Pain To ThE MaX Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 Jag går i 9:an men matte har jag i gymnasiet. Ska nämligen göra A-kursen nu. Men läraren rekomenderar också att vi köper en ti 83 plus. Men saken är att jag hittade en grafräknare MED färg för 1100kr, en Casio. Är det värt priset? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 Hehe, jag har också en TI-83 Plus (kostade 500, resten betalade skolan) Jag rekommenderar Pipes och Lotus men först måste du ladda ner Mirage OS för att de ska fungera. Lemmings är också ganska kul fast det drar j*vligt mycket RAM-minne (man har ju bara 16kb) och batterier Ojoj, nu höll jag på att missa det roligaste spelet, Bomberman! Det är ett multiplayerspel så man måste koppla ihop två dosor för att spela Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kamikaze Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 jag har en TI-82 hittade spel att ladda ner till den men var får man tag på en kabel att koppla den till datorn med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 Inte för att vara oschysst men va fattiga komuner ni bor i. Där jag bor fick vi våra TI-83 Plus helt gratis. @ Kamikaze. Om du har en Kjell & Company-butik i närheten så fråga där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 JAg fick köpa min för 680 kr och jag går föresten NV. Jag undrar var man kan hitta program koder till spel så att man kan programera dem själv. JAg har en linkkabel men inget utag i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 JAg fick köpa min för 680 kr och jag går föresten NV. Jag undrar var man kan hitta program koder till spel så att man kan programera dem själv. JAg har en linkkabel men inget utag i datorn. Är det inte usb port? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 LOL? en Miniräknare med spel i? vart köper man en sån och vad kostar den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 Är det inte usb port? Nää det är en sån där man kopplar in hörlurar med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 (redigerad) Nää det är en sån där man kopplar in hörlurar med nae de e en COM port Ett annat rätt kul spel till TI-83 Plus är Bubble Bubble Redigerad 6 september, 2003 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 vet någon hur man får in alla apps igen på en tu-83 plus...råkade radera dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 LOL? en Miniräknare med spel i? vart köper man en sån och vad kostar den? TI-83 Plus är typ en liten handdator. Men det är ingen värstingpryl direkt, TI-83 Plus saknar färgstöd och har bara 16kb RAM och 160kb hårddisk (förutom alla andra program som redan finns installerade). Kostar 1200 kr på bokia tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 TI-83 Plus är typ en liten handdator. Men det är ingen värstingpryl direkt, TI-83 Plus saknar färgstöd och har bara 16kb RAM och 160kb hårddisk (förutom alla andra program som redan finns installerade). Kostar 1200 kr på bokia tror jag. Går det att avinstallera programmen som redan sitter i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 Går det att avinstallera programmen som redan sitter i? Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 (redigerad) Hur stor display har den där apparaten igentligen? [EDIT] Hittade. [/EDIT] Redigerad 6 september, 2003 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 men kan någon svara på min fråga? hur gör man så att man får tillbaka alla apps? Eller går det det att ominstallera hela skitet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 Testa med att installera om operativsystemet (finns att ladda ner nånstans). Jag uppdaterade mitt OS till en ny version men då gjorde dosan en formatering så att alla program/spel försvann Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 Testa med att installera om operativsystemet (finns att ladda ner nånstans). Jag uppdaterade mitt OS till en ny version men då gjorde dosan en formatering så att alla program/spel försvann Det är väl inte så jobbigt att installera om dom ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 7 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2003 jag behöver bara installera appsen...jag har bara en apps: 1.finance Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 7 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2003 (redigerad) jag behöver bara installera appsen...jag har bara en apps: 1.finance du kan söka upp dom andra på nätet. dom du ska ha är: 1. Finance 2. CBL/CBR 3. Prob Sim (Probability Simulator) 4. SciTools (Science tools) 5. StudyCrd Redigerad 7 september, 2003 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 7 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2003 Kan nån nämna nån bra ladda ner-sida? Inte Google, plz. Hur gör man när man har laddat ner spelen? Vilket program använder ni för att tanka över spelen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts