyska lektionen 10:20

Då sa fröken : Vet ni vad som hänt....då sa nåra Anna Lindh är död..ja fatatde noll dom slog på Tv:n då var det parti "Gubbar/gummor" som satt å pratdae om att hon var död.......

ja förstog inte först själv att hon hade dött.... >_<

jag visst att hon var skada men det sas ju att det inte var livs hotande!

Men det värsta var ju att min klass kompisar satt å hånade Hon... =/

Men alltså....ja tycker det är lite Konstigt vilken uppståndelse det blev av detta

Hon Blev Knivmördad...Det händer ju varje dag i hela världen.....

Men det är förståss in så viktigt....

ja läste på aftonbladet att det var en 5-årig Flicka som oxå blev kniv mördad av en 20-åring.....

Men det blev ju inte alls nå stort av det...

Så ja tycker nästan det är lite överdrivet....

Men kom nu inte å säg att ja inte bryr mig

om att hon dog ja bara påpekade att det händer varje dag... :angry:

Jäklar va det blev text

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det tre stora men dåliga saker som har hänt det datumet:

1. Pinochet tog över makten i Chile.

2. WTC attacken i USA

3. och så idag när Anna Lindh avlider för att någon j***a psykopat knivhuggit

henne.

Fredag den trettonde, bah elfte september är en större otursdag...

:'( :'( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sitter å kolla på bilder på henne..kan inte fatta att hon e död >_<

Jag tror att det är samma kille som dödade Palme...Tror inte att den killen som sitter inne för Palme mordet e den rätte...(om dom nu har nån inne)

Ännu ett mord på en stor svensk politiker.

Sveavägen då, Hamngatan nu, två mordplatser ofattbart nära varann och med gärningsmän som lyckades fly.

:angry:

anna2-204014-0_368_141418_0.jpg

carlfilip-204014-0_141418_1.jpg

kofi-204014-0_141418_2.jpg :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev riktigt ledsen när jag hörde att hon avlidit i morse. Det är förjävligt att en utrikesminister kan bli knivmördad i ett varuhus i centrala Stockholm, var är SÄPO när de väl behövs!!?

Hur själva polisutredningen sköts tycker jag låter väldigt tveksamt med tanke på det man hörde på presskonferansen de höll 14.30. Man spärrade inte ens av tunnelbanan och stoppade tågen trots att tunnelbanenedgångar finns alldeles i närheten av mordplatsen. Ska det bli ännu en skandal där man inte får fast mördaren som med Palme-mordet?..

Ferkurz: Hur kan du säga så? Det var inte bara personen Anna Lindh som blev mördad utan också Sveriges utrikesminister. Det är bara Konungen, Riksdagens talman (Björn von Sydow) och Statsministern som står högre i "rang" i Sverige. Hon var en extremt viktig person och att hon blir mördad är förstås en toppnyhet (det där låter väldigt cyniskt, jag vet) över hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor