Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Att installera och starta i gång mitt ex av GTA VC funkar helt felfritt, men när jag väl spelar det så uppstår det ett problem. När jag kommer till vissa ställen i spelet så startar datorn om sej helt plötsligt (det är alltid samma ställen). Ibland kan man urskillja en kommandoruta alá bluescreen innan det startar om sej. Jag har testa med alla nya drivrutiner och sådant och det är väldigt liten risk att det är fel på datorn också. Så jag undrar om det är nån som vet vad som kan göras. Ska väl tillägga en sak till, det är orginal och inte bränt eller något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Startar datorn om bara sådär?! Menar du inte att datorn hänger sig eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Nej den hänger sej inte.... Skärmen bara slocknar o sedan startar den om... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Det låter som ett strömfel... Händer detta bara i VC eller händer det annars med? Prov att byta nätsladden till datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 haha ne det är inte något strömfel.... Skulle vara väldigt ologiskt att det banga varje gång ja komemr till ett viss ställe i spelet.... och det är bara GTA jag har problem med.... GTA 3 kan jag lira utan problem men inte VC.... Skumt som fan det här.... Har även testat olika kopior av det... dock bränt men det var sama resultat där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Du har Xp va? Om du har det så är det inte konstigt att datorn startar om. Som standard är xp inställt på att starta om vid allvarliga crasher, så man hinner precis se the blue screen of death. Vad crashen i sig beror på är liiiite svårare att veta..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Aha okej... då vet ja ju varför den startar om sej... men inte varför det kraschar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Jag har testa med alla nya drivrutiner och sådant och det är väldigt liten risk att det är fel på datorn också. Jag skulle vilja säga att det är en väldigt stor risk att det är datorn det är fel på. Annars är det ju skivan. Har du testat din egen skiva i en annan dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Aa skivan funkar hos andra o som sagt har jag testat andra ex.... Men det är bara GTA VC som har krånglat, inget annat.. Det verkar ju troligt att det ska vara nån drivrutin, men jag har ju alla osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Ja, då vet vi ju att det är din dator som skiter sig ibland.... Har du några program igång när du spelar då? MSN Messenger, antivirus, icq, mullemeck....bort med dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 haha Mullemeck... Hmm har ju haft msn igång men det är nog det enda.... kan ju kolla hur det funkar om ja stänger av allt annat.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 testade o stänga av alla andra program... Kraschade endå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Är DirectX okey? Kör "dxdiag" och se så det inte är några problem. Du har inte moddat spelet nått? Testa med att välja full install så du slipper köra så mycket från skivan. Om du har Win XP, se till att du är inloggad som administratör både när du installerar och kör spelet. Slutligen, testa med att köra om spelet från början. Det kan vara en bugg i din savefil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 (redigerad) Har du någon gång haft program som Kazaa/Gator eller liknande program installerade på datorn? Såna program installerar massor med spionprogram och liknande... Redigerad 3 september, 2003 av TobbeH Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 fixa addaware6.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dmitrii Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Allt stod rätt till i dxdiag...Och jag har haft kazaa inne, så ja tanka hem adaware 6.0.. Progget hittade några filer men jag tog bort dom. Testade igen och det kraschade igen.. Och ja trycker på start new gane varje gång så det är inte min save fil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 kolla så att inte processorn är för varm, det gör du i BIOS, super tryck på delete tills det piper då datorn startar. där kan du kolla, om du har en paket dator kan det vara F2 F10 F13 ellar andra saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 kolla så att inte processorn är för varm, det gör du i BIOS, super tryck på delete tills det piper då datorn startar. där kan du kolla, om du har en paket dator kan det vara F2 F10 F13 ellar andra saker Det brukar stå vid uppstarten vad man ska trycka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 inte på compaq eller dell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 inte på compaq eller dell På min Dell så står det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts